شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۴
۷

بازی اصلاح‌طلبان با راست نشان دادن حسن روحانی

دوشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۴۳
کد مطلب: 563479
اصلاح‌طلبان درحالی سعی می‌ کنند نشان دهند که حسن روحانی از شعارهای اصلاح‌طلبی عبور کرده و به سمت رقیب آنان تمایل پیدا کرده که در روی کار آمدن دولت وی دست داشته و اینک باید هزینه این موضوع را بپذیرند.
بازی اصلاح‌طلبان با راست نشان دادن حسن روحانی
به گزارش جهان نيوز، اصلاح‌طلبان سعی دارند به تدریج حساب خود را از دولت جدا کنند. این موضوع را در موج مصاحبه‌ها و مطالبی که در رسانه‌های زنجیره‌ای این جریان در این زمینه به راه افتاده می‌توان مشاهده کرد.
امروز روزنامه اعتماد با تیتر یک «چالش تغییر» از موضوع جدا شدن حسن روحانی از اصلاح‌طلبان و نزدیکی آن به اصولگرایان سخن گفت. موضوعی که به نظر می‌رسد جهت بار کردن هزینه دولت بر روی دوش اصولگرایان کلید خورده است. این درحالی است که اصلاح‌طلبان چه در انتخابات سال 92 و چه در انتخابات اردیبهشت امسال به طور تمام قد از حسن روحانی حمایت کردند و حتی برای رای آوردن روحانی از دوپینگ سیاسی بهره‌گیری کرده و یک اصلاح‌طلب را به عنوان کاندیدای ضربه‌گیر و پوششی روحانی در عرصه انتخابات به میدان آوردند. کاندیدای اصلاح‌طلبی که نقش خود را به خوبی ایفا کرد و اینک در دولت به عنوان معاون اول در حال فعالیت است.

به گزارش مشرق، این روزنامه اصلاح‌طلب در این باره نوشت:
« انتقادات بدنه رای روحانی به او از ایام چینش کابینه آغاز شد و در جریان معرفی وزیر علوم به اوج خودش رسید. در آن ایام خیلی‌ها گفتند روحانی در انتخابات راهنمای چپ زده اما بعد از انتخاب به سمت راست چرخیده است. معیار آنها مقایسه شعارهای تند و تیز روحانی در سفرهای انتخاباتی‌اش به ویژه در هفته آخر تبلیغات ریاست‌جمهوری با نحوه چینش کابینه بود. »

با این اوصاف دولت روحانی با کمک اصلاح‌طلبان روی کار آمد و باید گفت که اگر این دولت در دور دوم خود از ائتلاف با اصلاح‌طلبان هم عبور کند، فرقی در نتیجه انتخابات سال 96 رخ نمی‌دهد و این اصلاح‌طلبان بوده‌اند که باعث روی کار آمدن دولت روحانی هستند و در هزینه‌های این دولت شریک هستند.

این درحالی است که مصطفی تاج‌زاده، فعال اصلاح‌طلب گردش روحانی به سمت راست را محال دانسته و درباره علت عدم تحقق شعارهای اصلاح‌طلبان توسط دولت می‌گوید:‌

«آن‌چه در این روزها اتفاق افتاده صرفاً این است که آن شفافیت و صراحتی که در ایام انتخابات می‌دیدیم، امروز و پس از سپری شدن ایام انتخابات دیده نمی‌شود که البته امری طبیعی است.مسئله این است که به هر حال زمان انتخابات، زمان رقابت است و شور و شوق انتخاباتی بر فضای سیاسی غالب می‌شود. در طرف مقابل مسائلی مطرح شده و حرف‌هایی عنوان می‌شود و این طرف هم لازم می‌داند که پاسخ دهد و به‌طور طبیعی مواضع تند و تیز و صریح می‌شود.»

با این حال این فعال تندرو اصلاح‌طلب نیز تحقق چنین مواردی را محال دانسته و وعده‌ و سخنان اصلاح‌طلبانه روحانی در انتخابات ریاست‌جمهوری دوازدهم را تنها دارای مصرف انتخاباتی و برای شور و هیجان دادن به انتخابات مطرح می‌کند. حال اصلاح‌طلبان از این موضوع بهره‌برداری کرده و برای شانه خالی کردن از هزینه دولتی که از آن حمایت کرده‌اند عمل می‌کنند. این در شرایطی است که با این بازی‌های رسانه‌ای اذهان مردم از موضوع اصلی منحرف نمی‌شود و این جریان ناگزیر باید هزینه سیاسی حمایت از دولت روحانی را بپذیرند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
روحانی توانست به راحتی اصلاح طلبها رو دور بزند و کمتر کسی این را پیش بینی کرده بود این نشان میدهد داشتن احزاب فعال چقدر میتواند در پیشرفت کشور اصر گذار باشد حتی اگر این احزاب مخالف باشند
هشدار
Iran, Islamic Republic of
هنوز 4ماه از انتخابات96، نگذشته است مگر چه اتفاقی افتاده است انگار که اصلاح طلبان به مکاشفه رسیدند یا در همین 4ماه روحانی تغییر ماهیت داده است و قبل از انتخابات قابل پیش بینی نبود. چه کسی است که قبل از انتخابات96، نداند یا نتواند پیش بینی کند که روحانی وعده های توخالی می داده است و برجامش نیز خسارت محض بوده است؟ چطور 16 میلیون نفر از مردم این را فهمیدند ولی اصلاح طلبان این موضوعات را نفهمیدند؟ و حالا می گویند قابل پیش بینی نبود... خود اصلاحاتی ها هستند. فکر کردند دوباره بیایند و مثل زمان هاشمی، ژست منتقد هاشمی به خود بگیرند در گرد و غبار تورم 49درصدی دوران هاشمی، مردم را فریب بدهند تا به خاتمی رأی بدهند این بار هم می توانند مردم را فریب دهند. حالا هم ابتدا بازی زرگری استعفای جهانگیری را پیش کشیدند و کم کم ذهن مردم را آماده می کنند تا از زیر بار حمایت خود از روحانی در انتخابات96، شانی خالی کنند و مسئولیت فشارهایی که مردم به خاطر برجام و تحریمهای جدید را به عهده نمی گیرند در نتیجه اصلاحاتی ها خود را ناجی مردم از باطلاق روحانی جلوه می دهند و هرچه فضا غبار آلودتر شود بهتر می توانند مردم را فریب دهند. یعنی می توانند بعد از 8سال از "رحم اجاره ای" به دنیاقدرت برگردند. به همین خاطر است که اخیرا کلیپ هایی طنزگونه در نقد وعده های روحانی به مبایلهای طرفدارهای اصلاحاتی ها راه پیدا کرده و از این به بعد هم بیشتر بین مردم پخش می شود تا پروژه رحم اجاره ای را به پیش ببرند.
Iran, Islamic Republic of
یعنی برخی از این اصلاحات چیا آخر شارلاتانیسم هستند.تا دیروز با دروغ و پروپاگاندای زنجیره ایی و راهکار بزک و دوزک،کاندیدای مورد علاقه شون رو به خورد مردم می دادن.حالا که پوچ بودن حرفاشون برای همه هویدا شده و از طرفی بوی دیگ انتخابات جدیدی(انتخابات آتی مجلس)به مشامشون رسیده دوباره شروع کردن به کی بود کی بود من نبودم و انداختن مسولیت بی لیاقتی شان به گردن دیگران.برای نمونه خبر مذکور،واکنش هایشان به شیرین کاری های برخی اعضای فراکسیون سلفی بگیر( تکرار می کنم امید) بنگرید .و
Iran, Islamic Republic of
چرا این احزاب با رای مردم برای خود سهم خواهی میکنند؟اینها چقدر تاثیر در رای مردم دارند؟
Iran, Islamic Republic of
مگه وجداناً و شرافتاً اصلاح طلبها از اول نگفتند رحم اجاره اى ؟! از چى ناراحتيد ؟! روحانى كه اصلاح طلب نيست، اونها هم هيچ وقت منكر حمايتشون از روحانى نشده اند ، حالا بگيد مشكل كجاست ؟!
Iran, Islamic Republic of
خدایا رئیس جمهور روحانی را از شر دو جناح اصلاح طلب و اصولگرا حفظ بفرما. آمین
کاظمی
Iran, Islamic Republic of
واقعاً رو دارید شما اصلاح طلبها!!!!
حتماً آقای رئیسی و قالیباف اصلاح طلب بودن!!! و روحانی و جهانگیری اصولگرا !! منتها بدنشان داغ بود خودشان متوجه نبودند کدام طرفی هستند!!!