جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱
۳

حکمت طولانی شدن غیبت امام عصر(عج)

يکشنبه ۷ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۵۱
کد مطلب: 702417
به یک نقطه‌ای که رسید جبرئیل برای حضرت نوح هسته‌های خرمایی را آورده و گفتند: این‌ها را بکارید و به قومتان وعده بدهید که ان شاء‌الله وقتی این‌ها به ثمر بنشینند شاید پیروزی محقق بشود.
حکمت طولانی شدن غیبت امام عصر(عج)
به گزارش جهان نيوز، امام صادق علیه السلام فرمودند: وجود مقدس امام زمان(ع) غیبتشان طول می‌کشد؛ زیرا باید اتفاقاتی بیفتد که همراهان حضرت یکدست و آماده و مهیا بشوند تا بعد از این که کار تمام شد دیگر از درون جبهه خود حضرت اتفاقاتی بر علیه حضرت نیافتد.

سدیر صیرفى گوید: با برخى از اصحاب بر امام صادق (علیه السلام) وارد شدیم، او را نشسته بر خاک دیدیم، در حالى که عبایى خشن با آستین کوتاه پوشیده و با قلبى سوخته، همچون مادر فرزند از دست داده، مى گریست، رنگ چهره اش تغییر کرده و اندوه از گونه هاى مبارکش پیدا بود و اشک‌هایش، لباسش را خیس کرده بود وناله مى کرد: «غیبت شما من را از پا در آورده و خواب و راحتی دل من را از من گرفته است»
 
ما حال حضرت را که دیدیم نگران شدیم. عرض کردیم: آقا چه اتفاقی افتاده، چه مسئله‌ای شما را نگران کرده؟

حضرت فرمود: حوادث دوران غیبت فرزندم امام زمان (علیه السلام) حضرت بقیه‌الله را در می‌خواندم و ابتلائات ایشان من را مضطرب کرده، آنها اصرار کردند و حضرت یک بخش از آنچه قابل گفتن بود به ایشان فرمودند.

حضرت داستان حضرت نوح را گفتند که ۹۵۰ سال نبوت کردند و با جبهه مقابل درگیر بودند. به امت خودشان وعده پیروزی هم داده بودند، اما ۹۵۰ سال تأخیر افتاد؛ در حالی که حضرت هم در بین آنها بودند. خیلی کار سختی است که در بین این‌ها بودند و مرتب وعده پیروزی می‌دادند و این پیروزی طول کشید.

حضرت فرمودند: به یک نقطه‌ای که رسید جبرئیل برای حضرت نوح هسته‌های خرمایی را آورده و گفتند: این‌ها را بکارید و به قومتان وعده بدهید که ان شاء‌الله وقتی این‌ها به ثمر بنشینند شاید پیروزی محقق بشود.

دور اول این کار را کردند و در حالی که درخت نخل دیر به ثمر می‌رسد، به ثمر رسید و میوه داد. دوباره گفتند: یک بار دیگر باید از نو هسته‌های این درخت‌ها را بکارید تا سبز بشود. ظاهراً تا هفت بار این تکرار شد. هر بار یک گروهی از حضرت جدا شدند و گفتند: این چطور وعده پیروزی است.

حضرت فرمودند: نکته‌اش این بود که خدای متعال به حضرت نوح وعده داده بود که بعد از پیروزی دیگر از درون جبهه شما اختلافی پیدا نشود؛ پس باید همه آنهایی که بعداً می خواهند سر بردارند، زودتر جدا بشوند. وقتی امتحان سخت و کوره داغ شد، همه رفتند و فقط آنهایی ماندند که به حضرت اعتماد داشتند؛ لذا بعد از پیروزی دیگر آن اتفاقات نیفتاد.

امام صادق علیه السلام فرمودند: کار وجود مقدس امام زمان علیه السلام هم اینطور است؛ غیبت‌شان طول می کشد؛ زیرا باید اتفاقاتی بیفتد که همراهان حضرت یکدست و آماده و مهیا بشوند تا بعد از این که کار تمام شد دیگر از درون جبهه خود حضرت اتفاقاتی بر علیه حضرت نیافتد. 

خلوص تدریجی جبهه حق همیشه با امتحانات سنگین و خالص شدنها همراه است. یک مرزی از این تفکیک هم در این دنیا تا در دوران ظهور و رجعت اتفاق می‌افتد؛ ولی تا قبل آن یک اختلاطی هست.

منبع: آنا
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


احمد
Iran, Islamic Republic of
بحق الزینب سلام الله علیها اللهم عجل لولیک الفرج
واقعا همینطوره
Iran, Islamic Republic of
...
رر
Iran, Islamic Republic of
..