جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

در خواست روسیه از کره شمالی و آمریکا

پنجشنبه ۹ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۳۶
کد مطلب: 569392
نماینده روسیه در سازمان ملل متحد روز چهارشنبه از کره شمالی خواست آزمایش‌های موشکی و هسته‌ای خود را متوقف کند.
در خواست روسیه از کره شمالی و آمریکا
به گزارش جهان نيوز، «واسیلی نبنزیا»، نماینده روسیه در سازمان ملل متحد روز چهارشنبه از کره شمالی خواست آزمایش‌های موشکی و هسته‌ای خود را متوقف کند. 

به نوشته رویترز، وی که در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد با موضوع آزمایش موشکی کره شمالی صحبت می‌کرد همچنین از ایالات متحده و کره جنوبی هم خواست برگزاری رزمایش مشترک نظامی در ماه دسامبر را متوقف کنند. 

نماینده روسیه گفت برگزاری این رزمایش مشترک تنش‌ها پیرامون مسئله کره شمالی را تشدید خواهد کرد. 
او گفت: «ما از تمامی طرف‌ها می‌خواهیم این موج افزایش تنش‌ها را متوقف کنند. ضروری است که گامی به عقب برداشت و پیامدهای هر گام را ارزیابی کرد.»

پیش از اظهارات نماینده روسیه، نیکی هیلی، نماینده آمریکا در سازمان ملل  از تمام کشورهای خواست روابط دیپلماتیک و تجاری خود با کره شمالی را قطع کنند. 

او همچنین مدعی شد که اقدامات کره شمالی باعث شده که طرف‌ها به احتمال جنگ نزدیک‌تر شوند. هیلی گفت: «در صورتی که جنگ اتفاق بیفتد، کره شمالی کاملاً نابود می‌شود. ما هیچ وقت دنبال جنگ نبوده‌ایم و امروز هم دنبال آن نیستیم.»

وی اضافه کرد: «اگر جنگی اتفاق بیفتد به خاطر تداوم اقدامات ستیزه‌جویانه‌ای مانند آن چیزی است که دیروز شاهد آن بودیم.»

منبع: فارس
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *