شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

بررسی پرونده باغات در جلسه علنی شورای شهر

سه شنبه ۹ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۳۹
کد مطلب: 561889
رئیس شورای شهر تهران گفت: برای نخستین‌بار پرونده باغات و تخلفات صورت گرفته در جلسات علنی شورای پنجم مورد بررسی قرار خواهد گرفت و قطعا با متخلفین برخورد خواهد شد.
بررسی پرونده باغات در جلسه علنی شورای شهر
به گزارش جهان نيوز، محسن هاشمی رفسنجانی در پایان هجدهمین جلسه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: کمیسیونی تحت عنوان کمیسیون ماده 7 در شهرداری تهران وجود دارد که مباحث باغات را پیگیری می‌کند.

وی تصریح کرد: چنانچه ساخت و سازی در اینگونه باغات انجام گیرد، این کمیسیون موارد را پیگیری و بررسی می‌کند و در نهایت موارد را نیز به شورا ارجاع می‌دهد.  باید نتایج در کمیسیون ماده 7 حتما به صحن شورا ارجاع داده شود و در نهایت اعضای شورای شهر تهران آن را تایید و یا رد می‌کنند.

هاشمی افزود: در گذشته این پرونده‌ها در جلسات غیرعلنی مطرح می‌شد اما در این دوره بنا داریم در صحن علنی مطرح کنیم. امروز نخستین پرونده رسیدگی به حکم کمیسیون ماده 7 در خصوص باغات مطرح و چون برای اعضا جدید بود، اجازه دادند که اعضا نظرات و پیشنهادات خود را مطرح تا نسبت به موضوع آشناییت بیشتری پیدا کنند. 

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: حکمی که کمیسیون ماده باغات در خصوص حداکثر جریمه داده بود مورد تایید اعضا قرار گرفت. این ملک در منطقه 7 بوده و 47 هزار متر مساحت آن بوده  و این در حالی است که در این گزارش ، اشاره شده بود که 472 اصله درخت در این زمین قطع شده بود. 

وی افزود: این نمونه‌ای از تخریب باغات شهر تهران است که در سال 92 در منطقه 5 اتفاق افتاده بود و شهرداری نباید اجازه‌ای برای ساخت و ساز در این پهنه را می‌داده است. 

رئیس شورای شهر تهران در ادامه در خصوص تعطیلی خط 7 مترو تهران بیان کرد: با توجه به صحبت‌های صورت گرفته از سوی معاونت حمل و نقل ترافیک ظاهرا 300 میلیارد تومان برای ایمن‌سازی خط 7 پیش‌بینی شده است و یکی از دلایل ناایمنی خط 7 مترو عدم هواکش در خط 7 بوده و اینگونه نیست که ما بتوانیم 22 کیلومتر را به صورت کامل ایمن‌سازی کنیم و قطعا به هر اندازه‌ای که خط ایمن سازی شود آن را مورد بهره‌برداری قرار خواهیم داد.

منبع:تسنیم
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *