جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱
۱

کمپین نذر اربعین به راه افتاد +عکس

شنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۰۱
کد مطلب: 646419
گرچه کاهش ارزش پول ایران دغدغه برخی ایرانی‌ها است که همه ساله تلاش می‌کنند در مراسم اربعین حسینی حضور داشته باشند، اما محبان اهل‌بیت در عراق نیز از این دغدغه‌ها غافل نیستند.
به گزارش جهان نيوز، برپایی مراسم ده‌ها میلیون نفری راهپیمایی اربعین حسینی از شهرهای مختلف عراق به کربلای معلی به اندازه‌ای در محافل سیاستگذاری و اتاق‌های فکر غربی-صهیونیستی از اهمیت برخوردار است که از چند ماه قبل از محرم و صفر، تمام برنامه‌ریزی‌ها برای مقابله حداکثری با این حرکت مردمی آغاز و این برنامه‌ها به ویترین اصلی تحرکات کشورهای غربی- صهیونیستی و متحدان منطقه‌ای آنها تبدیل شده است.

در همین راستا در تحولات منطقه از چند ماه پیش، شاهد تلاش برای فتنه‌انگیزی میان شیعیان عراق و کشورهای همسایه نظیر ایران و لبنان و سایر کشورهایی که نقشی پررنگ در برپایی مراسم باشکوه اربعین حسینی دارند. اهمیت این موضوع تا جایی بود که سید حسن نصرالله دبیر کل حزب‌الله لبنان در یکی از سخنرانی‌های اخیر خود نسبت به موج گسترده و بی‌سابقه فتنه‌انگیزی میان شیعیان لبنان و عراق هشدار داده بود.

از چندین ماه پیش دست‌های پنهان برای تخریب روابط در فضای مجازی و برخی رسانه‌های خارجی کاملا ملموس است و دشمنان در سطح رسانه ها و شبکه‌های اجتماعی فعالیت گسترده‌ای برای لطمه زدن به مناسبت دو کشور آغاز کرده اند.

چندی پیش شاهد حوادث تلخ و مشکوکی در آتش زدن کنسولگری ایران در بصره بودیم. این حمله در حالی انجام شد که یکی از اصلی‌ترین پایگاه‌های نیروهای حشد الشعبی در عراق، جنوب این کشور و مشخصا شهر بصره است تا جایی که مردم این شهر، شهدای بسیاری را در لباس حشد الشعبی و در مبارزه با داعش تقدیم کرده‌اند. لذا حمله به کنسولگری ایران در این شهر، با فرهنگ و منش مردم آن متفاوت و اقدامی عجیب و مشکوک به نظر می رسد.در آن زمان پشت پرده این اقدامات مشکوک بررسی و در مقاله‌های مختلف از سوی جریان‌های مستقل رسانه‌ای موشکافی شد.

در همان روزی که به کنسولگری ایران در بصره حمله شد، فیلمی در فضای مجازی کشورمان دست‌ به ‌دست می‌شد که مدعی بود گروهی از مردم آبادان، در اعتراض به حضور عراقی‌ها در این شهر دست به‌ اعتراض زده و با ادبیاتی تند خواستار خروج آن‌ها هستند. همزمان با این اقدامات در برنامه‌ای طراحی‌شده شایعاتی در خصوص زائران عراقی در ایران منتشر می شد تا بذر کینه  نفرت را میان شیعیان ایران و عراق گسترش دهد. اینها علاوه بر شایعاتی بود که در رابطه با تظاهرات ضد ایرانی عراقی‌ها برای خروج نیروهای مستشاری ایران و کمبود انرژی برق در کشور در نتیجه انتقال برق به شهر بصره یا موارد مشابه منتشر می‌شد. علاوه بر اینکه در طرف عراقی نیز موضوع قطع آب رودخانه کاروان از سوی ایران به سمت شط العرب مطرح شده بود.

همین اتاق فکر برای فتنه‌انگیزی میان دو ملت ایران و عراق، تلاش دارد عراقی‌ها را عرب‌های هوسران و سودجو نشان داده و برای مردم عراق هم ایرانی‌ها را مداخله‌گران عجم معرفی کند. در طراحی دشمن، هر دو ملت باید به هم حمله کنند تا علاوه بر مخدوش‌شدن نمادهای دوستیِ اعتقادی و انسانی آن‌ها که در اربعین اوج می‌گیرد، روابط سیاسی دو کشور هم تحت تاثیر این روابط آشفته، تضعیف شود.

** نگرانی‌های اقتصادی ایرانی‌ها در اربعین و نذرهای عجیب عراقی‌ها   

از دیگر مسائلی که غرب  در راستای کاهش سطح شرکت کنندگان ایرانی در مراسم راهپیمایی اربعین حسینی روی آن حساب کرده، کاهش ارزش پول ایران و بالا رفتن هزینه‌های این سفر زیارتی برای شهروندان ایرانی است.

گرچه این موضوع  دغدغه برخی ایرانی ها است که همه سال تلاش می کنند در مراسم اربعین حسینی حضور داشته باشند، اما محبان اهل‌بیت در عراق نیز از این دغدغه‌ها غافل نیستند. در همین راستا جمعیت‌های متعددی در عراق به راه افتاده تا  بتواند از طریق نذری‌های مختلف و بی‌سابقه هزینه‌های سفر برای اقشار مختلف ایرانی به صورت زمینی در عراق را  به کمترین حد خود برساند. 
 

یکی از مهمترین مواردی که در  فعالیت‌های رسانه ای محبان اهل بیت عصمت و طهارت در روزهای اربعین تبلیغ می‌شود، انتقال رایگان زائران حضرت اباعبدالله الحسین از گذرگاه‌های مرزی مختلف به سمت شهرهای مذهبی است. 

عمده این نذری ها برای نیاز زائران اربعین حسینی به حمل و نقل رایگان است که از طریق تامین خودروهای مختلف نذری و یا جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای انتقال رایگان زائران از مرزهای مختلف به سمت شهرهای مذهبی دنبال می‌شود. 

در خواست شهروندان عراقی بعد از روز عاشوراء: به عراق بیایید ما درخدمت شما خواهیم بود

هیئت‌های مختلف عراقی همچنین از رانندگانی که با وسیله نقلیه خود یا حتی بدون وسیله نقلیه می‌توانند در این مسیر کمک به زائران برسانند، خواسته است تا هماهنگی‌های لازم را با هیئت‌های مذکور انجام دهند تا وظیفه انتقال رایگان زائران به بهترین نحو انجام شود. 

 در حالی که طی سال‌های گذشته زایران اربعین حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام ابراز ارادت بی‌دریغ و محبت زاید الوصف مردم عراق در قبال خود را در خدمات مختلف از تامین سرپناه گرفته تا مواد غذایی و حتی ارائه خدمات جانبی نظیر شستشوی البسه و ماساژ و خدمات دیگر فراموش نکرده‌اند، و در حالی که موسسات دولتی و ارتش عراق در سال‌های گذشته نیز اقدام به حمل و نقل و جابجایی رایگان مسافران ایرانی کرده است، اما به نظر می‌رسد با توجه به  احتمال هزینه‌های بالای این سفر برای زائران ایرانی در نتیجه افت ارزش ریال، سازماندهی ویژه‌ای از سوی عراقی ها به صورت کاملا خودجوش و مردمی در بخش حمل و نقل رایگان زائران انجام شود تا هزینه‌های زیادی بر دوش ایرانی‌هایی که مایل به شرکت در مراسم اربعین هستند، تحمیل نشود.
 
 
حب الحسین یجمعنا
در همین راستا حجت الاسلام و المسلمین قپانچی امام جمعه نجف  از مسئولان عراق خواست ویزا را برای ورود زائران اربعین ایرانی لغو کنند و تاکید کرد: این کار نوعی خدمت به امام حسین علیه السلام است.

مردم ایران و عراق  بی‌صبرانه منتظر فرا رسیدن ایام اربعین حسینی هستند تا به دنیا نشان دهند که طرح و برنامه های یک ساله تاریک خانه های تصمیم‌گیری غربی صهیونیستی برای ایجاد فتنه و نفاق در میان مسلمانان و شیعیان، چگونه  با برپایی یک مراسم در طول نهایتا دو هفته نقش بر آب می شود. سیاستگذاران غربی و صهیونیستی هر اندازه که  در شناخت خود از جامعه مسلمانان تلاش کنند، نمی‌توانند عمق علاقه ملت‌های مسلمان و شیعه به اهل بیت عصمت و طهارت و بویژه امام حسین (ع) را درک کنند.  تاریخ انقلاب اسلامی ایران نشان داده است که همواره این موضوع نقطه قوت مسلمانان و بویژه شیعیان و نقطه ضعف استراتژیست‌ها و نظریه پردازان غربی بوده است.
 

کاروان حب الحسین و تبلیغات برای جذب نذری برای انتقال رایگان زایران ایرانی

درخواست محبت آمیز عراقی‌ها برای حضور زایران ایرانی در مراسم اربعین: بشتابید؛ شما نیاز به پول ندارید. ما در خدمت شما هستیم. ما قلب خود را فرش راه شما می کنیم. اربعین بدون شما صفایی ندارد.
 
 
تامین 300 خودرو برای انتقال زایران/  جمع‌آوری نذری برای تامین هزینه‌های ویزا و حمل و نقل و اقامت زایران ایرانی / تامین هزینه‌های یک زایر با 50 هزار دینار عراقی.

 

تامین 150 تریلی برای انتقال زائران از مرز مهران توسط قبیله الکعبی
 
درخواست برای تامین خودرو، مبلغ مالی و حتی راننده برای انتقال زائران


منبع: مشرق
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
خداوند همه تان را حفظ کند ای عشاق حسین (ع).