جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

العبادی: پیروزی بزرگ علیه داعش را محقق کردیم

يکشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۴۵
کد مطلب: 571736
نخست‌وزیر عراق ضمن اعلام رسمی آزادی کامل خاک این کشور از دست داعش و تحقق پیروزی بزرگ، امروز(یکشنبه) را تعطیل رسمی اعلام کرد.
العبادی: پیروزی بزرگ علیه داعش را محقق کردیم
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا، حیدر العبادی، نخست‌وزیر عراق در سخنانی به مناسبت پیروزی بر داعش خطاب به مردم گفت: خاک شما به طور کامل آزاد شده و شهرها و روستاهایتان به آغوش وطن بازگشته است. رویای آزادی محقق شد و ما در شرایط سختی مأموریت بزرگی را انجام دادیم و با یاری خدا و پایداری مردممان و شجاعت نیروهای قهرمانمان پیروز شدیم.

العبادی امروز را به مناسبت پیروزی بزرگ علیه داعش تعطیل رسمی در سرتاسر کشور اعلام کرده است.
وی تأکید کرد: ما به مردممان و تمامی جهان اعلام می‌کنیم که نیروهای غیورمان به آخرین مقر داعش رسیده و آن را پاکسازی و پرچم عراق را بر فراز مناطق غرب موصل برافراشتند. امروز پرچم عراق بر فراز تمامی خاک کشور و بر دورترین نقطه مرزی برافراشته شده است. در طول سه سال نیروهای قهرمان ما وارد شهرها و روستاها شده و دشمن را دچار هول و وحشت و جهان را شگفت زده کردند. این واقعیت عراقی است که چالش‌ها را درهم می‌شکند و در سخت‌ترین شرایط پیروز می‌شود.

العبادی گفت: شادی پیروزی با حفظ وحدت عراق که در آستانه تقسیم بود کامل شد. وحدت عراق و مردمش مهم‌ترین و بزرگترین دستاورد بود و عراق پیروز و متحد از جنگ بیرون آمد. ما با همان عزم و اراده به خدمت به تمامی مردم بدون تبعیض قائل شدن و تحقق عدالت و برابری و احترام به آزادی ادامه می‌دهیم.

وی از مسئولان سیاسی خواست به مسئولیت‌های خود درباره حفظ امنیت و ثبات و ممانعت از بازگشت تروریسم عمل کرده و از ایراد اظهارات تحریک‌آمیز و طایفه‌ای که دلیل اصلی سیطره داعش بر عراق بوده، خودداری کنند.
العبادی بر لزوم محدود کردن سلاح به ارتش و نیروهای دولتی تأکید کرد و گفت: حاکمیت قانون و احترام به آن راه تحقق صلح و ثبات است.

وی به موضوع مبارزه با فساد نیز پرداخت و گفت: جنگ علیه فساد ادامه عملیات آزادی خواهد بود و این جنگ دیگری است که همگان باید با جدیت در آن شرکت کنند.العبادی بر بازگشایی صفحه جدیدی از همکاری با کشورهای مجاور و جهان براساس احترام به حاکمیت ملی و عدم مداخله در امور داخلی تأکید کرد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *