چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 15 May 2024
 
۰

ذوالفقاری: زائران اربعین تا حدامکان گروهی سفر کند

دوشنبه ۸ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۴۶
کد مطلب: 561698
معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور تاکید کرد: زائران اربعین به دلیل شرایط خاص امسال تا حد امکان به صورت گروهی سفر کنند.
ذوالفقاری: زائران اربعین تا حدامکان گروهی سفر کند
به گزارش جهان نيوز، حسین ذوالفقاری معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور در بازدید از غرفه خبرگزاری مهر در بیست و سومین نمایشگاه بین المللی مطبوعات و خبرگزاری ها و در گفتگو با خبرنگار این رسانه، با اشاره به آخرین آمارها از مراسم اربعین امسال اظهار داشت: تا دیشب ۴۲۵ هزار زائر از مرزهای کشور خارج شده اند و بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار فقره روادید صادر شده است.

وی افزود: کتاب راهنمای زائر نیز آماده شده و توصیه می کنیم که زائران حتما این کتاب را بخوانند؛ مخصوصا در مرزها این کتاب توزیع می شود و در سایت ها نیز قابل دریافت است.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور با تاکید بر اینکه زائران بدون روادید عازم این سفر نشوند، تصریح کرد: امسال شرایط مانند سال های گذشته نیست و اگر زائری بدون روادید عازم مرز شود، هم نیروهای خودمان برخورد می کنند و هم احتمال بستن مرزها توسط دولت عراق وجود دارد و برای کل کشور مشکل درست می شود.

ذوالفقاری در همین رابطه از برگشت دادن بیش از صد زائر فاقد ویزا در روز گذشته خبر داد و گفت: زائران محترم تا حد امکان سعی کنند به جای انفرادی، گروهی سفر کنند؛ مخصوصا خانم ها تنها سفر نکنند، چون شرایط امسال قدری متفاوت است.

وی با تاکید بر ضرورت رعایت نکات امنیتی، اظهارداشت: زائران حتما به صورت خودحفاظتی رفتار کنند و اگر موارد خاص و مشکوکی در طول سفر دیدند، حتما به نیروهای ایرانی در مرزها و در خاک عراق و نیز به نیروهای نظامی و انتظامی عراق اطلاع دهند.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور همچنین تاکید کرد: زائران نکات بهداشتی را که در مرزها به آنها توصیه می شود، رعایت کنند.

ذوالفقاری افزود: زائران موارد تخلف از نرخ های مصوب و سوء استفاده ها را به شماره تلفن های سازمان تعزیرات و سازمان حمل و نقل و پایانه ها اطلاع دهند.

وی با اشاره به کاهش نرخ های مصوب برای زائران گفت: نرخ بیمه نسبت به ایام غیراربعین حدود ۶ هزار تومان کاهش یافته و مبالغ دریافتی هلال احمر نیز ۱۱ هزار تومان کاهش یافته و حدود ۶ هزار و ۹۰۰ تومان نیز از مبالغ دریافتی شرکت های کارگزاری کم شده است.

معاون وزیر کشور ادامه داد: در رابطه با نرخ حمل و نقل نیز امیدواریم اصلاحاتی از سوی دوستان انجام شود که هم رانندگان مشکلی نداشته باشند و هم به زائران اجحاف نشود.

ذوالفقاری با بیان اینکه انتظار داریم قیمت ها را در بخش حمل و نقل قدری تعدیل کنند، گفت: اگر همه این موارد رعایت شود، شرایط مطلوب تحقق می یابد.

وی با بیان اینکه هزینه های زائران برای سفر اربعین در مجموع ۸۱ هزار تومان کاهش یافته است، تصریح کرد: این کاهش هزینه ها مربوط به ویزا، بیمه، هلال احمر و شرکت های کارگزاری بوده که دریافت هزینه در این بخش ها نیز اجتناب ناپذیر است.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور خاطرنشان کرد: برخی ها صحبت هایی درباره هزینه های زائران مطرح می کنند که ممکن است برای مردم ابهام ایجاد کند؛ هیچ سازمان و نهاد و دستگاهی بابت اربعین از مردم دریافتی ندارد و دریافتی هایی هم که صورت می گیرد، مربوط به شرایط ضروری سفر است.

ذوالفقاری تصریح کرد: پول ویزا باید پرداخت شود، بیمه هم اگر برقرار نشود، هزار و یک مشکل پیش می آید، پولی هم که به هلال احمر پرداخت می شود باید مبلغی از سوی خود هلال بر روی آن گذاشته شود تا صد تُن دارو برای زائران به عراق ارسال شود.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور خاطرنشان کرد: برای ۲۰ روز حضور زائران در عراق ۶۰ میلیون وعده غذایی در نظر گرفته ایم که در داخل خاک ایران و عراق توزیع می شود و عمده بودجه آن از طریق نذورات مردمی و موکب داران تامین می شود.

وی با تاکید بر همبستگی ستاد مرکزی اربعین با بدنه مردم برای برگزاری هر چه بهتر این مراسم، گفت: هر کسی پیشنهاد دیگری دارد که هزینه ها از این هم کمتر بشود، ارائه دهد.

ذوالفقاری در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه تا دیشب یک میلیون و ۷۰۰ هزار ویزا صادر شده و با توجه به اینکه صدور ویزا حدود ۹-۸ روز دیگر ادامه دارد، پیش بینی ما این است که ۲.۵ تا ۳ میلیون زائر امسال عازم عراق شوند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *