جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

آقای نوبخت! اعتبارِ ۱۰۰ میلیارد تومانی اشتغال کجاست؟!

دوشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۳۰
کد مطلب: 563515
به گزارش جهان نيوز به نقل از مشرق؛ روزنامه شرق در مطلبی با عنوان «اشتغال معطل اعتبار» نوشت:
«یک مقام مسئول گفت: "با وجود اینکه اعلام شد بخش اول بودجه اشتغال فراگیر به میزان صد میلیارد تومان به حساب وزارت کار واریز شده اما تا امروز از سوی سازمان برنامه حتی یک ریال واریز نشده است". برنامه اشتغال فراگیر به عنوان سند اشتغالی دولت تیرماه امسال از سوی اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور و رئیس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی به تمام دستگاه‌های اجرائی ابلاغ و مقرر شد ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار موردنیاز آن برای سال ۹۶ از محل اعتبارات بودجه برای اجرای چهار طرح اشتغالی ذیل برنامه اشتغال فراگیر اختصاص یابد. در برنامه اشتغال فراگیر، اشتغال ۹۷۰ هزار نفر در سال جاری از طریق اجرای چهار طرح «کارورزی ویژه فارغ‌التحصیلان دانشگاهی»، «مهارت‌آموزی در محیط کار واقعی»، «مشوق‌های کارفرمایی» و «توسعه رسته‌های منتخب» هدف‌گذاری شده است.
۲۶ شهریورماه بود که اجرای دو برنامه ملی ایجاد اشتغال در مراسمی رسماً کلید خورد و یک تفاهم‌نامه میان سازمان برنامه و بودجه، بانک مرکزی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با حضور محمدباقر نوبخت، علی ربیعی و ولی‌اله سیف به امضا رسید؛ در این مراسم محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه از واریز صد میلیارد تومان از منابع ۵۰۰ میلیاردی اجرای برنامه اشتغال فراگیر به عنوان مرحله اول برای اجرای طرح کارورزی در شب پیش از آن (۲۵ شهریور) به حساب وزارت کار خبر داد. هرچند در مراسم رونمایی از بسته اشتغال روستایی، رئیس سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد صد میلیارد برای اجرای بسته اشتغال فراگیر اختصاص یافته است اما تا امروز ریالی از این مبلغ به وزارت کار پرداخت نشده است».

کارشناسان معتقدند که طرح‌های اشتغالزایی دولت با جنجال رسانه‌ای اعلام می‌شود ولیکن این طرح‌ها هیچگاه خروجی قابل قبولی ندارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *