دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۲
۱۴

روش احمدی‌نژادی مبارزه با فساد

سید امیر سیاح
يکشنبه ۵ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۴۲
کد مطلب: 568578
اعتراض خارج از مسیر قانون، به هیچ بهانه‌ای از هیچ‌کس مطلقاً قابل قبول نیست و اگر ایشان هم می‌خواهد به روش آقای موسوی، از مسیری خارج از قانون اعتراض کند، باید بداند که سرنوشتی بهتر از آخرین نخست‌وزیر جمهوری اسلامی نخواهد داشت.
جهان نيوز - دکتر سیدامیر سیاح: در روزهای اخیر، رییس‌جمهور سابق کشورمان، در اعتراض به محاکمه نزدیکان خود، به فعالیت‌هایی خارج از عرف و قانون پرداخته است. فعالیت‌هایی نظیر بست‌نشینی، سخنرانی‌ها و پیام‌های تحریک‌آمیز و سرشار از تهمت و افترا به قوه قضاییه.

آقای احمدی‌نژاد از همان تابستان 88 که با خانه‌نشینی از دستور صریح و کتبی ولی امر تمرد کرد، مهرش در دل امت حزب‌الله و انقلابی کم رنگ شد و در بهار96 با تمرد صریح‌تر از نهی رهبر انقلاب، تتمه آبروی خویش را هم به حراج گذاشت.

 با این حال، اردیبهشت گذشته فراخوان صریح اطرافیان چاپلوس رییس‌جمهور سابق برای به میدان کشیدن هوادارانشان در جریان عدم احراز صلاحیت ایشان، نشان داد برخلاف تصوراتشان، آقای‌احمدی‌نژاد از توان لازم برای اردوکشی خیابانی بهره‌مند نیست اما حداقل برخی اطرافیانش زمینه این خطر را دارند.

احمدی‌نژاد این‌بار از روش دیگری قانون را دور زده و در راه فتنه‌ای جدید گام برمی‌دارد. منظور از فتنه، غبارآلود کردن فضا برای مشکل شدن تشخیص حق از باطل است.

رییس‌جمهور سابق در دور جدید از تحرکاتش، اتهامات رسانه‌های معاند نظام علیه رییس قوه قضاییه را با بی‌پروایی خاصی تکرار می‌کند.

وی قبلاً هم از این‌طور رفتارهای ظاهراً فسادستیز داشته و به تدریج ویژگی‌های «روش احمدی‌نژادی مبارزه با فساد» دارد روشن می‌شود:
  تهمت‌زنی بدون ملاحظه عواقب اخروی آن
 افشاگری مفاسدی به‌صورت شلوغ‌کاری و غبارآلود کردن فضا
 بیان اتهاماتی کلی در رسانه‌ها به جای ارائه شواهد و مدارک به محکمه
و از همه بدتر، افشاگری در واکنش به فراخوان یکی از اطرافیان ایشان به محکمه.

احمدی‌نژاد باید پاسخ دهد، اتهاماتی را که به برادران لاریجانی زده‌اند اخیراً و بعد از دعوت آقای بقایی به دادگاه کشف کرده‌؟ اگر نه، پس چرا تاکنون سکوت کرده بود و چرا به‌جای ارجاع مدارکش  به محکمه، به تهمت‌زنی در رسانه‌ها اقدام کرده است؟

احمدی‌نژاد نباید فراموش کنند حرف اصلی ما با آقای‌ موسوی در جریان فتنه88، اعتراض ایشان از مسیر خارج از قانون بوده است. اعتراض خارج از مسیر قانون، به هیچ بهانه‌ای از هیچ‌کس مطلقاً قابل قبول نیست و اگر ایشان هم می‌خواهد به روش آقای موسوی، از مسیری خارج از قانون اعتراض کند، باید بداند که سرنوشتی بهتر از آخرین نخست‌وزیر جمهوری اسلامی نخواهد داشت.
 
دو نکته پایانی
1. امروز برخی با کنایه می‌گویند دیدید احمدی‌نژاد چه ماهیتی داشت؟ پاسخ این عده روشن است. افراد را نباید مطلق قضاوت کرد. هر مسوولی ضعف‌ها و قوت‌ها و خدمات و اشتباهاتی داشته است. همچنان که به آقایان موسوی و احمدی‌نژاد به‌خاطر اعتراض‌شان از مسیر غیرقانونی معترضیم، خدماتشان را هم فراموش نمی‌کنیم.

2. در ماجرای اخیر، تهمت‌های قبلاً مطرح شده در رسانه‌های دشمن، علیه رییس محترم قوه قضاییه تکرار شده است. با وجودی که قوه قضاییه معمولاً در نوک پیکان جنگ روانی ضدانقلاب و مفسدان اقتصادی قراردارد، لازم است  براساس شفاف‌سازی، پاسخگویی و اقناع، از تأثیر جنگ‌ روانی تهمت‌زنندگان و شایعه‌سازان پیشگیری کند و راه را بر روش‌های احمدی‌نژادی مبارزه با فساد ببندند.
منبع:صبح نو
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
کمی انصاف و تفکر هم بد نیست.
جنس ایراداتی که به احمدینژاد دارم کاملا با آنچه تبلیغ میکنید و میکنند متفاوت است. تنها مشکل احمدینژاد را عجله و اشتیاق برای حصول نتیجه در برخی اقدامات میبینم. و این شامل مباحث عرفانی و فلسفی نیز میشود که برخی اطرافیان پرچم دار آن بوده و موجب واکنش مسبوق به سابقه برخی علما و در نتیجه ریزش هایی شد. متاسفانه حضور عواملی در میان طرفین باعث شد تا به نصایح امام حاضر مبنی بر اصلی فرعی کردن مسائل و بصیرت افزایی توجه نشود و شاهد وضعی باشیم که میبینید.
جهت اطلاع شما اقدامات قانونی و شکایات متعدد ایشان با بی اعتنایی و فرافکنی عوامل دستگاه قضا مواجه بوده. بنابراین مقایسه ای که انجام داده اید ناصواب است.
پیش بینی شما در واقع آرزوی شماست که الزاما محقق نخواهد شد.
Iran, Islamic Republic of
اصولا در کشور ما مسیر مبارزه با فساد اشتباه است و این مبارزه هیچ موقع به نتیجه نخواهد رسید. اگر مثال بزنیم باید گفت کهد مثلا وزارت بهداشت بجای بهداشت فقط به درمان فکر کند و در آن سرمایه گذاری کند. در ایران هم به جای اصلاح قوانین و مقررات و شفاف سازی فقط منتظریم تا فسادی رخ دهد و ما آن را کشف کنیم و بگوییم که مبارزه با فساد داریم. یکی از مظاهر فساد همین دادگاههای غیر علنی است اگر قوه قضائیه در مبارزه با فساد مصمم است دادگاهها را علنی برگزار کند تا سیه روی شود هر که در او غش باشد.
Iran, Islamic Republic of
با کمال تاسف عدم رسیدگی دستگاه قضا به شکایت آقای رئیسی در انتخابات 96 و نیز شکایات متعدد آقای احمدینژاد در واقع تف سربالاست. این عدم رسیدگی توجیح غیر قابل پاسخی برای آشوبگری فتنه گران 88 خواهد بود.
باید هر چه سریعتر به این شکایات رسیدگی شود. هر چند که همین حالا هم دیر شده.
Iran, Islamic Republic of
عجب خوش انصاف و با سواد و مبارزی هستی تو.
خدا امثال شما رو به ما مسلط نکنه.
آمین
Indonesia
آقای دکتر سیاح می شود بفرمایید دکترای شما چیست که ندیده اید شکایات احمدی نژاد و دوستانش در همین قوه قضائیه بدون رسیدگی ختم دادرسی شده است؟؟ ندیده اید که تمام دعوای ایشان و بقایی و مشایی همین عدم رعایت قانون توسط قوه قضائیه است شما می گویید دعوایتان با موسوی در سال 88 عدم رعایت قانون بوده است؟؟ می شود بفرمایید عدم رسیدگی علنی به اتهامات بقایی چه مبنای قانونی دارد؟؟ عدم رسیدگی به شکایت احمدی نژاد از جهانگیری بدون حتی یک جلسه دادرسی و بدون احضار شاکی ختم رسیدگی داده شد به چه دلیل قانونی بود؟؟ اینکه تمام مقامات قضائی اتهامی که مربوط به سال 81 رحیمی بود را منتسب به دوران معاونت اولی وی در دولت دهم کنند و بر لاین اسا اتهام به رئیس دولت بزنند کجایش مبنای قانونی دارد؟؟ می شود بفرمائید اینکه سخنگوی قوه قضائیه در مرتبه اول دستگیری بقائی در مصاحبه با اسم کامل از ایشان نام برد اما اتهام وارده را هنوز هم رسما نگفته اند تا زمینه ایراد اتهام شبهه افکنی باز باشد چه مبنای قانونی داشته و دارد؟؟؟ هفت ماه فرد را در زندان انفرادی بازداشت کردن چه بمنای قانونی دارد و اصولا مرجع رسیدگی به این رفتارها کیست مگر خود قوه قضائیه که اصلا قبول ندارد؟؟ چرا حرفتان بر پایه انصاف نیست؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
با سلام
همین کارها را با احمدی نزاد در طی دولتش و بعد از دولتش کردید ( تهمت‌زنی بدون ملاحظه عواقب اخروی آن
افشاگری مفاسدی به‌صورت شلوغ‌کاری و غبارآلود کردن فضا
بیان اتهاماتی کلی در رسانه‌ها به جای ارائه شواهد و مدارک به محکمه )و صدای هیچکس در نیامد حالا که او همین حرف و حدیث های شما را می زند کافر و ملحد شده است .
حالا چپ و راست حرف از قانون و مسیر قانون می زنند ولی در زمانی که هزاران تهمت و افترا به این مرد زدید هیچکس دم از مسیر قانون نزد و مطمئنا نخواهد زد . تنها بیگانه ای که وارد جرگه قدرت چپ و راست شد وی بودآنهم با حمایت مردم مستضعف و حالا بایداین بیگانه را طوری محو کنند که دیگر اینگونه کسی به دایره قدرت چپ و راست ورود پیدا نکند .
اصولگرنماها که حتی آب خوردنشان را به توصیه های رهبری منوط می کنند ، برای یک بار هم که شده نتوانستند بسان رهبر معظم انقلاب با وی رفتار کنند . همین رهبری که اصولگر نماها از وی دم می زنند در پایان دولت دکتر چنان از تیم وی تعریف کرد و حتی عکس یادگاری گرفت که بی سابقه است .
به نظرم تنها چیزی که مانع آن شد تا اصولگرنماها بر علیه دکتر قیام کنند و هم جبهه با اصلاح طلب ها بشوند صرفا حسد بود و هست و خواهد بود.
مریم
Iran, Islamic Republic of
مثل حسد برادران یوسف ...
احسنت به این نتیجه گیری
Iran, Islamic Republic of
فیلم طرف رو تو مجلس شورای اسلامی نشون داد رسیدگی نشد
میگه چرا اسناد رو به محکمه نمیده!
برادر یا خودت رو به نفهمی زدی یا چیز دیگه ای
م ه
Iran, Islamic Republic of
نفهم نیستن کبک تشریف دارن
مهسا
Iran, Islamic Republic of
با سلام خدمت جهان نیوز که واقعا چند سالیست با جدیت و عزم عالی و پشتکار فراوان سعی در مخدوش کردن چهره دکتر احمدی نژاد دارد با آنکه کامنت ها را و امتیازها را میبینه و باز اینقدر پای این هدفش وایساده واقعا جای تحسین داره و اگه همه ما این جدیت را داشتیم و پای ولایت وایساده بودیم الان کار ما به اینجا کشیده نمیشد که با چشم خودمون این همه کار و این همه انقلابیگری دکتر احمدی نزاد را ببینیم و باز دم از ضدیت با نظام و رهبری بزنیم ، نمیکشید ....
از اینا که بگذریم یه تشکر ویژه از جهان نیوز دارم واون اینه که تمام نظرات را میزاره و مانند دوستدارانش و هم کیش هاش فیلتر نمیکنه ، یکیشون همین رجا نیوز که کلا استاد فیلتر کردنه .آپارات هم که ماشاالله بیشترین سرچش که نام دکتر بود را فیلتر کرده من نمیدونم اگه احمدی نژاد بده چرا نمیزارین مردم تصمیم بگیرن، و اگه خوبه ،حق فیلتر شدنی نیست
Iran, Islamic Republic of
چی بگم؟ بنظرم اینکه جهان نیوز مطلب میذاره بعد تقریبا همه نظرات را نشر میده میتواند توضیحات متعددی داشته باشد:
1- سوپاب اطمینان
2- رجوع به اصل خود
3-کسب درآمد از محل کلیک و آگهی تجاری
بقیه را هم خودتان حدث بزنید.
Iran, Islamic Republic of
خانه نشینی سال نود بود نه 88
United States
امیدوارم جناب دکتر پاسخ دهند
1- احمدی نژاد دست‌پخت کیست؟ «بگم بگم»های او که یک روز رقیبان انتخاباتی‌اش را هدف قرار داده بود، اینک سراغ سران قوه قانون‌گذاری و قضائی را رفته است. او به استثنای بازرگان، بنی‌صدر و رجایی که دولت مستعجل داشتند، از دولت میرحسین موسوی تا هاشمی‌رفسنجانی و محمد خاتمی (مجموعا ۲۴ سال) را آماج هتاکی‌های خود قرار داده بود. انگار نه انگار در طول این ۲۴ سال، شخص رهبر انقلاب ایت اله خامنه ای در مصدر امور بودند . به عبارتی در معنا همان روزها که او افشاگری علیه این دولت‌ها می‌کرد، غیر مستقیم به رهبری حمله می کرد.
2- در دوران احمدی‌نژاد سنگین‌ترین تحریم‌ها در تاریخ دیپلماسی بر کشور ایران تحمیل شد. سیاست خارجی ایران دستخوش تلاطم‌های شدید شد. اقتصاد ایران رو به ویرانی رفت و بسیاری حکایت‌های تلخ دیگر که بر کسی پوشیده نیست. چه کسانی مانع از برخورد با احمدی نزاد شدند؟ الان انها کجا هستند و پاسخشان چیست؟
3- اقای دکتر
دادستان کل کشوراحمدی نزاد را «کلکسیونی از نقض قوانین» توصیف می‌کند که در برابر رهبری که انهمه از ایشان حمایت کرده بود خانه‌نشینی کرده و یک روز «بوسه بر تابوت یک کافر و بوسه بر گونه مادر چاوز» زد. محسنی اژه‌ای سخنگوی دستکاه قضا نیز او را به «یک لات هتاک» تشبیه کرد که «یک مدت از چشم‌ها افتاده بود» و برای جلب توجه به دیگران «فحش» می‌دهد. اما در مقابل احمدی‌ نژاد، نامه به رهبری را علنی کرده و یادآور شده که «نارضایتی عمومی از وضع کشور و دستگاه قضایی بی سابقه و فریاد قاطبه مردم از بی‌عدالتی و روابط نادرست به آسمان است».
و در واقع رهبری را مسیول غیر مستقیم وضعیت پیش آمده می داند. کدام را قبول کنیم. صحبتهای مقامات قضایی را یا احمدی نژاد؟
4- جناب دکتر عزیز
اصولگرایان و حامیان قدرتمند احمدی نزاد همواره دولت اورا بازکرداننده قطار انقلاب به ریل می دانستند و ان را الگویی موفق معرفی می کردند . حالا فرض بر این بگیریم که دولت احمدی نژا‌د الگویی موفق بود؛ الگویی از یک مدیریت به سامان، پویا، سازنده و پاک‌دست. آیا امروز مدال افتخار در به قدرت رسیدن چنان دولتی را به سینه چه کسی باید اویخت؟ اگر بنا به تبریک گفتن بود ظهور مدل مدیریتی احمدی‌نژاد را به چه کسی یا کسانی باید تبریک گفت؟
5- حالا اینک پرونده ‌های قضایی علیه یک‌یک نزدیکان احمدی نژاد به اجرا گذاشته شده و بنا به منابع حکومتی احمدی‌نژاد خود نیز در هفت پرونده قضایی محکومیت قطعی دریافت کرده است. اما او و یارانش در عوض در حرم عبدالعظیم بست می‌نشینند و عریضه به درگاه او می‌برند به این حجت که در نظام مقدس جمهوری اسلامی امید احقاق حق نمی‌بیندد.
اقای دکتر مگر معترضان انتخابات 88 چه گفتند که سالها بخاطر دروغگو خطاب کردن احمدی نزاد درزندان افتادند؟ مگر دادستان کل کشور اورا کلکسیونی از تخلف و دروغگویی متهم نکرد مگر محسنی اژه ای اورا لات و دروغگو معرفی نکرد؟ حالا چه شده مگر این افراد همان حرفهای معترضان 88 را نمی زنند؟ چرا انها باید به زندان بروند و اینها دستور صادر کنند؟ یک بام و دوهوا تا کی؟
مهسا
Iran, Islamic Republic of
بابا شما خیلی باهوشین میشه بیشتر توضیح بدین ... اصن یه بار خودتون بخونین ببینین میفهمین چی گفتین...