شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰
۲۰

محسن هاشمی: تهران منتظر یک زلزله بزرگ است

سه شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۵۳
کد مطلب: 565422
رئیس شورای شهر تهران، ری و تجریش، افزود: شهر تهران بر اساس کارشناسی‌های صورت گرفته در هر 150 سال یک بار یک زلزله 7 ریشتری را تجربه کرده است ولی در حال حاضر 35 سال از این مهلت می‌گذرد و تهران نیز منتظر یک زلزله است.
محسن هاشمی: تهران منتظر یک زلزله بزرگ است
به گزارش جهان نيوز، محسن هاشمی در بیست و دومین جلسه علنی شورای شهر تهران، ری و تجریش به حادثه دلخراش زلزله در غرب کشور اشاره کرد و گفت: این حادثه موجب شد تعدادی از هموطنانمان در مناطق مرزی به خصوص در قصرشیرین، سرپل ذهاب و کرمانشاه جان خود را از دست بدهند.

وی ادامه داد: این زلزله موجی از اندوه و نگرانی را برای هموطنانمان ایجاد کرده و اعضای شورا برای اینکه خود را در کنار هموطنان آسیب‌دیده خود قرار دهند هر اقدامی که از دستشان برمی‌آمد تا از آلام این هموطنانمان کاهش بدهند دریغ نکرد.

هاشمی بیان داشت: نجات از زیر آوار اولویت اصلی است و باید نسبت به تأمین وسایل گرمایشی به دلیل برودت هوا در آن منطقه اقدام کرد.

رئیس شورای شهر تهران، ری و تجریش، بیان داشت: شهردار تهران در نخستین ساعات صبح روز حادثه به ستاد بحران شهر تهران رفت و از آنجا با استاندار و شهرداران کرمانشاه به گفت‌وگو پرداخت و نیازهای آنها را احصا کرد. بر همین اساس شهرداری تهران کمک‌هایی به مناطق زلزله‌زده ارسال کرده که گزارش آن اعلام خواهد شد.

هاشمی بیان داشت: تهران به عنوان پایتخت ایران نیز از مسائلی از جمله بافت فرسوده و جمعیت زیاد رنج می‌برد. عدم رعایت استانداردها و ساخت‌وسازهای غیراستاندارد، وضعیت تاب‌آوری تهران را در شرایطی درستی قرار نمی‌دهد هر چند کارهای خوبی در سال‌های گذشته صورت گرفته است ولی این اقدامات کافی نبوده است.

وی بیان داشت: وضعیت جغرافیایی کشور به نحوی بوده است در 25 سال گذشته 6 درصد از کشته‌ها در زلزله بوده است و هر 10 سال یک بار یک زلزله 7 ریشتری در کشور اتفاق می‌افتد.

رئیس شورای شهر تهران، ری و تجریش بیان داشت: شهر تهران نیز منتظر یک زلزله بزرگ است و تهران در 150 سال یک بار یک زلزله 7 ریشتری را بر اساس نظر کارشناسان تجربه کرده است که در حال حاضر 35 سال از این زلزله می‌گذرد که هنوز اتفاق نیفتاده است.

هاشمی بیان داشت: مناطق 9، 10، 11، 12، 14، 16 و 17 مناطق خطرپذیر در زلزله هستند و خطرپذیری مناطق 8، 19، 20 و 3 تهران در هنگام زلزله متوسط است.

وی بیان داشت: مسئولیت مقابله با بحران‌ها در تهران بر عهده شهرداری تهران است و در دیگر استان‌ها بر عهده استانداری است.

رئیس شورای شهر تهران، ری و تجریش، بیان داشت: 86 سازمان و نهاد در شهر تهران مدیریت بحران را مدیریت می‌کنند که باید هماهنگی‌های لازم بین این دستگاه‌ها صورت بگیرد.

هاشمی خاطرنشان کرد: در کمیسیون‌های مربوطه به بحث مدیریت بحران توجه ویژه‌ای شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
ان شاء الله
به امید یک زلزله 9 ریشتری
تا مملکت از شهر مصرفی و ضد دموکراسی تهران راحت بشه
Iran, Islamic Republic of
نمیخواستم این و بگم ولی ان شاءالله زلزله ۹ ریشتری تو شهر و استان تو بیاد که برای ۱۲ میلیونی که بیشترشون از سر بیکاری تو استانهاشون و بالاجبار راهی تهران شدن آرزوی زلزله ۹ ریشتری نکنی زلزله ۹ ربشتری تهران بیاد اول از همه مثل ارتش آمریکا نیرو پیاده میکنه واسه بدبخت کردن شما سیاه دلها ما که دیگه زنده نیستیم ان شاءالله شما رو مثل عراقیها سلاخی کنن
مجید
Iran, Islamic Republic of
اگر یک زلزله ی 7 ریشتری در تهران بیاد، بزرگترین تعداد کشته شدگان طول تاریخ در اثر یک حادثه ی طبیعی روی می دهد.
زخمی های این حادثه را هم نمی شود نجات داد. وقتی برای منطقه ای مانند کرمانشاه همه ی ایران بسیج می شوند و باز هم اینهمه مشکل وجود دارد، برای یک ابرشهری مانند تهران تقریبا هیچ کاری نمی شود کرد.
ولی همیشه تا زلزله میاد حدود یکی دو ماهی مسئولین حرف می زنند و بعد همه چیز فراموش میشه.
بافت فرسوده و ساخت و سازهای جدید که بدون نظارت واقعی ساخته می شود و لوله کشی گاز از اصلی ترین مشکلات شهر تهران است.
البته این مشکلات حل نمیشه ولی خواستیم حرف آقای هاشمی شهید نشه!
Iran, Islamic Republic of
یعنی من کف بر شدم از این همه اقتدار و قدرت مدیریت این دولت
همش سه تا شهر کوچیک این وسط نیاز به امداد رسانی فوری دارند تو همین یک فقره مثل ... در گل موندن
همش تلویزیون میگه نیاز مردم اینه نیاز مردم اونه
چهارتا پتو و 10 تا چادر زدن چه کاری داره
بابا این دیگه چه جور دولتیه. به مولا نوبره
فکر کنم قبایل آق قیانلو ها و قراقیانلو ها هم حدود 800 سال پیش وقتی میخواستند برن جنگ زودتر از این ها خیمه های سپاهشون و آماده می کردند.
Iran, Islamic Republic of
این حرفو چند سال پیش احمدی نژاد زد و همین آقایان گفتند که آثار روانی دارد و از این حرفها نزنید، حالا خودشان تکرار می کنند...
علی
Iran, Islamic Republic of
تو دیگر نطق نکن وجود تو و امثال تو از هزار زلزله برای مردم بدتر است
Iran, Islamic Republic of
آقای مدیر استراتژیک ! هر سخن جائی و هر نکته مکانی دارد !! توی این موقعیت چرا رعب درست میکنی
اینها رو توی جلسات غیر علنی خودتان بگوئید و راهکار بگذارید چرا در علن تعریف میکنی ؟!!!!
Iran, Islamic Republic of
نان اینها در ترساندن وایجاد فضای ملتهب روانی در جامعه برای پوشاندن عجز خودشون در حل مشکلات مردم است.
سرور
Iran, Islamic Republic of
محسن هاشمی بهتر است در زمینه تحصیلی خود اظهار نظر کند.وی مهندس مکانیک است.
Germany
تو منتظر چی هستی ریاست جمهوری
Iran, Islamic Republic of
خوب شد تو گفتی وگرنه هیچ کس نمی دانست !!! بگو عفت برایت اسپند دود بکنه که تو اینقدر دانشمندی .
Iran, Islamic Republic of
شماکه مشکلی نداری !شیوه خانوادگی شما رفتن به سد لتیان است واسکی روی اب در مواقعی که پیش بینی زلزله شده !حتی اگر ان روز ،روز عاشورا باشد!
Iran, Islamic Republic of
ان موقع مربوط به موشک باران های تهران توسط صدام ملعون بود که خانواده اکبر از ترس جانشان فرار می کردند و می رفتند سد لتیان و جت اسکی سواری می کردند .
Iran, Islamic Republic of
خوب اه وناله وحرف را که هم بلدند.مثلا شما مسئولید چه برنامه های دارید؟
Iran, Islamic Republic of
از پاقدم بد شما ...................
Iran, Islamic Republic of
حالا بزار شما خریدهاتون تموم بشه ،بعد به فکر شهرو وزلزله باشید! ماشینها وتبلتهاتون باب طبع بود یا نه؟!
Iran, Islamic Republic of
اين آرزو را كه به گور خواهيد برد ولى اگر بر فرض محال چنين زلزله اى بياد مردم براى هميشه از شر شما راحت خواهند شد ان شاء الله
Iran, Islamic Republic of
انشاالله بزودی زلزله محدودی در خانواده خودت رخ می دهد تا بدانی یعنی چه
Iran, Islamic Republic of
اگر تهران زلزله بزرگ بیاد کاخ های شما آقازاده که آسیب نمی بینید فقط بیچاره بدبختیها ما زیر آور باید بمیرم تا شما زندگی آرامی داشته باشید
Iran, Islamic Republic of
آخ حرف دل من و زدی ۱ تا ۴ درصد جمعیت تهران فقط تو اون خونه های قصر مانند زندگی میکنن بقیه که مثل ما بدبخت بیچاره ها تو آپارتمانهای کوچیک زندگی میکنن و هر بلایی بیاد سر ما بیاد من دو ساله پول ندارم دندونم معالجه کنم (یکی از دندونام ارتودنسی میخواد هزینه دندانپزشکی که خود بخود زیاد هست متخصص ارتودنسی که دیگه ...) حضرات تو شورای شهر از بیت المال ببخشید بیت الحال فقط نفری ۴ میلیون رفته تا تبلت بخرن و تبلت ۴ میلیونی دست بگیرن