کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

روش احمدی‌نژادی مبارزه با فساد

سید امیر سیاح

5 آذر 1396 ساعت 15:42

اعتراض خارج از مسیر قانون، به هیچ بهانه‌ای از هیچ‌کس مطلقاً قابل قبول نیست و اگر ایشان هم می‌خواهد به روش آقای موسوی، از مسیری خارج از قانون اعتراض کند، باید بداند که سرنوشتی بهتر از آخرین نخست‌وزیر جمهوری اسلامی نخواهد داشت.


جهان نیوز - دکتر سیدامیر سیاح: در روزهای اخیر، رییس‌جمهور سابق کشورمان، در اعتراض به محاکمه نزدیکان خود، به فعالیت‌هایی خارج از عرف و قانون پرداخته است. فعالیت‌هایی نظیر بست‌نشینی، سخنرانی‌ها و پیام‌های تحریک‌آمیز و سرشار از تهمت و افترا به قوه قضاییه.

آقای احمدی‌نژاد از همان تابستان 88 که با خانه‌نشینی از دستور صریح و کتبی ولی امر تمرد کرد، مهرش در دل امت حزب‌الله و انقلابی کم رنگ شد و در بهار96 با تمرد صریح‌تر از نهی رهبر انقلاب، تتمه آبروی خویش را هم به حراج گذاشت.

 با این حال، اردیبهشت گذشته فراخوان صریح اطرافیان چاپلوس رییس‌جمهور سابق برای به میدان کشیدن هوادارانشان در جریان عدم احراز صلاحیت ایشان، نشان داد برخلاف تصوراتشان، آقای‌احمدی‌نژاد از توان لازم برای اردوکشی خیابانی بهره‌مند نیست اما حداقل برخی اطرافیانش زمینه این خطر را دارند.

احمدی‌نژاد این‌بار از روش دیگری قانون را دور زده و در راه فتنه‌ای جدید گام برمی‌دارد. منظور از فتنه، غبارآلود کردن فضا برای مشکل شدن تشخیص حق از باطل است.

رییس‌جمهور سابق در دور جدید از تحرکاتش، اتهامات رسانه‌های معاند نظام علیه رییس قوه قضاییه را با بی‌پروایی خاصی تکرار می‌کند.

وی قبلاً هم از این‌طور رفتارهای ظاهراً فسادستیز داشته و به تدریج ویژگی‌های «روش احمدی‌نژادی مبارزه با فساد» دارد روشن می‌شود:
  تهمت‌زنی بدون ملاحظه عواقب اخروی آن
 افشاگری مفاسدی به‌صورت شلوغ‌کاری و غبارآلود کردن فضا
 بیان اتهاماتی کلی در رسانه‌ها به جای ارائه شواهد و مدارک به محکمه
و از همه بدتر، افشاگری در واکنش به فراخوان یکی از اطرافیان ایشان به محکمه.

احمدی‌نژاد باید پاسخ دهد، اتهاماتی را که به برادران لاریجانی زده‌اند اخیراً و بعد از دعوت آقای بقایی به دادگاه کشف کرده‌؟ اگر نه، پس چرا تاکنون سکوت کرده بود و چرا به‌جای ارجاع مدارکش  به محکمه، به تهمت‌زنی در رسانه‌ها اقدام کرده است؟

احمدی‌نژاد نباید فراموش کنند حرف اصلی ما با آقای‌ موسوی در جریان فتنه88، اعتراض ایشان از مسیر خارج از قانون بوده است. اعتراض خارج از مسیر قانون، به هیچ بهانه‌ای از هیچ‌کس مطلقاً قابل قبول نیست و اگر ایشان هم می‌خواهد به روش آقای موسوی، از مسیری خارج از قانون اعتراض کند، باید بداند که سرنوشتی بهتر از آخرین نخست‌وزیر جمهوری اسلامی نخواهد داشت.
 
دو نکته پایانی
1. امروز برخی با کنایه می‌گویند دیدید احمدی‌نژاد چه ماهیتی داشت؟ پاسخ این عده روشن است. افراد را نباید مطلق قضاوت کرد. هر مسوولی ضعف‌ها و قوت‌ها و خدمات و اشتباهاتی داشته است. همچنان که به آقایان موسوی و احمدی‌نژاد به‌خاطر اعتراض‌شان از مسیر غیرقانونی معترضیم، خدماتشان را هم فراموش نمی‌کنیم.

2. در ماجرای اخیر، تهمت‌های قبلاً مطرح شده در رسانه‌های دشمن، علیه رییس محترم قوه قضاییه تکرار شده است. با وجودی که قوه قضاییه معمولاً در نوک پیکان جنگ روانی ضدانقلاب و مفسدان اقتصادی قراردارد، لازم است  براساس شفاف‌سازی، پاسخگویی و اقناع، از تأثیر جنگ‌ روانی تهمت‌زنندگان و شایعه‌سازان پیشگیری کند و راه را بر روش‌های احمدی‌نژادی مبارزه با فساد ببندند.
منبع:صبح نو


کد مطلب: 568578

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/568578/روش-احمدی-نژادی-مبارزه-فساد

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com