پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

العبادی: اجازه بازگشت دوباره داعش را نمی‌دهیم

سه شنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۵۶
کد مطلب: 603163
نخست‌وزیر عراق در نشست خبری خود گفت: اجازه بازگشت دوباره داعش به عراق را نمی‌دهیم.
العبادی: اجازه بازگشت دوباره داعش را نمی‌دهیم
به گزارش جهان نيوز، به نقل از الفرات نیوز، حیدر العبادی نخست‌وزیر عراق در نشست خبری هفتگی خود گفت: داعش مناطق تقریبا صحرایی و روستاهای کوچک در سوریه را تحت اشغال خود دارد و اگر به آن‌ها اجازه باقی ماندن در این مناطق را بدهیم، خطری برای عراق و منطقه به شمار می‌روند و من در تماس تلفنی اخیرم با دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا درباره این موضوع با او گفت‌وگو کرده‌ام.

العبادی با بیان اینکه عراق در برابر نفوذ داعش ایمن شده است، افزود: تماس‌هایی با طرف روسی و سوری برای نابودی داعش در حال انجام است و این تصمیمی است که عراق آن را اتخاذ کرده و ما این روند را ادامه خواهیم داد.

العبادی افزود: ما در امور سوریه دخالت نمی‌کنیم و این ملت سوریه هستند که باید سرنوشتشان را تعیین کنند.

وی گفت: تصمیم آمریکا برای خروج نیروهای خود از سوریه به خود آمریکا ارتباط دارد، ولی ما اجازه حضور داعش در مرزهای عراق و سوریه را نخواهیم داد و نمی‌گذاریم که این گروه تروریستی دوباره به عراق بازگردد.

نخست‌وزیر عراق با تاکید بر ضرورت همکاری برای نابودی نهایی داعش، گفت: ثبات سوریه برای ما مهم است و ما از هرگونه تلاشی برای تحقق ثبات در این کشور همسایه حمایت‌ می‌کنیم.

العبادی اظهار داشت: داعش در شرق سوریه در نزدیکی خاک عراق حضور دارد و اگر این گروه تروریستی امنیت عراق را تهدید کند ما تمام اقدامات ضروری را انجام خواهیم داد. 

نخست‌وزیر عراق در بخش دیگری از سخنان خود گفت طرح امنیتی فراگیری برای برگزاری مراسم سالگرد شهادت امام موسی کاظم علیه السلام در حال انجام است.

وی هرگونه توافق بین دولت عراق و عناصر حزب کارگران کردستان برای خروج از سنجار در شمال عراق را تکذیب و خاطر نشان کرد: ما مهلت کوتاهی به آن‌ها داده‌ایم تا از سنجار خارج شوند و آن‌ها نیز پذیرفته‌اند.

العبادی گفت: ما اجازه حضور عناصر حزب کارگران کردستان را با وجود اینکه آن‌ها از دیرباز در عراق حضور داشتند نمی‌دهیم و اگر آن‌ها آواره باشند، ما هیچ مشکلی با آن‌ها نداریم اما آن‌ها سلاح حمل می‌کنند.

وی گزارش‌ها درباره ورود نیروهای جدید ترکیه به عراق یا حضور نظامی ترکیه در مرزهای عراق را به شدت تکذیب کرد و اظهار داشت: ما در منطقه شاهد یک درگیری هستیم و این برای همه روشن است، ولی ما از حاکمیت عراق دفاع می‌کنیم و اجازه هیچگونه تجاوز به کشورمان را نمی‌دهیم و از آن دفاع خواهیم کرد.

نخست‌وزیر عراق افزود: ما به هرگونه حمله به خاک عراق در اقلیم کردستان معترضیم. درگیری طولانی بین ترکیه و حزب کارگران کردستان را درک می‌کنیم، اما نمی‌خواهیم طرفی در این درگیری باشیم.

وی افزود: استفاده از بیت المال در انتخابات جرم است و ما آن‌ را پیگیری خواهیم کرد. کمیساریای انتخابات باید روند هزینه تبلیغات نامزدها را رصد کند.

العبادی همچنین گفت به کمیساریای عالی انتخابات پیشنهاد داده که دوره تبلیغات انتخاباتی برای کاهش هزینه و عدم اسراف، کوتاه شود.

منبع: دانشجو
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *