شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

اوضاع برای مرکل بهتر شد

جمعه ۳ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۱۳
کد مطلب: 567890
یکی از مقامات ارشد حزب سوسیال‌دموکرات آلمان امروز جمعه اعلام کرد که حزبش آمادگی دارد تا برای تشکیل دولت آتی با دیگر احزاب وارد مذاکره شود.
اوضاع برای مرکل بهتر شد
به گزارش جهان نيوز به نقل ازفارس، بنابر گزارش فایننشال‌تایمز، «هوبرتوس هایل» از سیاستمداران ارشد حزب سوسیال‌دموکرات امروز (جمعه) در این مورد گفت: «حزب سوسیال‌دموکرات‌ کاملا متقاعد شده است که باید مذاکره صورت بگیرد و مسیر این گفت‌وگوها مسدود نشده است.»

این تصمیم در پی 8 ساعت جلسه میان سران حزب سوسیال دموکرات در برلین گرفته شده و نقطه عطفی در وضعیت بحرانی سیاسی کنونی آلمان تلقی می‌شود. البته این حزب هنوز روشن نکرده است که چه تمهیداتی را برای ورود به مذاکرات با احزاب دموکرات‌مسیحی و سوسیال‌مسیحی در نظر گرفته است و توضیحی نداده که آیا از تشکیل دولت اقلیت به رهبری صدراعظم حمایت می‌کند یا خیر.

پیش از این «مارتین شولتس»رئیس حزب سوسیال‌دموکرات پشت درهای بسته با «فرانک والتر اشتاین‌مایر» رئیس‌جمهور این کشور نشستی داشت. اشتاین‌مایر نقش مهمی در متقاعد کردن سوسیال‌دموکرات‌ها برای مذاکره ایفا کرده است. وی همواره با برگزاری انتخابات مجدد مخالفت کرده بود و از احزاب خواسته بود که ضمن نشان‌ دادن انعطاف پای میز مذاکره حاضر شوند.

سوسیال‌دموکرات‌ها که در انتخابات 24 سپتامبر (2 مهرماه) آرای قابل توجهی به دست آورده بودند، پیشتر تاکید کرده بودند که تمایل ندارند در دولت حضور داشته باشند و قصد دارند به عنوان حزب مخالف دولت فعالیت کنند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *