جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

قیمت طلا به ۱۲۹۰ دلار رسید

دوشنبه ۶ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۱۲
کد مطلب: 568685
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲ درصد افزایش به ۱۲۹۰ دلار رسید.
قیمت طلا به ۱۲۹۰ دلار رسید
به گزارش جهان نيوز به نقل ازتسنیم ، در حالی که ارزش دلار در نزدیکی پایین ترین رقم 2 ماه اخیر که در جلسه قبل به ثبت رسیده بود باقی مانده، و با توجه به نرخ تورم پایین آمریکا، سرمایه گذاران متوجه رویکرد نگاه محتاطانه فدرال رزرو نسبت به افزایش نرخ بهره شده اند قیمت طلا امروز با افزایش مواجه بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.2 درصد افزایش به 1290 دلار رسید. قیمت هر اونس طلای آمریکا برای تحویل در ماه دسامبر نیز با 0.2 درصد رشد به 1289 دلار و 90 سنت رسید.
مارک تو، رئیس بخش تحقیقات موسسه مالی وینگ فانک در هنگ کنگ گفت: «رابطه معکوس بین ارزش دلار و قیمت طلا امروز عامل اصلی تعیین قیمت ها در بازار است... اما من فکر نمی کنم این نوع رابطه به اندازه کافی قوی باشد که موجب رشد بیشتر قیمت طلا شود.»

شاخص ارزش دلار در برابر سبد ارزهای معتبر جهان امروز در رقم 92.783 تقریبا ثابت بود و در نزدیکی پایین ترین رقم دو ماه اخیر که در روز جمعه به ثبت رسیده بود باقی ماند.
کاهش ارزش دلار موجب ارزان تر شدن طلا برای دارندگان ارزهای غیر دلاری می شود.
جفری هالی، تحلیلگر موسسه اوآندا در این باره گفت: «در ابتدای هفته ظاهرا بیشتر توجهات معطوف بازارهای بورس است تا بازار فلزات گرانبها.»

در سایه ضعف بازارهای چین و کره جنوبی، ارزش سهام های آسیایی امروز رشد محدود اولیه را خنثی کردند و از بالاترین رقم های یک دهه اخیر عقب نشینی کردند.
سرمایه گذاران در انتظار برگزاری جلسه استماع کنکره در مورد ریاست جرومی پاول بر فدرال رزرو هستند که قرار است فردا برگزار شود.

هفته گذشته صورت مذاکرات نشست قبلی فدرال رزرو نشان داد که برخی سیاستگذاران نگرانی هایی در مورد چشم انداز نرخ تورم دارند و تاکید کرده اند که قبل از تصمیم گیری در مورد زمان افزایش نرخ بهره آمارهای اقتصادی آینده را مورد ملاحظه قرار خواهند داد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *