جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰
هوشیار زیباری:

تلاش آمریکابرای دور کردن عراق ازایران توهم است

دوشنبه ۱ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۱۵
کد مطلب: 559621
وزیر خارجه پیشین عراق در واکنش به سفر حیدر العبادی به عربستان و تلاش آمریکا برای نزدیک کردن ریاض و بغداد به یکدیگر گفت: آمریکا متوهم است اگر فکر می کند می تواند العبادی را از ایران دور کند.
تلاش آمریکابرای دور کردن عراق ازایران توهم است
به گزارش جهان نيوز، هوشیار زیباری وزیر خارجه پیشین عراق در صفحه توییتر خود به سفر حیدر العبادی به عربستان و حضور «رکس تیلرسون» وزیر خارجه آمریکا به صورت همزمان در ریاض، واکنش نشان داد و گفت آمریکا متوهم است اگر فکر می کند با سوق دادن عراق به سوی عربستان می تواند بغداد را از تهران دور کند.
او در توییتر خود نوشت: نزدیکی عراق و عربستان یک توهم آمریکایی برای این است که خودشان را قانع کنند که امکان دور کردن حیدر العبادی نخست وزیر عراق  از ایران وجود دارد.
روز گذشته و در جریان سفر کوتاه حیدر العبادی نخست وزیر عراق به عربستان، نشست هماهنگی عربستان و عراق برگزار شد و سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان در این نشست بر حمایت ریاض از بغداد و تمامیت ارضی این کشور تأکید کرد.
سلمان بن عبدالعزیز تأکید کرد که رابطه عربستان با عراق فقط مربوط به همجواری نیست بلکه به سرنوشت مشترک نیز مربوط می شود و افزود که رابطه بغداد و ریاض پتانسیل تقویت و بهبود بیشتری دارد.
عربستان در طول چند ماه گذشته راهبرد جدیدی در خصوص عراق در پیش گرفته و تلاش می کند در این کشور بر محور عربی بودن تأکید بیشتری داشته باشد. در همین راستا محمد بن سلمان ولیعهد عربستان بعد از سفر چند ماه پیش حیدر العبادی نخست وزیر عراق به عربستان از مقتدی صدر رهبر جریان صدر عراق که انتقادهای زیادی از سیاست های عربستان داشته دعوت کرد تا به جده سفر کند.

منبع:مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *