سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۰
۲

پدرخوانده مافیا درگذشت +عکس

جمعه ۲۶ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۳۲
کد مطلب: 566239
سالواتور توتو رینا، از مخوف‌ترین پدرخوانده‌های مافیا در اثر ابتلا به سرطان در سن ۸۷ سالگی درگذشت.
به گزارش جهان نيوز؛ سالواتور "توتو" رینا، از مخوف‌ترین پدرخوانده‌های مافیا در اثر ابتلا به سرطان در سن ۸۷ سالگی درگذشت.
او دوران محکومیت حبس ابد خود را در زندان می‌گذراند، اما گفته می شود که از داخل زندان بیشتر از دوران آزادی‌اش دستور قتل صادر کرده بود.
گزارش‌ها حاکی است که او دستور قتل بیش از ۱۵۰ نفر را صادر کرد.
دون کورلئونه واقعی
رینا در سال ۱۹۳۰ در خانواده‌ای بسیار فقیر و کشاورز در دهکده کورلئونه به دنیا آمد. کورلئونه محل تولد دون کورلئونه، شخصیت اصلی داستان فیلم سه‌گانه پدرخوانده ساخته فرانسیس فورد کوپولا است.
پدرش زمانی که او ۱۳ ساله بود کشته شد و در ۱۹ سالگی به مافیای محل پیوست. او برای اثبات خود و ورود به مافیا یک نفر را به قتل رساند و به ۶ سال حبس در زندان محکوم شد.
پس از آزادی به لوچیانو لجیو، یکی از تبهکاران آن زمان کمک کرد تا رئیس خانواده کورلئونه را بکشد.
او سپس سرپرستی گروهی را برای به قتل رساندن یکی دیگر از روسای مافیا بر عهده گرفت. به این ترتیب توانست وسعت قدرت و عملیات خانواده کورلئونه را تا پالرمو، پایتخت سیسیل گسترش دهد.
از زمانی که لجیو در ۱۹۷۴ بازداشت شد، رینا پدرخوانده خانواده کورلئونه شد.

او توانست بعد از آن رهبری باند تبهکار کوزا نوسترا را نیز به دست گیرد و در طول دهه ۷۰ با رونق قاچاق هرویین به آمریکا به ثروت هنگفتی دست یافت.
فرانچسکو بونگارا از آنسا، خبرگزاری رسمی ایتالیا، می‌گوید: "او احتمالا وحشتناک‌ترین و بی رحم‌ترین رئیس مافیا در تاریخ است."
در سال ۱۹۸۱ رینا عملیات حذف رقبایش را آغاز کرد، دوره‌ای که دو سال طول کشید. در این دوره که به "کشتار" معروف شد، جنایتکاران زیادی کشته شدند و یا از ترس جان خود و خانواده‌شان پنهان شدند.
سرانجام بسیاری از آنها مهر سکوت را شکستند و علیه رینا شهادت دادند که موجب بازداشت و محکومیت رینا شد.
اما رینا که حاضر نبود به این سادگی‌ها تسلیم شود، تا قبل از بازداشت دو قاضی اصلی پرونده، جیووانی فالکونه و پائولو بورسلینو را با بمب‌گذاری به قتل رساند.
منبع: بی بی سی
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
نگاهش هم آدم رو میترسونه.
Iran, Islamic Republic of
به درک واصل شد خداروشکر