شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰
۲

چرا ترامپ مخالف ادامه روابط تجاری آلمان و فرانسه با ایران نیست؟

دوشنبه ۱ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۰۱
کد مطلب: 559492
آن ها دوستان ما هستند و من درباره ایران به طور مفصل با امانوئل (ماکرون) و آنجلا (مرکل) صحبت کرده ام. من پیشتر نیز به آن ها گفته ام که به پول در آوردن خود ادامه دهید، نگران نباشید چرا که ما در این مسیر به شما احتیاج نداریم.
چرا ترامپ مخالف ادامه روابط تجاری آلمان و فرانسه با ایران نیست؟
گروه بین الملل جهان نيوز: رئیس جمهور آمریکا گفت که نمی خواهد در برابر مراودات تجاری فرانسه و آلمان با ایران مانعی ایجاد کند و آن ها می توانند به فعالیت های تجاری خود با تهران ادامه دهند. به گزارش ایرنا، دونالد ترامپ این مطلب را در گفت و گو با شبکه تلویزیونی فاکس نیوز مطرح کرد و افزود: پیشتر نیز به آن ها( مقامات فرانسه و آلمان) گفته ام که نگران نباشید و به پول در آوردن خود ادامه دهید.

رئیس جمهور آمریکا افزود: آن ها دوستان ما هستند و من درباره ایران به طور مفصل با امانوئل (ماکرون) و آنجلا (مرکل) صحبت کرده ام. من پیشتر نیز به آن ها گفته ام که به پول در آوردن خود ادامه دهید، نگران نباشید چرا که ما در این مسیر به شما احتیاج نداریم.

رئیس جمهوری آمریکا هفته گذشته پایبندی ایران به توافق هسته ای وین را رد کرد و تصمیم گیری درباره آن را بر عهده نمایندگان کنگره گذاشت. کشورهای اروپایی بلافاصله به این اقدام دونالد ترامپ واکنش نشان دادند و خواستار حفظ توافق هسته ای وین شدند و آن را بهترین گزینه موجود برای حفظ امنیت خود دانستند.

«هلگا اشمید» دبیرکل بخش روابط خارجی اتحادیه اروپا ومعاون فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز شنبه در نشست عدم اشاعه سلاح های هسته ای در مسکو گفته بود: این که ترامپ اجرای تعهدات ایران در چارچوب برجام را تایید نکرده یک مسئله داخلی آمریکا است. اتحادیه اروپا همکاری بازرگانی را با ایران گسترش می دهد؛ این همکاری ها با وجود بحث های داخلی در آمریکا جریان دارد.
 
*آیا دونالد با امانوئل و آنجلا زد و بند کرده است؟
 
در همین حال، یزدان پناه طی یاداشت کوتاهی در خراسان نوشت: سخنان ترامپ درباره این که نمی خواهد مانع مراودات تجاری فرانسه و آلمان با ایران باشد در حالی است که اوایل هفته جاری نیز وال‌استریت‌ژورنال خبرداده بود که رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا تاکید کرده که واشنگتن نمی‌خواهد در مبادلات تجاری ایران و اروپا که بخش عمده‌ای از آن در راه است، مداخله کند. او خطاب به اروپایی ها گفته بود: «شما (اروپایی‌ها) می‌توانید چیزی را که می‌خواهید انجام دهید.» درباره این که آیا آن چه ترامپ و تیلرسون می گویند سیاست دولت آمریکاست یا صرفا جملاتی برای حفظ روابط با متحدان اروپایی، فعلا نمی توان اظهارنظر کرد اما نوع جهت گیری رهبران فرانسه، آلمان و انگلیس در نشست اخیر اتحادیه اروپا که بر خلاف بیانیه 25 کشور این اتحادیه بود، می تواند نشان دهنده نوعی معامله یا بده بستان احتمالی میان آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان بر سر برجام باشد. چه این که مقامات این سه کشور غربی نیز در ماه های اخیر همصدا با آمریکا از لزوم مذاکره مجدد و فشار بر ایران بر سر برنامه موشکی و حضور منطقه ای کشورمان سخن گفته اند. درحالی که بیانیه رسمی 28 کشور اروپایی در بروکسل به موضوع موشکی و حضور منطقه ای ایران نپرداخته بود. 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
رئیس جمهور آمریکا افزود: آن ها دوستان ما هستند و من درباره ایران به طور مفصل با امانوئل (ماکرون) و آنجلا (مرکل) صحبت کرده ام. من پیشتر نیز به آن ها گفته ام که به پول در آوردن خود ادامه دهید، نگران نباشید چرا که ما در این مسیر به شما احتیاج نداریم.
چقدر تحقیرآمیز!!!
خاک بر سر کسانی که کار ما را به اینجا کشاندند
یاد احمدی نژاد و عزت ایران بخیر
Iran, Islamic Republic of
عزیزان این برخورد ها و رفتارها سکانسهای مختلفی است از دعوای زرگری به بازیگری آمریکا و اروپا و اسرائیل و عربستان