جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۱

نگاه نردبانی اصلاح‌طلبان به دولت روحانی

شنبه ۲۹ تير ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۲۰
کد مطلب: 300455
سران جریان اصلاح‌طلب دولت روحانی را به منزله پلی برای عبور به قدرت می‌دانند.
به گزارش جهان، روزنامه جمهوری اسلامی در تبیین این تحلیل خود نوشت: اظهارات، اشارات و تحلیل‌های سران جناح اصلاح‌طلب، این روزها نشان می‌دهد آنها دولت دکتر حسن روحانی را به منزله پلی برای عبور از شرایط کنونی جهت رسیدن به قدرت می‌دانند.

این روزنامه می‌افزاید: سران جناح اصلاحات در تشریح وضعیت دولت روحانی می‌گویند: «شاید بهتر باشد اصلاح‌طلبان، درون حاکمیت نباشند تا بتوانند خود را احیا کنند.» روزنامه متمایل به هاشمی رفسنجانی نوشت: به نظر می‌رسد با توجه به شرایط دشوار اقتصادی کشور، اصلاح‌طلبان ترجیح می‌دهند خود را با مشکلات این مرحله درگیر نکنند و با این تحلیل که دولت دکتر روحانی نمی‌تواند توفیق چندانی به دست آورد، خود را برای در دست گرفتن قدرت در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۳۹۶ آماده کنند.

در همین حال محمدرضا راه‌چمنی از اعضای سابق حزب همبستگی، اعلام کرد جبهه اعتدال‌گرایان با حضور ۱۴ حزب و تشکل سیاسی تشکیل می‌شود.

دبیرکل حزب همکاری و وحدت ملی در گفت‌وگو با تسنیم، با بیان اینکه گفتمان اعتدال ربطی به گفتمان اصلاح‌طلبی ندارد بلکه اصلاح‌طلبی می‌تواند بخشی از اعتدال‌خواهی باشد، گفت: اعتدال یعنی اینکه از همه سلایق سیاسی که مشی معتدلی دارند، استفاده شود از این رو اعتدال شامل جناح اصلاح‌طلب، طیف اصولگرا و حتی نیروهایی که وابسته به این دو جناح نیستند، می‌شود. به عبارت دیگر اعتدال را می‌توان مابین دو جریان اصولگرا و اصلاح‌طلب تعریف کرد.

وی با اشاره به ایده تشکیل جبهه اعتدال اظهار داشت: ما به همراه آقای نوبخت دبیرکل حزب اعتدال و توسعه به دنبال تشکیل جبهه اعتدال‌گرایان در میان احزاب و تشکل‌های سیاسی هستیم، چرا که هر جبهه‌ای باید از سوی چند حزب و تشکل تشکیل شود و افراد به تنهایی نمی‌توانند جبهه تشکیل دهند، البته می‌توانند مجوز حزب دریافت کنند.

وی اضافه کرد: جبهه اعتدال‌گرایان از مجموعه چند حزب و تشکل سیاسی که از وزارت کشور مجوز گرفته‌اند، تشکیل خواهد شد.

وی ادامه داد: برای تشکیل جبهه اعتدال‌گرایان اولین جلسه آن در دفتر آقای نوبخت برگزار و آئین‌نامه داخلی و منشور اولیه این جبهه تصویب و مقرر شده که در جلسات آتی درباره منشور تهیه شده، بحث و بررسی شود و ان‌شاءالله این جبهه به زودی شکل خود را پیدا خواهد کرد.

به نظر می‌رسد تشکیل این جبهه نوعی اعلام استقلال از جبهه اصلاحات و مواضع قیم‌مآبانه آنان باشد.
همزمان محمدرضا تابش خواهرزاده خاتمی گفته که اصلاح‌طلبان برای مجلس دهم برنامه دارند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *