جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

پس «صبح بدون تحریم» و «تحریم‌ها به تاریخ پیوست» چه شد؟!

چهارشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۲۷
کد مطلب: 558628
مقامات اروپایی همواره مدعی بودند که آمریکا به تعهدات خود پایبند بوده و برجام را نقض نکرده است.
پس «صبح بدون تحریم» و «تحریم‌ها به تاریخ پیوست» چه شد؟!
به گزارش جهان نيوز؛ روزنامه بهار در یادداشتی با عنوان «با ترامپ چه باید کرد؟» نوشت:
«مسئولان دستگاه دیپلماسی کشورمان در تلاش هستند که با کمک سایر طرف‌های توافق هسته‌ای به خصوص اتحادیه اروپا توافق هسته‌ای را حفظ کرده و اجازه ندهند که اقدامات ایذایی دونالد ترامپ مانعی را بر سر راه ایران در بهره مندشدن از منافع برجام ایجاد کند. این مهم آن هنگام محقق خواهد شد که شاهد قرابت بیش از پیش ایران با کشورهای اروپایی باشیم. این نزدیکی می‌تواند از طریق افزایش روابط اقتصادی، امنیتی و سیاسی رخ دهد. یکی دیگر از مسیرهایی که سبب استحکام برجام خواهد شد توجه به مذاکره با اتحادیه اروپا در حوزه‌های دیگر از جمله مسائل منطقه‌ای و حقوق بشر است...دستگاه سیاست خارجی کشورمان می‌تواند با الگویی همچون برجام در پی کاهش تنش و اختلافات میان ایران و غرب در مسائل باقی مانده باشد. موضوعی که تاثیری مستقیم برای افزایش احتمال ماندگاری برجام و شکست سیاست ترامپ در از میان بردن توافق هسته‌ای خواهد داشت».
پیشنهاد نسنجیده مبنی بر مذاکره با اروپا درخصوص مسائل منطقه‌ای در حالی است که کشورهای اروپایی ۱+۵ کارنامه قابل قبولی از خود در برجام به جا نگذاشته‌اند.
مقامات اروپایی همواره مدعی بودند که آمریکا به تعهدات خود پایبند بوده و برجام را نقض نکرده است.
علاوه بر این در روزهای اخیر مقامات اروپایی با لحنی طلبکارانه درخصوص توانایی موشکی و قدرت منطقه‌ای ایران موضع گیری کرده‌اند.
روزنامه‌های زنجیره‌ای در سال ۹۴ با تیترهای درشت نوشتند «تحریم‌ها به تاریخ پیوست»، «صبح بدون تحریم» و «تحریم‌ها رفت» و...
اصرار روزنامه‌های اصلاح طلب درخصوص مذاکره با غرب درباره مسائل موشکی و منطقه‌ای در حالی است که هدف اصلی آمریکا و کشورهای اروپایی عضو ۱+۵ از امضای برجام، نه لغو تحریم‌های ضدایرانی، بلکه پروژه «نرمال‌سازی» و خالی شدن دست ایران از توانایی‌های استراتژیک است
مرجع : مشرق
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *