شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۲
۵

ادعای جدید آمریکا علیه ایران درباره عراق

چهارشنبه ۴ تير ۱۳۹۳ ساعت ۲۲:۵۲
کد مطلب: 367198
مقامات آمریکایی مدعی شدند که ایران علاوه بر ارسال تجهیزات نظامی به عراق پهپادهای خود را برای مبارزه با نیروهای داعش بر فراز این کشور به پرواز درآورده است.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، مقامات آمریکایی مدعی شدند که ایران علاوه بر ارسال تجهیزات نظامی به عراق پهپادهای خود را برای مبارزه با نیروهای داعش بر فراز این کشور به پرواز درآورده است.

به گزارش نیویورک تایمز؛ مقامات آمریکایی مدعی شدند که ایران پهپادهای شناسایی خود را از یک پایگاه هوایی در بغداد در آسمان عراق به پرواز در می‌آورد و چندین تن تجهیزات نظامی را به ارتش این کشور تحویل داده است. بنا به ادعای مقامات آمریکایی ایران همچنین اقدام به استقرار یک واحد در کشور عراق برای با هدف ردیابی سیستم‌های ارتباطی کرده است.

با اینحال یک مقام آمریکایی که نخواست نامش فاش شود مدعی شد که هواپیماهای ترابری ایران روزانه دوبار تجهیزات نظامی را که معادل ۷۰ تن برای هر پرواز است به بغداد انتقال می‌دهند.

به گفته مقامات آمریکایی هرچند آمریکا نیز اقدام به اعزام ۳۰۰ مشاور نظامی برای کمک به نیروهای عراقی کرده است و هر دو کشور ایران و آمریکا مخالف شکل‌گیری دولت اسلامی عراق و شام در سوریه و عراق هستند اما این دو همچنان برای نفوذ در عراق با یکدیگر رقابت می‌کنند.

آمریکا پروازهای شناسایی سرنشین‌دار و بدون‌سرنشین را از زمان حضور داعش در شمال این کشور افزایش داده و به ۳۰ تا ۳۵ عملیات در روز رسانده است. بنا بر ادعای مقامات آمریکایی ایران نیز دست به اقدام مشابهی زده است و یک مرکز کنترل ویژه در پایگاه هوایی الرشید در بغداد تشکیل داده و پهپادهای کوچک شناسایی خود موسوم به ابابیل را بر فراز عراق به پرواز درآورده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


محمد
Iran, Islamic Republic of
به شما چه ربطی داره آخه. پس بذاریم داعش بیاد ته کوچه بعد باهاش بجنگیم؟؟؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
پاسداران پرافتخار جمهوری اسلامی ایران و رزمندگان غیور ارتش ریشه تروریسم را در منطقه خواهند سوزاند به یاری خداوند تبارک و تعالی
Canada
ايران بسيار كار خوبى ميكند.
آمريكا در چه فكريه؟ايران پر از بسيجيه.ما سربازان روح الله معمار كبير انقلاب و جان بركفان مقام معظم رهبري سيد علي بزرگوار هستيم .رهبرم از تو به يك اشارت از ما به سر دويدن.كارمند ساده اي هستم در گوشه اي از اين سرزمين پهناور و از مردم با شرف كرد هستم كردها همواره به مقام معظم رهبري و انقلاب وفادار هستند .نه به دنبال كسب و جاه و مقامم و نه چشم طمع مالي بلكه فقط براي پاسداري از ميهنم گوش به فرمان رهبرم.
Iran, Islamic Republic of
يعني اگه ايران اينكار راكرده باشه آخره مردانگيه