شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

کاهش قیمت طلا به دلیل افت نرخ دلار

پنجشنبه ۷ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۱۶
کد مطلب: 699407
رئیس کمیسیون طلا گفت: افت نرخ دلار در روز‌های اخیر و کاهش تقاضا در بازار طلا و سکه موجب شده تا شاهد کاهش چشم گیر قیمت‌ها در این بازار باشیم.
کاهش قیمت طلا به دلیل افت نرخ دلار
به گزارش جهان نيوز، همگام با افت نرخ دلار در بازار، قیمت طلا و انواع سکه نیز از حدود دو هفته گذشته کاهش یافته است.

اتفاقاتی که در یک ماه گذشته در اقتصاد جهان رخ داد منجر به افزایش قیمت طلا و نقره در بازار‌های جهانی شد، اما با این وجود افت نرخ ارز کار خود را کرد و طلا وسکه در بازار داخل کاهش یافت.

در همین راستا محمد کشتی آرای رئیس کمیسیون طلا در خصوص نوسانات قیمت طلا و سکه در بازار اظهار کرد: از حدود دو هفته گذشته قیمت طلا و انواع سکه با وجود افزایش قیمت جهانی، روند نزولی به خود گرفته اند.

وی در ادامه افزود: کاهش تقاضا و روند نزولی قیمت دلار دلایلی هستند که قیمت سکه و طلا را در بازار داخل با کاهش مواجه کرده اند.

رئیس کمیسیون تخصصی طلا خاطر نشان کرد: قیمت یک انس طلا در بازار جهانی نسبت به یک ماه گذشته بیش از ۹۰ دلار افزایش داشته، اما به دلیل رونق در بازار داخل، شاهد افت قیمت آن در کشور هستیم.

کشتی آرای بیان کرد: دلیل افزایش قیمت طلا در بازار جهانی اختلافات تجاری بین آمریکا و چین است و درصورتی که این اتفاق در بازار جهانی رخ نمی‌داد قیمت طلا و سکه در داخل کاهش چشم گیری پیدا می‌کرد.

وی با اشاره به تخلیه حباب سکه در بازار ادامه داد: حباب سکه تمام بهار آزادی طرح جدید به صفر رسید و حدود ۴ میلیون و ۳۰ هزار تومان معامله می‌شود همچنین حباب نیم سکه نیز طی یک هفته گذشته تا ۱۰۰ هزار تومان کاهش یافته است.

رئیس کمیسیون تخصصی طلا تصریح کرد: قیمت‌ها در بازار کاملا شفاف و واقعی است و پیش بینی می‌شود در هفته آینده این روند و ثبات در بازار ادامه داشته باشد.

کشتی آرای در رابطه با قیمت طلا و سکه در هفته‌های آینده پیش بینی کرد: نوسان قیمت طلا و سکه بستگی به قیمت دلار دارد و در صورتی که روند نزولی قیمت دلار در بازار ادامه داشته باشد طلا و سکه نیز دچار افت دوباره قیمت خواهند شد.

با این تفاسیر بسیاری از بازار‌های سرمایه گذاری در کشور به نوسان نرخ دلار وابسطه اند و با کاهش و ثبات آن شاهد رونق در بازار خواهیم شد.

اقدامات اخیر بانک مرکزی در راستای کنترل نرخ دلار بسیار موثر بوده و امیدواریم که این روند ادامه پیدا کند.

منبع:میزان
برچسب ها: قیمت طلا طلا دلار
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *