شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

بزرگترین دشمنان آمریکا معرفی شدند!

سه شنبه ۴ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۲۳
کد مطلب: 475897
مطابق با نتیجه به دست آمده از نظرسنجی «گالوپ»، مردم آمریکا از کره شمالی، روسیه، و چین به عنوان بزرگترین دشمنان خود یاد می کنند.
به گزارش جهان، مهر به نقل از اسپوتنیک خبر داد، نظرسنجی جدیدی که از سوی موسسه «گالوپ» منتشر شد، حاکی از آن است که آمریکایی ها دیگر به روسیه به چشم دشمن درجه یک این کشور نگاه نمی کنند و با توجه به سر وصدایی که رسانه ها پیرامون آزمایش های هسته ای و موشکی اخیر پیونگ یانگ راه انداخته اند، در حال حاضر این کره شمالی است که عنوان دشمن اصلی آمریکا را یدک می کشد.

در نظرسنجی امسال (۲۰۱۶) موسسه گالوپ، ۱۶ درصد از مخاطبین کره شمالی را بزرگترین دشمن پیونگ یانگ خطاب کردند حال آنکه در نظرسنجی سال گذشته این رقب با یک پله اختلاف ۱۵ درصد بود.

بعد از کره شمالی نوبت به روسیه می رسد که عنوان دشمن بزرگ را به خود نسبت دهد. سال گذشته ۱۸ درصد از مردم آمریکا روسیه را دشمن کشورشان می پنداشتند حال آنکه امسال این رقم با سه پله سقوط به ۱۵ درصد رسیده است.

در این نظرسنجی ایران و چین به ترتیب رتبه سوم و چهارم را به عنوان بزرگترین دشمنان آمریکا کسب کردند و بعد از آنها عراق، افغانستان و سوریه قرار می گیرند.

در تاریخ ششم ژانویه امسال، کره شمالی اولین بمب هیدروژنی خود را با موفقیت آزمایش کرد حال آنکه یک ماه بعد یعنی در تاریخ هفتم فوریه این کشور آزمایش استقرار ماهواره به مدار زمین را با  موفقیت انجام داد که آمریکا و برخی از متحدان آسیایی نظیر ژاپن و کره جنوبی ترجیح می دهند آن را به عنوان آزمایش موشک دوربرد تلقی کنند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *