سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۶
۲۱
پاسخ سوریه به عربستان در سازمان ملل:

آیا پیشنهاد سلمان فارسی در جنگ خندق هم دخالت ایران در امور اعراب بود؟/ آیا در زمان رسول خدا، فرمانده سپاه، ایرانی نبود؟

شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۱۱
کد مطلب: 566309
قائم مقام نماینده سوریه در سازمان ملل در پاسخ به اتهام نماینده سعودی که می گفت ایران در امور اعراب دخالت می کند، گفت: آیا پیشنهاد سلمان فارسی در جنگ خندق هم دخالت ایران در امور اعراب بود؟
آیا پیشنهاد سلمان فارسی در جنگ خندق هم دخالت ایران در امور اعراب بود؟/ آیا در زمان رسول خدا، فرمانده سپاه، ایرانی نبود؟
گروه بین الملل جهان نيوز: قائم مقام نماینده سوریه در سازمان ملل در پاسخ به اتهام نماینده سعودی که می گفت ایران در امور اعراب دخالت می کند، گفت: آیا پیشنهاد سلمان فارسی در جنگ خندق هم دخالت ایران در امور اعراب بود؟

«امجد قاسم آقا» در کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل متحد در پاسخ به اتهامات عبدالله المعلمی نماینده عربستان سعودی که حضور ایران در سوریه را در حمایت از تروریسم دانسته بود، این مطلب را مطرح کرد.

نماینده سوریه که اظهارات خود را با نیشخندی به نماینده سعودی آغاز کرد، افزود: نماینده عربستان به کشورم و حضور نیروهای ایرانی در آن اشاره کرد، باید بگویم این یک دفاع مشترک بین ما و ایران است و به این روابط گرم افتخار می کنیم.

امجد قاسم آقا ادامه داد: همچنین به روابط گرم با روسیه هم افتخار می کنیم که در مقابله با داعش و النصره که مورد حمایت نظامی و مالی سعودی ها هستند، همکاری می کنند.

وی با تاکید بر این که همکاری ایران، روسیه و سوریه در مقابله با تروریسم و داعش است و ما به این همکاری افتخار می کنیم، اضافه کرد: من باید نکته کوچکی را به سفیر سعودی بگویم شاید متوجه شود در گذشته چه اتفاقی افتاده است؟

بر پایه گزارش ایرنا، نماینده سوریه اظهار کرد: در جنگ خندق که قبایل عرب در محضر رسول خدا(ص) در مدینه منوره جمع شده بودند، سلمان فارسی پیشنهاد داد تا اطراف مدینه را خندق حفر کنند. این پیشنهاد سلمان فارسی قریش را از دست کفار نجات داد.

امجد قاسم آقا اضافه کرد: حال باید از سعودی ها پرسید در این جا هم ایران در امور اعراب دخالت کرد؟ آیا در زمان رسول خدا، فرمانده سپاه، ایرانی نبود؟

وی تاکید کرد: اتهاماتتان ربطی به روابط قوی و برادرانه ما ندارد و امروز هم افتخار می کنیم که این روابط صمیمی را اعلام کنیم. ما از نیروهای ایرانی برای کمک به سوریه در مقابله با تروریست ها تشکر می کنیم و از نیروهای روسیه هم قدردانی می کنیم که ما را در مقابله با تروریسم کمک می کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
آفرین به این پاسخ عالی
Iran, Islamic Republic of
بخدا قسم اگر روحانی و ظریف(حفظهم ا... تعالی) بجای گنده گویی و قلمبه گویی داخلی قدری آداب صجبت در عالم سیاست را بلد بودند ابنقدر ایران و ایرانی ضعیف و ذلیل نشده بود که هر ننه قمری در دنیا جلو ایران بایستد. ...
Iran, Islamic Republic of
خیلی سیاست زده و جو گیر شدی دوست عزیز بهتره کمی کلاهت را بالاتر بذارید
Iran, Islamic Republic of
لطفا منسوبات خود را به دیگران نسبت ندهید.
دکتر چیرو
Turkmenistan
دولت و ملت سوریه اگر هیچ اقدام دیگری در تشکر از ملت و دولت ایران انجام نداده باشند همین یک اظهار نظر حق و درست و به جا و به موقع به عقیده بنده آنقدر دوستان ایران را خوشحال و دشمنان و بدخواهان و کینه توزان و حسودان ایران را ناراحت و غمگین و افسرده می سازد که میتواند تشکری دلنشین برای ایرانیان باشد و خستگی را از تن رزمندگان مدافع حرم و خانواده شهدای حرم بزداید . امروزه روز آنچه کم گفته میشود حرف حق است و انچه در دنیا در بوق و کرنا میشود دروغ و ریا و کذب است .
موافقم صد در صد
Iran, Islamic Republic of
در زمان جنگ تحمیلی دولت سوریه بصورت مخفی در کنار ما بود و بسیار کمک کرد

این موضع زیبا هم که نشان از شعور و معرفت بالای این دوستان داره
Iran, Islamic Republic of
مرحوم حافظ اسد تا پایان جنگ تحمیلی اجازه نداد یک قطره نفت صدام از لوله نفتی عراق در کشورش یه سمت مدیترانه برود
خدا رحمتش کنه ، موقع مرگش به پسرش وصیت کرده بود که فقط روی کلام ایرانیها تکیه کن
آدمیزاد
Colombia
دولت و ملت سوریه نیز در زمان جنگ تحمیلی (صدام بر علیه ایران ) کمک های بسیاری را در حد توانشان به ایران کردند ،
Iran, Islamic Republic of
مرحبا
Iran, Islamic Republic of
چه خوب جواب داد
Iran, Islamic Republic of
سلمان فارسى طورى در اسلام نقش ايفا كرده و درخشيده كه هنوز هم دارد به اعراب درس مى دهد بايد از او ياد بگيريم سلمان همه ايرانى ها را در طول تاريخ سربلند كرده خدايت بيامرزد
Iran, Islamic Republic of
لطفا ایران و عرب نکنید حتی برای بیان یک مفهوم حق
برخی عبارت ها مقوم دلبستگی و اتحاد نیست
سلمان فارسی شخصیتی بود که اگر بخواهیم امروز مثالی عینی از ایشان بیاوریم باید بگیم قاسم سلیمانی
و اگر در حضور حاج قاسم بخواهیم در مورد عرب و فارس صحبت کنیم تحویل نمی گیره

البته اینکه یک شخصت عرب چنین حرفی رو بزنه متفاوت است تا اینکه منِ ایرانی چنین حرف بزنم
Iran, Islamic Republic of
بله ملیت گرایی یعنی واگرائی و ضعف و سستی همان چیزی که آمریکا و اسرائیل در پی ترویج آنند و قدرت واقعی در گرو اتصال همه اقوام به منبع قدرت اصلی یعنی اسلام ناب محمدی(ص) است.
Iran, Islamic Republic of
ایرانیان در منظر قرآن:
طبق استناد به احادیثی كه وارد شده در قرآن آیاتی وجود دارد كه اشاره به قوم ایران و ایرانیان دارد كه به بعضی از آن‌ها اشاره می‌شود. پیامبر اكرم ـ صلی الله علیه و آله ـ به هنگام تلاوت قرآن به این آیه رسیدند كه خداوند می‌فرماید: « ... وَ إِنْ تَتَوَلَّوْا یَسْتَبْدِلْ قَوْماً غَیْرَكُمْ ثُمَّ لا یَكُونُوا أَمْثالَكُمْ»[1] یعنی « و اگر روی برگردانید (خداوند) جای شما را به مردمی غیر از شما خواهد داد كه مانند شما نخواهند بود.» از آن حضرت پرسیدند: كسانی كه اگر ما روی برگردانیم خداوند آن‌ها را به جای ما قرار می‌دهد چه كسانی هستند؟ رسول خدا در حالی كه بردوش سلمان فارسی می‌زد فرمود: «این مرد و قوم او هستند.»[2]
در حدیثی دیگر ابوهریره می‌گوید: خدمت پیامبر ـ صلی الله علیه و آله ـ نشسته بودیم كه سوره جمعه نازل شد. آن را برای ما تلاوت كرد و وقتی به آیه « و آخرینَ منهم لمّا یلحقوا بِهم»[3] رسید، مردی پرسید یا رسول الله آن گروه چه كسانی‌اند؟ آن حضرت ضمن اشاره به سلمان فرمودند: «قسم به جان كسی كه جانم در دست او است «لو كان الایمان معلقاً بالثریا لتناوله رجل من العجم و اسعدهم به الفارس؛ اگر ایمان به ستاره ثریا بسته باشد و در آسمان قرار گیرد افرادی از عجم آن را به دست می‌آورند و سعادتمند‌ترین آن‌ها مردم فارس (ایران) هستند.»[4]
آیه دیگری در قرآن است كه طبق حدیث نبوی از ایرانیان به عنوان پاسداران و نگهبانان دین یاد شده است. آیه می‌فرماید: «اگر این قوم نسبت به آن (هدایت الهی) كفر ورزند (مهم نیست) زیرا كسانی را نگاهبان آن ساختیم كه نسبت به آن كافر نیستند.»[5] شخصی از رسول خدا ـ صلی الله علیه و آله ـ پرسید: ای رسول خدا منظور از آن گروه نگهبان دین در این آیه چه كسانی هستند؟ حضرت فرمودند: سوگند به خدا، این گروه نگهبان، سلمان و قوم او هستند.»[6]
قرآن از اسلام آوردن ایرانیان،كوشش‌ها، خدمات و تلاش‌های پر ثمر آنان برای پیشرفت اسلام، در زمینه‌های مختلف پیش‌گویی می‌كند كه نشانگر جایگاه بلند ایرانیان است كه به اسلام ناب محمدی ـ صلی الله علیه و آله ـ ایمان آورده و با عشق و معرفت از قرآن و عترت پاسداری می‌كنند.
ایران و ایرانیان از زبان پیامبر ـ صلی الله علیه و آله ـ و ائمه ـ علیهم السلام ـ :
رسول خدا ـ صلی الله علیه و آله ـ غیر از احادیثی كه در تفسیر آیات در مورد ایرانیان آوردیم، بارها در مورد ایران و ایرانیان سخن گفته و از آن‌ها به نیكی یاد كرده است كه به چند مورد اشاره می‌شود. پیامبر اسلام ـ صلی الله علیه و آله ـ می‌فرمایند «ایرانیان خویشاوندان ما اهل بیت‌اند ... »[7] و در جای دیگر می‌فرمایند: «اعظم الناس نصیباً فی الاسلام اهل الفارس؛ در بین مردم، مردم فارس بیشترین سهم را از اسلام دارند.»[8] و در جایی دیگر از ایرانیان به عنوان خوشبخت‌ترین مردم یاد كرده و می‌فرمایند: «اسعد العجم بالاسلام اهل الفارس؛ خوشبخت‌ترین ملت غیر عرب به واسطه اسلام مردم ایرانند.»[9] و در مقالی دیگر ایرانیان را اهل بهشت می‌نامد و آن‌ها را جزء شفاعت شدگان در قیامت به حساب می‌آورد و می‌گویند: «اول كسانی كه در روز قیامت برایشان شفاعت می‌كنم از میان امتم، اهل بیتم هستند سپس نزدیك‌ترین نزدیكانم از قریش ... سپس از عجم‌ها»[10]
علی ـ علیه السلام ـ هم كه حكومتش حكومت عدل و داد بود و ملاك برتری انسان‌ها را به یكدیگر تقوا و ایمان آن‌ها می‌دانست احترام خاصی به ایران و ایرانیان داشت و هیچ تبعیضی میان اعراب و آن‌ها قائل نمی‌شد و همیشه از آن‌ها به نیكی یاد می‌كرد روزی اشعث نزد امیر مؤمنان ـ علیه السلام ـ آمد و از میان صفوف جماعت گذشت تا خود را به نزدیكی حضرت رساند و گفت: «ای امیر مؤمنان این سرخ رویان (ایرانیان) كه اطراف شما را گرفته و نزد شما نشسته‌اند بر ما چیره شده‌‌اند.» حضرت از این سخن اشعث ناراحت شد و سرش را به زیر افكند، بعد فرمودند: « آیا امر می‌كنید كه آنان (ایرانیان) را طرد كنم؟ هرگز طرد نخواهم كرد چون در این صورت از زمره جاهلان خواهم بود. اما سوگند به خدایی كه دانه را شكافت و بندگانش را آفرید، حتماً شما را برای برگشت مجدد به آیین‌تان سركوب می‌كنند، همان‌گونه كه شما آنان (ایرانیان) را در آغاز برای پذیرش این آیین سركوب نمودید.»
...
اين فقط نمونه اى از نظرات خدا و پيامبرش و ولى اش در مورد ايرانيان است حالا يك نگاهى به نظر خودتان بيندازيد ببينيد چقدر با اين نظرات مطابقت دارد؟!
Iran, Islamic Republic of
عوضش افساد(اصلاح!) طلبان کشته مرده غرب به اسم ایرانی تا ظرفیت حقیرشان اجازه می داد تحقیر به ملیت ایرانی تحمیل کردند.
Iran, Islamic Republic of
چه وحشتى داريد از اصلاح طلبان !
Iran, Islamic Republic of
وحشت نيست نفرت است
علی
Iran, Islamic Republic of
چه جواب زیبا ودندان شکنی داده است آفرین
Turkmenistan
من جای بعضی ها بودم از خودم خجالت میکشیدم که در تمام طول 5 سال وزارتم یک جمله امام زمان خوشحال کن به جا و به موقع نزدم . اگر هم تک و توک اظهاراتی کرده اند در موقعیت نامناسب و نا بجا بوده و الا هر چه گفتند و کردند در زمان دولت فعلی همه سوت و کف کفار را به دنبال داشته است .
علی
Iran, Islamic Republic of
درد وبلایتان بخورد توی سر وهابی ها و هوادارانش