سه شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ - 21 May 2024
 
۰
۱

دولت رنج رکود را نمی‌بیند

يکشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۲۱
کد مطلب: 570338
روزنامه‌های اصلاح‌طلب که اکنون به منتقد اقتصادی دولت تبدیل شده‌اند، همان جماعتی هستند که در طول رقابت‌های انتخاباتی ریاست جمهوری سال جاری، کوچک‌ترین نقد به دولت درخصوص کارنامه اقتصادی را با فحاشی و جنجال رسانه‌ای پاسخ می‌دادند.
به گزارش جهان نيوز؛ «فاطمه دانشور» کارآفرین و فعال اقتصادی و عضو شورای شهر چهارم تهران در مصاحبه با روزنامه آرمان در پاسخ به این سؤال که «رئیس‌جمهور در گزارش صد روزه خود به مردم اذعان کرد که ۵،۶ تا ۷‌ درصد رشد اقتصادی داشتیم اما چرا رشدی که روحانی از آن سخن می‌گوید در زندگی مردم ایران محسوس نیست؟» گفت:
«همین طور است. این رشد اقتصادی در زندگی مردم تا به امروز خود را نشان نداده است و به‌نظر عدم تأثیر رشد اقتصادی در زندگی مردم بیشتر به‌خاطر رکود و بیکاری باشد».
دانشور افزود: «اقتصاد نابسامان و رکود همچنان در کشور محسوس است...دولت رنج رکود را نمی‌بیند».
وی در ادامه گفت:
«به‌عنوان نماینده بخش خصوصی که از نزدیک شاهد وضعیت تولیدکننده و بخش خصوصی هستم، باید بگویم که تولیدکننده و شرکت‌های خصوصی همگی از رکود رنج می‌برند، هنوز رونق مورد انتظار در بخش خصوصی ایجاده نشده تا به‌دنبال آن جذب نیروی انسانی و اشتغال‌زایی رخ دهد؛ بنابراین بعید به‌نظر می‌رسد که آمار ارائه شده چندان قابل اتکا باشد. به‌طورکل در حوزه اقتصادی شاهد تحول خاصی نبودیم. حتی این باور در بخش خصوصی وجود دارد که اقتصاد ایران در دوره دوم ممکن است نسبت به دور اول افت داشته باشد و شرایط برای بخش خصوصی سخت‌تر شود. به عبارتی بخش خصوصی و فعالان اقتصادی در دولت یازدهم یک افق امیدوارکننده‌ای برای خود ترسیم کرده بودند اما اکنون این افق امیدوارکننده را نمی‌بینند».
عناوین اخبار روزنامه آرمان امروز در روز یکشنبه‌ ۱۲ آذر :
در روزهای گذشته، «صادق زیباکلام» در یادداشتی نوشت:
«در دور دوم ریاست جمهوری آقای روحانی بنا بر دلایلی که برای خود دارم، کارنامه چندان موفقی را برای ایشان پیش‌بینی نمی‌کنم. به این دلیل که مرکز ثقل دولت دوم آقای روحانی و بزرگترین مشکلات و چالش‌هایی که با آن روبه‌رو است به مسائل اقتصادی باز می‌گردد. از همین رو نوری برای مشاهده موفقیت اقتصادی دولت دوازدهم به چشم نمی‌خورد.»
کارنامه دولت به هیچ عنوان قابل قبول نیست؛ اما در این میان یک نکته قابل تأمل نیز وجود دارد و آن اینکه اصلاح‌طلبانی که خود را عامل روی کار آمدن دولت می‌دانستند و سهمیه‌های قابل توجهی در دولت تصاحب کردند، در دو حوزه تلاش می‌کنند؛ یکی اینکه با طرح موضوعات حاشیه‌ای، کانون توجهات را از مسائل اصلی به فرعیات منحرف کنند و دیگر آنکه کم کم نقش و مسئولیت خود را در دولت روحانی انکار نمایند.
روزنامه‌های اصلاح‌طلب که اکنون به منتقد اقتصادی دولت تبدیل شده‌اند، همان جماعتی هستند که در طول رقابت‌های انتخاباتی ریاست جمهوری سال جاری، کوچک‌ترین نقد به دولت درخصوص کارنامه اقتصادی را با فحاشی و جنجال رسانه‌ای پاسخ می‌دادند.
مرجع : مشرق
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
قرار بود چرخ زندگیمان با برجام بچرخد ، نه تنها نچرخید بلکه چرخ شکست و خورد شد