جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

چند نکته در خصوص مصاحبه دیشب رییس جمهور

سه شنبه ۳ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۵۴
کد مطلب: 584980
این مصاحبه بیش از آنکه گزارشی از اقدامات صورت گرفته باشد؛ نمایش نقدپذیری آقای روحانی بود تا چهره رییس جمهور ترمیم شود در حالیکه ادبیات او با منتقدانش خلاف آن را اثبات میکند.
چند نکته در خصوص مصاحبه دیشب رییس جمهور
به گزارش جهان نيوز؛ محمد عبداللهی در کانال تلگرامی خود نوشت:
 
1. مصاحبه دیشب رئیس جمهور نشان داد روحانی هم چنان در فضای تبلیغات انتخاباتی به سر می برد. او چنان از باید ها سخن میگفت که گویی در مناظرات انتخاباتی سخن میگوید! این یعنی ادامه شیوه وعده درمانی که نتایج آن چیزی جز رکود خدمت و دغدغه و افزایش مشکلات کشور نخواهد بود.

2. این مصاحبه بیش از آنکه گزارشی از اقدامات صورت گرفته  باشد؛ نمایش نقدپذیری آقای روحانی بود تا چهره رییس جمهور ترمیم شود در حالیکه ادبیات او با منتقدانش خلاف آن را اثبات میکند.

3. غیر اقناعی بودن و خارج از دغدغه‌های مردم سخن گفتن دو خصوصیت اصلی گفتگوی دیشب بود.  روحانی بیش از اینکه خود را در جایگاه #پاسخگویی به ملت ببیند؛ تلاش داشت تا با نمایش دادن آرامش و اعتماد به نفس؛  نشان دهد اوضاع تحت کنترل است تا از این طریق فضای ملتهب شده کشور را آرام کند .  

4. از نکات جالب گفتگوی دیشب این بود که برای پاسخگویی به دغدغه ها و اولویت های اصلی مردم یعنی اشتغال ، تورم ، رکود ، گرانی ، سیاست خارجی، نتایج برجام ، تحریم های در راه و... فرصتی پیش نیامد! حال باید پرسید اگر  به اولویت های مهم اقتصاد و معیشت مردم پرداخته نشد، پس برنامه دیشب اصلا برای چه طراحی شده بود؟

اگرچه این مصاحبه  با گفت و گوهای قبلی تفاوت داشت اما در مجموع پاسخ هایی بود که سوالات آن باید با ادبیات چالشی طرح میشد . مصاحبه دیشب را باید پایان عمر باور مردم نسبت به گفتار درمانی دولت دانست اگر چه قانونا آقای روحانی تا 1400 رییس جمهور باقی خواهد ماند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *