چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 1 May 2024
 
۰
مشاور اسد:

نیروهای ترکیه و آمریکا حاضر در سوریه اشغالگر هستند

چهارشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۲۸
کد مطلب: 563968
​مشاور ارشد رئیس جمهور سوریه معتقد است که نیروهای نظامی ترکیه و آمریکا، نیروهای اشغالگر غیرقانونی در سرزمین سوریه هستند و دمشق با آنها برخورد خواهد کرد.
نیروهای ترکیه و آمریکا حاضر در سوریه اشغالگر هستند
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، رویترز نوشت: بثینه شعبان مشاور ارشد بشار اسد رئیس جمهور سوریه در سخنانی تاکید کرد: نظامیان آمریکا و ترکیه، نیروهای اشغالگر غیرقانونی سرزمین سوریه به شمار می روند و سوریه با آنها برخورد خواهد کرد.

وی در یک مصاحبه تلویزیونی تصریح کرد: دمشق شهر رقه را تسلیم نخواهد کرد، شهری که ماه گذشته توسط نیروهای دموکراتیک سوریه و با حمایت آمریکا از دست ترور یست های داعش آزاد شده است.

مشاور ارشد رئیس جمهور سوریه گفت: ترکیه امروز یک کشور استعمارگر است، نظامیان ترکیه به طور غیرقانونی در خاک ما هستند، حضور نیروهای نظامی آمریکا در خاک ما نیز غیرقانونی است.

وی در مصاحبه با شبکه المیادین افزود: ما با این مساله برخورد خواهیم کرد و با هر نیروی اشغالگری در سرزمین مان برخورد می کنیم.

ارتش سوریه با حمایت ایران و روسیه توانسته است طی دو سال اخیر بخش های وسیعی از سرزمین های اشغال شده توسط تروریست های تکفیری را آزاد کند.

آمریکا و ترکیه نیز از گروه های شبه نظامی و شورشی مختلفی در سوریه حمایت می کنند. ترکیه ایجاد پست های بازرسی در استان ادلب را آغاز کرده است. این اقدام بر اساس توافق با روسیه و ایران انجام شده است.

ائتلاف به رهبری آمریکا بارها مدعی شده است که قصد درگیری و جنگ با نیروهای ارتش سوریه را ندارد، هر چند ترکیه و آمریکا خواستار سرنگونی دولت سوریه هستند.

نیروهای دموکراتیک سوریه نیز اعلام کرده اند که شهر رقه بخشی از سوریه فدرال خواهد بود. کردهای سوریه به دنبال کسب خودمختاری در شمال این کشور هستند. ولی یک مقام ارشد ایرانی روز جمعه تاکید کرده است که نیروهای دولت سوریه به زودی برای تصرف این شهر پیشروی خواهند کرد.

مشاور ارشد رئیس جمهور سوریه اظهار داشت: همه چیز بستگی به مردم سوریه دارد و همین طور مذاکره بین سوری ها، هیچ مذاکره‌ای درباره تجزیه یا جدا شدن بخشی از کشور یا چیزی موسوم به فدرالی شدن وجود ندارد. چیزی که در کردستان عراق اتفاق افتاد باید یک درس برای نیروهای دموکراتیک سوریه باشد.

وی در ادامه با اشاره به اظهارات وزیر خارجه سوریه در ماه سپتامبر تاکید کرد: از این اظهارات برداشت نادرستی شده است.

وزیر خارجه سوریه پیش از این گفته بود که دمشق آماده مذاکره با کردها بر سر درخواست های آنها برای خودمختاری است.

شعبان تاکید کرد: فکر نمی کنم هیچ دولتی بتواند با هیچ گروهی مذاکره کند، آن هم وقتی مساله وحدت کشور در میان باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *