جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

چگونگی وفاداری قلبی برای حضرت ولی عصر(عج)

سه شنبه ۷ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۳۸
کد مطلب: 568921
کارشناس علوم قرآنی گفت: ما به عنوان شیعه و پیرو امام دوازدهم وظیفه بیعت با حضرت ولی عصر(عج) را داریم بنابراین به عنوان یار و یاور ایشان باید به روز نهم ربیع الاول توجه ویژه داشته باشیم.
چگونگی وفاداری قلبی برای حضرت ولی عصر(عج)
به گزارش جهان نيوز، سعید شمس کارشناس علوم قرآنی درباره به امامت رسیدن حضرت ولی عصر(عج) با توجه به شرایط آن زمان گفت: در زمان امام یازدهم، اوضاع در زمان حضرت امام حسن عسکری(ع) پر از خفقان بود بنابراین ایشان مجبور می شوند که به صورت مخفیانه امور خود را به انجام برسانند.

وی افزود: اصحاب نزدیک حضرت امام حسن عسکری(ع) هم خبر نداشتند که ایشان صاحب فرزند هستند. امام تنها به احمد بن اسحاق که از بزرگان شیعه و یاران خویش بودند حضرت ولی عصر(عج) را نشان دادند و فرمودند: "این نوزاد فرزند من است و اگر شما از خواص نبودید او را به شما نشان نمی دادم."

 حضرت ولی عصر(عج)
این کارشناس علوم قرآنی درباره چگونگی به امامت رسیدن حضرت ولی عصر(عج) اظهار کرد: چون خانواده امام حسن عسکری(ع) کاملا زیر نظر حکومت و ماموران آن بودند حتی بارداری همسر ایشان نیز محسوس نبود و همسر و خواهر امام نیز از بارداری بی خبر بودند. قدرت خداوند و خواست او مقرر کرد که حضرت مهدی (عج) به عنوان امام آخرالزمان حفظ شوند بنابراین از همان کودکی و بعد از شهادت امام یازدهم ایشان به امامت رسیدند و بر بدن پدر نماز خواندند. مردم در آن زمان برای اولین بار حضرت مهدی (عج) را دیدند، بعد از آن امام از نظرها غایب و وارد غیبت صغری و رسیدگی به امور شیعیان از طریق ارتباط با نواب اربعه می شوند و در ادامه غیبت کبری امام شروع می شود .

وی با اشاره به نکاتی درباره امامت حضرت ولی عصر(عج) به وظیفه مردم در عصر کنونی پرداخت و توضیح داد: دو نکته مهم در امامت امام دوزادهم وجود دارد. اول این که وقتی یک امام از دنیا می رود امام بعد از ایشان به امامت می رسد. در مورد حضرت ولی عصر(عج) که امام زمان ما هستند یک ویژگی خاص می درخشد و آن مسئله انتظار است بنابراین به امامت رسیدنشان بسیار اهمیت داشت. دومین نکته این است که به عنوان شیعه و پیرو ایشان وظیفه بیعت با حضرت ولی عصر(عج) را داریم بنابراین به عنوان یار و یاور ایشان باید به روز نهم ربیع الاول توجه ویژه داشته باشیم.

 حضرت ولی عصر(عج)
این کارشناس علوم قرآنی خاطرنشان کرد: توجه به امامت حضرت ولی عصر(عج) و روز نهم ربیع الاول یعنی در کنار وفاداری قلبی به ایشان باید خوشحالی خود را نیز نشان دهیم.

منبع:میزان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *