شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰
یادداشت/ محمد عبداللهی

درسی که خیانت عبداله صالح به ما داد!

چهارشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۰۰
کد مطلب: 570956
روایت مرگ فرعونی علی عبداله صالح، بیش از هرچیز به امت اسلامی ثابت کرد که "نفوذ" در یک قدمی نظام های اسلامی و در سطوح عالی آن در حال امرار معاش است.
درسی که خیانت عبداله صالح به ما داد!
به گزارش جهان نيوز؛ روایت مرگ فرعونی علی عبداله صالح، بیش از هرچیز به امت اسلامی ثابت کرد که "نفوذ" در یک قدمی نظام‌های اسلامی و در سطوح عالی آن در حال امرار معاش است. به قول سعدی علیه رحمه:" قحبه‌ی پیر از نابکاری چه کند که توبه نکند و شحنه معزول از مردم آزاری"؛ و علی عبداله صالح به سان همان شحنه معزول بود که پس از خلع قدرت توسط مردم انقلابی یمن، در یک فرار رو به جلو، در ظاهر، اعلام همسویی با نظام مردمی یمن و انصارالله کرد و زیر چتر بیت المال مسلمین، این همه سال لانه جاسوسی دنجی برای عربستان و امارات در خاک یمن مهیا کرد. این همه سال، گرای بمباران تاسیسات و نقاط ژئوپلوتیک یمن از اتاق فرمان عبداله صالح در صنعا صادر می‌شده است، گرای سلاخی کودکان و زنان یمن چند قدم آنسوتر و در لانه جاسوسی نفوذ صالح صادر می‌شده است و جاسوسی وضع موجود اقتصادی داخلی برای پیشبرد نقشه شوم محاصره و قحطی در یمن و پرده‌ی ردای نفوذش آنچنان ضخیم بود که تن‌ها در سه روز آخر عمرش دریده شد. این درس عبرتی است برای همه نظام‌های اسلامی مقاومت چه در جمهوری اسلامی ایران، چه سوریه، چه عراق و چه لبنان که نفوذ آنچنان در زرورق و کادوپیچ است که غافلگیرانه و شاید فقط در سه روز پایانی قابل شناسایی باشد و درآن روز، نفوذ، با تمام توان می‌شورد و در معیت نظام سلطه، هدفی جز براندازی نظام اسلامی نخواهد داشت؛ و مگر نه اینکه غرب، خودش نفوذ را چنین معنا کرده: "بهترین جا برای قایم کردن هر چیز، گذاشتن آن در جلوی چشم‌ترین موقعیت ممکن است"؛ و این همان نسخه استکباری است که نظام سلطه برای عوامل نفوذی خود در سطوح عالی نظام‌های اسلامی پیچیده و در دستور کار قرار داده است؛ و اگر نبود درایت رهبر بصیر و جوان انصارالله "عبدالملک بدرالدین"، یحتمل امروز شاهد مرگ فرعون یمن نبودیم بلکه فروپاشی مقاومت یمن را آنچنان که در لانه جاسوسی صالح در معیت سعودی و امارات طراحی شده بود، نظاره گر بودیم.

بی شک، امسال میلاد رسول مهربانی‌ها (ص) برای مردم مسلمان یمن از برکتی مضاعف برخوردار بوده است، چراکه در آستانه میلاد حضرتش، نه تن‌ها طومار بزرگترین لانه نفوذ در یمن در هم پیچیده شد و بزرگترین شکست دشمنان مقاومت اسلامی یمن رقم خورد بلکه واکنش‌های درایت مندانه عبدالملک بدرالدین در این سه روز و خصوصا سخنرانی کوبنده اش بر همگان ثابت کرد که سیدحسن نصرالله ثانی در یمن متولد شده است، و عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *