جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

با وجود برنامه های رنگارنگ دولت برای اشتغال،خبری از کار نیست!

سه شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۲۷
کد مطلب: 556355
با وجود برنامه های رنگارنگ دولت برای اشتغال،خبری از کار نیست!
به گزارش جهان نيوز؛ روزنامه بهار در گزارشی با عنوان «بیکار جوانانند» نوشت:«همین چند روز پیش بود که یکی از مقامات دولتی از آمار وحشتناک ۶۰ درصد بیکاری در برخی از استان ها خبر داد. این آمار تکان دهنده که البته برای همگان هم ملموس است نشان از عمق بحران بیکاری، به خصوص در قشر جوان جامعه دارد...مردمی که به امید یافتن کاری برای گذران زندگی شان به هر دری می زنند اما با وجود تمامی برنامه های رنگارنگ دولت برای ایجاد اشتغال، خبری از کار نیست».

گفتنی است بسیاری از کارشناسان اقتصادی معتقدند آمار بیکاری افزایش یافته است و احتمالا به همین دلیل هم هست که آمار جمعیت بیکاران در سرشماری سال ۹۵ با وجود سپری شدن ۹ ماه همچنان «سری» مانده و دولت رغبتی به انتشار این آمار ندارد.

در عین حال باید توجه داشت که برخی مدیران قائل به سرهم‌بندی آمار، ۲ ساعت کار در هفته را نیز شامل آمار جمعیت شاغل محسوب می‌کنند، حال آن‌که با ۲ ساعت کار در هفته نمی‌توان چرخ معیشت فرد یا عائله او را چرخاند. مگر اینکه این دو ساعت، شغل‌های مربوط به مدیریت نجومی و برخی رانت‌خواری‌ها و زدوبندهای اقتصادی - سیاسی باشد.

متاسفانه دولت فاقد برنامه مشخص در حوزه اشتغال است.
مرجع : مشرق
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *