سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۱
۷۵
محمدرضا خاتمی:

با سیستم متصلبی مواجهیم که اجازه حضور اصلاح‌طلبان را نمی‌دهد!

پنجشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۱۸
کد مطلب: 591671
نایب رییس مجلس ششم با بیان اینکه «حضور به هر قیمت» در شرایط فعلی دیگر کاربردی برای اصلاحات ندارد، گفت: اصلاح‌طلبان با وجود این که نفوذ کلام در دولت دارند، اگر این روند ادامه یابد دامنه نفوذشان کاهش می‌یابد.
با سیستم متصلبی مواجهیم که اجازه حضور اصلاح‌طلبان را نمی‌دهد!
به گزارش جهان نيوز؛ محمدرضا خاتمی نایب رییس مجلس ششم در نشست «جمهوری اسلامی و چشم‌انداز پیش رو» در دفتر حزب اتحاد ملت ایران اظهار داشت: راهکارهایی علمی برای آنکه بدانیم مسیر به کدام طرف است سخت است.

وی افزود: آن چیزی که برای انقلاب و جمهوری اسلامی تعیین تکلیف خواهد کرد، خواست و اراده مردمی است و انقلاب ما بزرگترین خواسته مردمی بود که در قرن 20 اتفاق افتاد و اگر حمایت مردم نباشد جمهوری اسلامی آینده‌ای نخواهد داشت.

خاتمی با طرح این سوال که چرا مردم انقلاب کردند، گفت: همان چیزی که باعث وقوع انقلاب بود سبب تثبیت آن نیز خواهد بود. آرمان های انقلاب بر اساس فقه و شریعت نبود بلکه ار اساس سنت‌های اسلامی بود.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه اولین سنت اسلامی، برابری و برادری، عدالت، رحمانیت و آزادی بود.، تصریح کرد: طبیعی است که این جامعه آرمانی خیلی جذابیت داشته باشد؛ بنابراین انقلاب این روایت تاریخی از اسلام بود اما در ادامه ما شاهد حاکمیت یک حکومت فقهی بودیم.

وی افزود: اگر در 12 فروردین 58 به ما می گفتند که قرار است سنگسار و گشت ارشاد داشته باشیم فکر نمی کنم جامعه در آن زمان به این حکومت رضایت می دادند. آن حکومت آرمانی که برای ما ترسیم شده و آنچه در عمل شاهد آن هستیم تناقض وجود دارد و اگر به آرمان های اصلی نتوانیم برگردیم با مشکلات بسیاری مواجه خواهیم شد.

خاتمی با اشاره به اینکه ما در تناقض و تضاد بین حکمت آرمانی و آنچه الان وجود دارد هستیم، گفت: اگر نتوانیم به آن آرمان‌ها برگردیم با مشکلات زیادی رو به رو خواهیم شد و مردم الان در حال فاصله گرفتن از واقعیت‌های رو به رو هستند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با تاکید بر اینکه مهترین چالش در جمهوری اسلامی مسئله کارآمدی است، گفت: بسیاری از حکومت ها در جهان دیکتاتور هستند اما در کشور ما یک ناکارآمدی مورد اجماع همگان وجود دارد که در درون مشکلات بسیاری از جمله فساد برای ما ایجاد کرده است. فساد گسترده ای که ناشی از ناکارآمدی است و خطر آن برای نظام حاکم از آمریکا و اسرائیل و مخالفان داخلی و خارجی بیشتر خواهد بود.
وی ادامه داد: مردم امروز با توجه به رسانه‌ها با چهره بزک شده رژیم پهلوی رو به رو است و نسل حاضر امروز خود را با دنیا مقایسه و در عصر انفجار اطلاعات زندگی می‌کند.

خاتمی با اشاره به سه نحله سیاسی در کشور گفت: یکی برانداز هستند که با توجه به مسایل اخیر صدایشان بلندتر از قبل شده است و اشکال این بزرگتر شدن خود ما بودیم، چون هر اتفاقی در کشور افتاده گفتیم کار منافقین بوده است.این ها برنامه ندارند و تنها امیدشان حمایت بیگانگان است.
وی افزود: نحله دوم ایدوئولوگ‌های حاکمیت هستند که حکومت اسلامی را تئوریزه می کنند که طرفدار خاص خود را هم دارند. آنها جمهوری اسلامی را جمهوری فقیهان می‌دانند و می‌خواهند رساله عملیه را به عنوان ایدئولوژی را اجرا کنند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره نحله سوم یعنی اصلاح‌طلبان تصریح کرد: اصلاح‌طلبان باورمند به جمهوری اسلامی هستند اما کدام جمهوری اسلامی؟ ما می گوییم جمهوری اسلامی پاریس که در صحیفه نور امام و دیگر جاها هست که می توان به آنها مراجعه کرد. اینها جایی در قدرت ندارند و بسته به تندی و کندی و باز و بسته کردن فضا مجالی برای عرض اندام در جامعه پیدا می‌کنند، اما واقعیت این که قدرت اثرگذاری در حکومت ندارند.

خاتمی ادامه داد: اصلاح‌طلبان با وجود این که نفوذ کلام خود را در دولت دارند اگر این روند ادامه یابد دامنه نفوذ آنها کاهش می یابد و شاید برنامه حکومت هم این باشد که این ها از قدرت بیفتند و دو قطبی در جامعه پیش بیاید تا کار خود را پیش ببرند.

نایب رییس مجلس ششم با بیان اینکه مسئول این ناکارآمدی مجموعه حکومت و حاکمیتی است که در داخل کشور وجود دارد، گفت: هر کس مسئول این ناکارآمدی باشد که درون حکمومت است اگر نخواهند روش کار خود را تغییر دهند عامل اصلی براندازی جمهوری اسلامی این‌ها خواهند بود چون در صورت استمرار ناکارمدی فساد حل نمی شود.

خاتمی با اشاره به اینکه اصلاح‌طلبان جز کارهایی مسالمت آمیز و قانونی کار دیگر نمی توانند انجام بدهند، تصریح کرد: اساس ناکارآمدی تبعیض آشکار و پنهانی است که در کشور وجود دارد و عامل تبعیض رانت سیاسی و قضایی است.

وی مدعی شد که نخستین مسئول ناکارمدی نظام شورای نگهبان است و اظهار داشت: این نهاد کشور را از نیروهای کارآمد داری شایستگی های اجرایی و علمی خالی کرده است.

خاتمی نهاد قوه قضایی را عامل دوم ناکارآمدی برشمرد و گفت: قرار بود قوه قضایی داشته باشیم که اگر امیر امنیت در برابر یک یهودی قرار بگیرد، قاضی آن این اختیار را داشته باشد که به یهودی حق بدهد.

نایب رییس مجلس ششم تاکید کرد: اگر این دو نهاد بخواهند اصلاح شوند باید در بالاترین سطوح مدیریت کشور بینش به اداره کشور تغییر کند و بدون پذیرش نگاه به شهروند، پذیرش شفافیت و رقابت و نگاه به جهان دو نهاد شورای نگهبان و قوه قضایی تغییر نمی‌کند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب با بیان اینکه استراتژی جاری اصلاح‌طلبان انتخاب بین بد و بدتر است و حضور به هر قیمت در شرایط فعلی شاید دیگر کاربردی نداشته باشد، گفت: اصلاح طلبان اگر به فکر نجات کشور و جمهوری اسلامی هستند و باید دیدگاه خود را نسبت به تعارض‌های موجود و نسبت به برداشت از جمهوری اسلامی اصلاح کنند.

نایب رییس مجلس ششم افزود: اصلاح‌طلبان درباره الگوی اداره کشور دیدگاه‌های خود را تا حد زیادی روشن کردند اما چگونه باید به این الگو برسیم و آیا با حضور به هر قیمت این الگو عملی می‌شود یا اعتبار خود را از دست می‌دهیم.

خاتمی افزود: ما با سیستم متصلبی رو به رو هستیم که نخست اینکه اجازه حضور اصلاح‌طلبان را نمی‌دهد و اگر اجازه حضور دهد امکان پیاده کردن برنامه ها را نخواهد داد. به نظر من اگر ما نمی‌توانیم حکومت را درست کنیم، باید در درون تشکیلات اصلاح‌طلبی روند هرچه بیشتر دموکراتیزه شدن را پیش ببریم چون ریش سفیدی و حق السهم در جامعه ما خیلی کارکرد نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه مشکل مبتلا به جمهوری اسلامی که مورد اجماع همه از رهبری تا دیگر جناح ها و سطوح است مساله فساد است که در سخنان خود هم اخیرا این مساله را بیان کرده‌اند،تصریح کرد: اگر مورد اتفاق است باید گفت‌وگوی ملی حول این راه بیاندازیم که ریشه این فساد در کجاست و چرا بعد از 40 سال طبق آمارهای جهانی به لحاظ شاخص‌های جهانی جزو فاسدترین کشورها هستیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
...
خائن نیستم
Iran, Islamic Republic of
جمهوری اسلامی؟
صلاحیت آوردن نامش را ندارند چه رسد به نسخه‌پیچی.
به کارنامه شان نگاه کنیم متوجه میشیم
Canada
اگر به هر دلیلی اجازه اصلاح داده نمی شه. خب پس چه اصراری هست به وجود اصلاح طلب ها . و اینکه چرا مردم باید دنباله رو کسانی باشنند که خودشان می دانند اجازه هیچ کاری بهشان داده نمی شه؟

فقط باید مردم رای بدهند ؟ کاری به نتیجه نداشته باشند؟
United States
۳۲ سال مملکت دست این تفکر بود، چه اصلاحی کردن؟
Iran, Islamic Republic of
اوج تغییراتشون این بوده که به فاطمه معتمد آرا چند فیلم بیشتر و به محمدرضا شجریان چند پست بیشتر دادن و به ملت تفهیم کردن آزادی یعنی همین!!!!
Iran, Islamic Republic of
امام خميني: ميزان راي ملت است
اصلا چیزی به نام خجالت وجود دارد بعضی ها خیلی پرو هستند تمام دولت و مجلس دستشان هست و بعد می گویند ....
Iran, Islamic Republic of
چرا حرفهای این افراد را می زنید ،...
Iran, Islamic Republic of
نه برادر من، نه عزیز من ، اصلاح طلبان سر پیازند یا ته پیاز ؟! وقتی داش محموت در سفرهای استانی گونی گونی تراول بین خلق الله پخش میکرد و معاون اولش هم بخاطر رضاى خدا پشت پرده به نماينده ها حال ميداد و اصول سواران عزيز با كف و سوت و هورا تشويقش مى كردند جماعت اصلاح طلب كجا بود ؟! ! این سیستم سر تا پا سلامت و خوب و امام زمانى ! را خود اصول گراها راه انداختند و خودشان هم هرطور صلاح بدانند عمل ميكنند ! مگه نشنيدى صلاح مملكت خويش خسروان دانند؟
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
اولا گونی گونی تراول کجا بود؟؟؟ دروغ نگویید.
البته ایشان وام 4 درصدی مسکن مهر را به مردم هدیه داد. وامی که موجب خانه دار شدن افراد کم درآمد بسیاری شد
دوما در دور دوم ریاست جمهوری آقای احمدی نژاد، اصلاح طلبان فتنه 88 رابه راه انداختند و جماعت فتنه گر در حال وطن فروشی بودند، گرای تحریم را به مامان هیلاری می دادند، گرای دانشمندان هسته ای را به موصاد می دادند. فتنه گری فرصتی برایشان باقی نگذاشت که به امورات دیگر بپردازند
Iran, Islamic Republic of
مگه این جماعت جز ... تهمت زدن و بی عرضگی هنر دیگری دارند؟!!!
مهدی
کلا پرتی شما از مرحله. یه فکری برا خودت بکن
كاش به قول شما( هرچند كار درستي نيست ) آقا محمود بيشتر به مردم گرسنه پول مي داد مي ماند تا 13 هزار ميليارد ي اختلاس بشود
Iran, Islamic Republic of
عجب رویی دارن این جماعت ؟! سال 88 در برابر رای مردم شورش کردند و داشتند جمهوریت را به دیکتاتوری تبدیل میکردند حالا دم از مردم میزند !

شما ابتدایی ترین شرایط ورود به حاکمیت را ندارید ... شما که جمهوریت را قبول ندارید انتظار پست و مقام در نظام جمهوری اسلامی را نداشته باشید ...
Iran, Islamic Republic of
خدایا کی میشه ملت از شر این افساد طلبها برای همیشه راحت بشن؟!!!!
Iran, Islamic Republic of
مهم مردم هستند و مردم هم نظرشان در انتخابات گذشته بخوبي معلوم شد
اصلاحات حیا کنم
Iran, Islamic Republic of
این همه وزیر و مدیر اصلاح طلب در دولت روحانی به اذیت کردن مردم مشغولند باز این خاتمی....می گوید نمی گذارند. همه چپی دست خودتان است باز می گویید کم است؟؟؟!!!!
Iran, Islamic Republic of
گاه بخاطر امثال این بابا حالم از کلمه اصلاحات بهم می خورد
Iran, Islamic Republic of
خوب به جهنم که کاهش یابد
Iran, Islamic Republic of
کدام سیستم و نظامی اجازه حضور ضد انقلاب و امید صهیونیست ها را در مدیریت خودش می دهد؟!
Iran, Islamic Republic of
ميزان راي ملت است
یونس
Iran, Islamic Republic of
اره همه اصلاح طلبها نفوذی و جاسوس مهره و ... هستند
اصولسوارها همه یار امام زمان
اصولسوارها پاسخ خودشون رو تو تمام انتخابات سالهای اخیر گرفتند حق دارند کاری باهاشون نداشته باشید باید تودشون رو تخلیه کنن با حرفهای تکراری که هزار ساله دارن میگن .
Iran, Islamic Republic of
اصولگرا و اصلاح طلب ها دو لبه یک قیچی برای زدن ریشه های انقلاب هستن

اصلاحات که کلا تحت پوشش صهیونیست ها آل سعود قرار دارن

اصولگرا ها نیز تا جایی پایبند به نظام هستن که نظام مطابق دلشون باشه نه منطبق بر ارزش ها

برای همین می بینیم اصولگرا ها و اصلاح طلبان براحتی با هم همسفره میشن
Iran, Islamic Republic of
درسته که اصولگراها هم کم خرابکاری نداشتند

اما بی انصافیه که با اصلاح طلبها مقایسه شون کنیم

هیچ اصولگرایی رو سراغ دارید که

کرسنت و استات اویل و مفت فروشی بیت المال کرده باشه؟
کارشناس بی بی سی و ... شده باشه؟
8 ماه کشور رو تا مرز سوریه شدن پیش برده باشه؟
12 هزار میلیارد تومن اختلاس کرده باشه
این همه جاسوس از زیر عباش یا کتش در اومده باشه؟
گرای تحریم کشور رو به بیرون داده باشه؟
بهانه حقوق بشر به غربیها واسه تحریم بیشتر ایران داده باش؟
سند دیاثت و بی غیرتی 2030 رو محرمانه به اجرا درآورده باشه؟
...

تو وطن فروشی و خیانت هیچ کس به گرد پای اصلاحات نمیرسه
United States
معیار و ملاک قرآن و امام معصوم است
نه اصولسوارهای به قول تو، مبنایند
و نه افساد طلب ها که به قول صریح قرآن فساد می کنند
بنابراین محور وحدت قرآن و اهل بیتند برای اهل حق
اهل باطل هم اگر 99 درصد عالم باشند باز هم اهل باطلند
Iran, Islamic Republic of
آقا یونس ناراحت نباش اصولگرایان نزدیک به ۶۰درصد ثروت کشور را در اختیار دارند و این مبلغ کافی هست که هر چوبی بخوانند و اراده کنند لای چرخ اصلاح طلبان بگذارند پس بهتر است با سیاستی پیش رفت که این سرمایه کشور از ایران خارج نشود هر چند که اصولگرایان هم قصد خارج کردند همه انرا ندارند و تلاش بسیاری میکنند تا سکان دولت را بدست بگیرند فقط اقبال عمومی مردم را ندارند
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
6 وزیر که هرکدام هزارميليارد سرمایه دارند، در دولت اول آقای روحانی گویای این است که سرمایه داران از چه طیفی هستند.
Iran, Islamic Republic of
متن را بخوان و پاسخ بده من اصولگرایان را گفتم بیت المال کشور را برای خود مصادره کرده اند و پاسخگو دولت هم نیستند
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
متن را خواندم. شما گفتیداصولگرایان 60 درصد ثروت کشور را در دست دارند
اگر منظورتان ثروت شخصی آنها است که جوابتان را دادم
اگر منظورتان ثروت غیر شخصی است که اصولا به شخص تعلق ندارد که بخواهد برای آن تصمیمی بگیرد
Iran, Islamic Republic of
جوابت چاپ نمیشود فکر نکن بی جواب موندی
Iran, Islamic Republic of
این جماعت افسادطلب به قدر وقیح هستند که دزدی را حق خود میدانند
Iran, Islamic Republic of
مهم نظر مردم نه شماها
Germany
آقا یونس عزیز؛ ان شالله که افسادطلب ها اینطور که گفتی نباشند.
چون از لحاظ رانت ، فساد اقتصادی، زد و بند، بی تقیدی به منافع مملکت ، سرسپردگی به آمریکا و انگلیس و...... دست قاجار و پهلوی را از پشت بسته اند.
در فساد مثلا>>> زد و بند در واردات خودرو، قاچاق کالا، خرید و سکونت در خانه های میلیاردی که منبع مالی آنها معلوم نیست، اخذ مدرک دکترای و مهندسی (بعضال پوچ)در خارج که هیچکدام منفعتی برای ملت نداشته، فامیل بازی و...
در سیاسی مثلا>>> عهدنامه ننگین سعدآباد ، برجام نافرجام، جاسوس بازی تا بالاترین سطح، کرسنت و تاراج گاز ایران، خیانت ، دعوت از غرب برای تحریم ملت ایران و.... نابودی عزت و غرور ملی
فرهنگی مثلا>>> برپائی جشنواره های ضدارزشی و دینی، نابودی ریشه های اسلامی و فرهنگی، جهادی، انقلابی و.... البته اگر حق را بخواهیم بگویئم بهترین کار افسادطلبان در این حوزه شیوع طراحی ریش پروفسوری، رنگ ریش، طراحی دفاتر اشرافی، تجمل گرائی و.. بود.
درباره هسته ای چیزی نمی گویم >>> چون قیمت بتن بالا می رود.
خدارا شکر که حوزه نظامی دست افسادطلبان نبود وگرنه الان وضعیتی بدتر از کشور لیبی داشتیم.
باید به دنبال تدوین اصول کامل حزبی در ایران بود.
Germany
دوره اصلاح گرائی و اصول گرائی به سر آمده
باید به دنبال طراحی مدرن و جامع حــــــــــــــــزبی با تمام ابعاد آن در کشور باشیم.
هر حزبی که توانست بدون خرید رای، تظاهر و تناقض، با مناظره های متعدد تلویزیونی و در خصوص مسائل روز جامعه مثل مبارزه با فساد، حمایت از طبقه محروم، افزایش قدرت دفاعی ، بهداشت و خدمات درمانی، کار ، بازنشستگی، مبارزه با تجمل گرائی و تبعیض، بهبود وضعیت آب در کشور، حمایت از کشاورزی و دامداری و... برنامه ای جامع و قابل ملموس داشته باشه، مردم به آنها رای بدهند و چنانچه آن افراد نتوانستند انتظارات مردم را برآورده کنند، در پایان دوره خود، با ارائه شفافیــــــــــــــت کامل مالی و مالیاتی، برای همیــــــــشه(نه اینکه سر از مجلس یا فلان نهاد در بیاورند) از صحنه سیاسی و اقتصادی کشور حذف شوند و جای خود را به افراد متخصص، متعهد و دارای برنامه بدهند. اگر مسئولان مذکور رانت، کوتاهی یا چپـــــاول مالی نیز داشتند، حزب متبوع جریمه سنگین و خود ایشان یک نهاد قضائی و در ملا عموم به اشد مجازات محاکمه شوند. مردم هم به حزب ایشان رای ندهد.
Iran, Islamic Republic of
دوست خوبم مردم برای همین کار و اهداف اصلا انقلاب کردند
احمو
Iran, Islamic Republic of
به نکته خوبی اشاره کردی.این حرف شما یعنی بیشتر زمان ها کشور دست اصلاح طلب ها بوده.خوب پس باید بیشتر از همه پاسخگو باشند .وقتی حرف از ناکارآمدی میشه پس منظور ناکارآمدی اصلاح طلبان است دیگه؟؟
چون تو ببشتر انتخابات رای آوردند.
Iran, Islamic Republic of
یقینا افساد طلبها خائن و وطن فروش هستند
مهدی
خوشم میاد که به این اعتراف داری که اصلاح طلبها همه جاسوس و ... هستند کم گفتی ولی گفتی.
مهدی
...شما اول ننگ سخنگویی اسراییل در مجلس و ننگ شورش ناکام 88 ننگ خیانت خود و همفکرانت را توی این مملکت پاک کن و توبه کن بعد بیا طلبکاری
Iran, Islamic Republic of
چه پر رو هستن / کل مملکت دستشونه / از نفت و بودجه تا وزارت اطلاعات دست این جماعته هنوز طلبکارن!
Iran, Islamic Republic of
وزارت اطلاعات ؟! دست اصلاح طلبها ؟!!
خخخخخخ مگه وزارت اطلاعات جرات داره بدون اجازه سپاه آب بخوره ؟! چرت ميگى عموجان
دیرفهم
Iran, Islamic Republic of
همه مشکلات جماعت لیبرال سپاهه, سپاهی که امام(ره) فرمود: اگر نبود کشور هم نبود!
Iran, Islamic Republic of
چرت میگه ؟ پس اعتراف میکنی خودت هم چرت اندر چرت میگفتی که احمدی نژاد را مسئول وزرات اطلاعات دولتش که هیچ مسئول حوادث داخل زندان ها و دادگاهها هم معرفی میکردید
Iran, Islamic Republic of
,وقتی این آقا که ظاهرا جز استوانه های اصلاح طلبی به حساب می آید. و نمیدانم چه هزینه ای تاکنون بابت انقلاب پرداخته بر این باور است که انقلاب بر اساس فقه و شریعت نبوده ..... و تاکید میکنند که نباید حکومت بر اساس فقه و شریعت باشد و حتما ادامه انقلاب را نیز مبتنی بر فقه و شریعت نمیدانند. مشخص هم نمیکنند سنت های اسلامی از نظر ایشان چه تفاوتی با فقه و شریعت دارد. و آیا سنتهای نبوی و اسلامی فقه شیعه چیزی جدای از هم دیگرند؟ و آیا مشکل جامعه امروز ما عمل کردن به زساله های عملیه است یا عمل نکردن به آن؟ جناب آقای خاتمی اگر شما به اداره جامعه بر اساس قوانین شریعت اسلام که در زمان غیبت امام زمان به فرموده خود ایشان از طریق فقها به دست می آید اعتقادی ندارید، لااقل کمی تخفیف بدهید و طلبکارانه تفکرات التقاطی خود و دوستانتان را تنها راه درست ادامه و بقاء انقلاب اسلامی معرفی نکنید التماستان میکنم بعد از گذشت 21 سال از ظهور تفکر اصلاح طلبی یکبار برای خودتان بنشینید و انحرافات فاحش و مبنایی و اصولی خود را با مبانی انقلاب اسلامی و امام که همه وجود ایشان اجرای شریعت اسلام بر پایه همین اجتهادو فقه تشیع بود. روشن نمایید. چون ایشان تعمدا رساله عملیه را برای پایین آوردن شان حاکمیتی فقه پویای شیعه مطرح نمودند من از ایشان سوال میکنم آیا ناکارآمدی و فساد نظام ناشی از عمل به رساله عملیه است یا ناشی از عمل نکردن به رساله عملیه. تا وقتی تلقی دوستان اصلاح طلبی حذف مولفه های اعتقادی و دینی و زدودن فقه و شریعت از ساختار نظام اسلامی است و تعریف آنها از اصلاح طلبی این است!! و همیشه هم از زمین و زمان طلبکارند و خودشان را مسیر درست و صحیح معرفی نموده و به برخی از اصول قانون اساسی ایمان دارند و به برخی دیگر ایمان ندارند و یا تعمدا فریاد آنرا نمیزنند و هیچ جریان سومی را نیز به رسمیت نمیشناسنند چگونه انتظار دارند گفتگوی ملی شکل بگیرد.
Iran, Islamic Republic of
احسنت خیلب جواب محکمی دادید
مصطفی
Iran, Islamic Republic of
سیستم متصلب خوب کاری میکند! فرق اصلاح طلبان با اون جاسوسی که دارن خودشون رو براش میکشن چیه؟! جلوگیری از نفوذ اصلاح طلبها یعنی جلوگیری از نفوذ!! مگه اولین بار همین مجلس ششمی ها نبودند که اسناد فعالیت صلح امیز هسته ای رو لو دادند؟! مگه همینها گرای تحریم نداند و حالا هی دولت قبل رو متهم می کنند؟! مگه همینها اربابان جاسوسان نهاد ریاست جمهوری رو تطهیر نمی کنند؟ یه سر به فرمانداریها و شهرداریها و اداراتی که دست این جماعت افتاده بزنین ببینید چطور درن از بیت المال نظام اسلامی می لنبونن و همشون هم پز مخالفت و مخالف خوانی متلک به نظام و رهبری و ..می گیرند نمک نشناسها
حسن
Iran, Islamic Republic of
ماشاالله روتون خیلی زیاده مملکت رودودستی گرفتید حالا میگید ما قدرت نداریم خوبه برای کم کاریهاتون توجیه داریدهمیشه.
Iran, Islamic Republic of
در برابر این حرف میگن میگن قدرت سی سال دستمونه اما اجازه کار بهمون نمیدن!
خوب یکی نیست بپرسه پس چرا هر بار انتخابات می افتدید وسط؟ نکنه فقط قصدتون پرشور کردن انتخابات توسط حامیانتون است؟
Iran, Islamic Republic of
آقای خاتمی! با دیدن عملکردتان در دوره دولت استحاله طلبان،مجلس ششم و افتضاحی که سال88همگام با ضد انقلاب برانداز ببار آوردید می گویم؛جامعه آرمانی شما در نهایت همان جامعه سکولار است لذا شورای نگهبان را مانع راهتان می بینید. در بسیاری از موارد رفتار سیاسی شماها با راهی که امام می پیمود تفاوت دارد.لطفا از امام دم نزنید.خود واقعی شماها برای کسانی که عملکردتان را دنبال کرده اند آشکار است.
Iran, Islamic Republic of
موفقترین دوران شکوفایی اقتصادی ایران و کم فاسدترین دوران ۴۰ ساله جمهوری اسلامی در دوران دولتهای خاتمی و مجلس ششم بود!!!!!.
United Arab Emirates
عجب


واقعا عجیب است. این از کم کاری بنده طلبه و دیگران است که هنوز امثال این آقا نگاهشان به دین یک نگاه کاملا سکولار و غربی است.
آخه شما مگه دین شناسی راجع به میزان نفوذ دین در اداره جامعه حرف میزنی؟!!


وقتی شخصی نمیفهمه امام بزرگوار ما برای چی انقلاب کرد چه کنیم. فکر کردند ایران قراره بشه فرانسه فقط خانم های چادری بتونن دانشگاه برن ءما جامعه باید همونجوری اداره بشه. بعد میگن ما غرب گرا نیستیم.
Iran, Islamic Republic of
از تو هم به وقتش بايد حساب بكشند صبر كن طلبه صبر !
Iran, Islamic Republic of
دیگه وقتشه... زیادی صحبت کردین
عبود
Iran, Islamic Republic of
چقدر این دکتر خاتمی برادر رییس جمهور را میگویم ...
Iran, Islamic Republic of
لطفا کمی از مذاکرات خودتان 4 با سفیر آلمان بعد از انتخابات 8 راجع به تشدید تحریمها توضیح بدهید تا بعد بقیه قضایا با هم مرور کنیم
م
Romania
تنها راه رسیدن به دموکراسی وازادی گاز گرفتن سطل اشغالهای تهران است
از ما گفتن بود..جلسه وهمایش راهش نیست
Iran, Islamic Republic of
ولی اجازه ی حضور شما در سفارت خانه های خارجی جهت عرض ادب رو میده.
Iran, Islamic Republic of
نگران نباش تا حماقت و وادادگی در برابر استکبار هست، شما هم هستید!
بالاخره باید عقده تحقیر و رکب خوردن های پیاپی از کدخدا را سر ملت خالی کنید!
رضا
Denmark
اجازه فعالیت به اصلاح طلب ها داده نمیشود اما در همه انتخاباتها لیست میدهند، تبلیغ میکنند، حمایت میکنند، تکرار میکنند
و ادعای پیروزی هم دارندو اگر برنده نشوند علیه انتخابات و رای مردم شورش و فتنه مکنند

و البته و همچنان به آنان اجازه فعالیت داده نمیشود!!!!

اسلاح طلب ها مخاطبات خودشان را چه چیزی تصور کرده اند
Iran, Islamic Republic of
حامیانشون واقعا...
Iran, Islamic Republic of
پوپولیست ازاصلاح طلبان مگروجودداردبیشترین ناکارامدی وفساددرمیان همین افسادطلبان وجودداردانوقت دم ازناکارامدی نظام میزنندانصاف وشرف هم خوب چیزیه چراانهایی که درشبکه های معاندبرای براندازی نظریه پردازی میکنندروی سفره اصلاحات بزرگ شدندبه مردم جواب بدهیدفراربه جلودیگه جواب نمیده اقایان افسادطلب!!!
ایرونی
Iran, Islamic Republic of
منظورتون از نیروهای کارآمد نمایندگان مجلس ششمه؟ یا کروبی و موسوی؟ یا اینکه منظورتون امثال مهاجرانیه که رفتن لندن و شدن کارشناس بی بی سی؟ شایدم منظورتون وزرایی مثل زنگنه و آخوندیه که افتضاحاتشون صدای خود شما اصلاح طلبا رو درآورده؟ مملکت به غیر از 8 سال احمدی نژاد دست شما بود. ریشه فسادها و رانتها در حاکمیت تفکر اصلاح طلبی بوده. همین شماها با سیاسی کاری و عدم انجام درست امور در زمان مدیریتتون سعی دارید نظام رو ناکارآمد نشون بدین. الحمدلله دست شما و دوستانتون علی الخصوص در این دولت و این شورای شهر تهران برای همه رو شده. لیستهای تَکراری برادرتون رو هم تو مجلس داریم میبینیم که جز پستها و هشتکهای موهن و بی اساس سیاسی کار دیگه ای ندارن. بله جناب خاتمی! تفکر شماهاست که مملکت رو به این وضع درآورده. بیخود ژست حمایت از قانون و جمهوری اسلامی رو نگیرید.
Iran, Islamic Republic of
تو برو سفارت آمریکا را اشغال کن و قرنها برای کشور و امام و انقلاب هزینه درست کن...
Iran, Islamic Republic of
رشته تخصص این آقا چیست؟؟؟؟؟؟؟؟ مگر خود ایشان و گروهشان هشت سال همه کشور را در اختیار نداشتند؟؟؟؟؟
جواد
خود گویی خود خندی عجب مرد هنرمندی
دست رو دست می گذارند، هیچ قدم عملی در راستای گفته های رهبری برنمی دارند . فقط همایش و سمینار و گردهمایی و اگر اعلام جرم شود قیامت به پا می کنند و بعد جرم ناکارآمدی نظام را هم بر عهده نظام می گذارند دو سانت برف آمد شهردار از خانه بیرون نیامد
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه برخی از اصلاح طلبان مانند ایشان هرگز نمیتوانند از دوگانه متصلب اصلاح طلبی و غیر آن بیرون بیایند و در فضای جدید فکر کنند. برای اصلاحات باید بیش از همه چیز زنجیرهای فکری را از هم درید.
موجک
Iran, Islamic Republic of
فسادزدایی رو از خودتان و فتنه گران آغاز کنید. شماها حاضر نیستید خطای محرز سال 88 خودتان را صادقانه به مردم بگویید. حالا دم از مبارزه با فساد می زنید؟ هر جناحی اخلاص و صداقت نداشته باشد پایگاه مردمی خود را از دست می دهد.
مهدی
Iran, Islamic Republic of
...
ص امین
Iran, Islamic Republic of
با سلام و احترام
در این که صهیونیست ها ی کودک کش دشمن مشترک همه ایرانی ها و بالاتر از اون همه مسلمونا هستن که شکی نیست ،
در این هم که نتنیاهو گفته اصلاح طلبا سرمایه ا س ر ا ی ی ل در ایران هستن هم که شکی نیست
با توجه به دو نکته مذکور تکلیف انقلابیون با اصلاح طلبا روشنه
والسلام
Iran, Islamic Republic of
متصلب!!! کی امور دست شماها نبوده؟ زمان بازرگان؟ زمان بنی صدر؟ موسوی؟ هاشمی؟ خاتمی؟ روحانی؟
Iran, Islamic Republic of
بیش از سی سال از عمر چهل ساله نظام، دولت ها دستشون بوده مظلوم نمایی هم میکنن!
Iran, Islamic Republic of
رسانه ملی دست بازیگران و مجریان خوانندگان و کارگردان حزب اصلاحات است باز مظلوم نمایی میکنن و بهش میگن رسانه میلی! در بقیه موارد هم همینطورن
ناصر
Bangladesh
اینکه ایشان گفته است که اگر میگفتند قراراست سنگسار کنیم وگشت ارشاد داشته باشیم مردم انقلاب نمیکردند نهایت بی اطلاعی ازانگیزه های مردم برای انقلاب است زیرا مردم متدین که درد دین داشتند ودین خداوند راتنها راه نجات خود ازرژیم دست نشانده وسفاک پهلوی میدانستند بخوبی میدیدندکه رهبر این انقلاب یک روحانی است که درسال 42دردفاع ازهمه احکام نورانی اسلامی حتی سنگسار متجاوزان به حریم زن کتاب مفصل کشف الاسرار رانوشت واتفاقا آنزمان روشنفکران ضددین با تمام توان وقوا وپشتیبانی رژیم به مسخره کردن وارتجاعی خواندن احکام دینی مشغول بودند ومجالی به متدینین نمیدادند مانند این زمان که همه شبکه های ماهواره ای ومعاند درخدمت همین سیاست شوم میکوشند لذا مردم مطلع بودند دلیل این سخنان بی پایه این است که وی درحوزه غیر تخصصی خود اظهار نظر میکند (حوزه تخصصی ایشان مجاری ادرار یاارولوژی ا ست) ونشانگر این است که نه تنها ازمبانی وانگیزه های دینی اطلاع نداشته بلکه بدلیل مرعوب بودن ووابستگی فکری وغربزدگی به احکام اسلامی هجمه میکند واین سرنوشت شوم همه مدعیان به اصطلاح اصلاح طلبی است که دراین مرزوبوم راه بجائی نخواهد برد.اسلام یک مجموعه کامل است که درآن به تمامی احکام فردی واجتماعی ومقابله بامفسدان اشاره شده وبخاطر خوش آیند دشمنان نباید احکام دینی رامسخره کرد وآدرس غلط به مردم دادمشکل مهم مردم اجرای عدالت است که باید دراین زمینه بیلان کار احزاب وگروه هها ودولتهای پس ازانقلاب را موردبررسی قرارداد.
4 سال مجلس ششم دستتان بود بجز التهاب افريني و چالش در جامعه چكار كرديد .شما اصلاح طلبي را براي قبضه كردن قدرت مي دانيد نه براي اصلاح جامعه نه براي اصلاح وضع موجود نه براي برقراري عدالت گم شده نه براي قطع كردن زمينه و دست اختلاسگر و دزد ( نمونه حمايت شما از شهردار سابق تهران ) نه براي مبارزه با قاچاق و قاچاقچي ( دختر مظلوم وزير ) نه براي كوتاه كردن دست هاي پليد از بيت المال ( استفاده چند نفر ( تاجزاده و ديگري) از معاونين وزارت ارشاد در زمان وزرات هم حزبي شما هنگام تحصيل در خارج و حق ماموريت گرفتن از دولت كه وقتي مورد اعتراض ذيحسابي قرار مي گيرد به جاي جلو گيري از اين كار آن آقا بركنار مي شود و ايكاش مواضع ثابت داشتيد نه اينكه رقباي ديروزتان را امروز رهبر و ليدر خودتان مي دانيد و ايكاش بعضي از همفكران و همكاران شما در مجلس ششم به جاي فرار به دامن استكبار و دشمنان جمهوري اسلامي و سخنگوي آنها شدن در كشور مي مانند وبه مردم خود خدمت مي كردند .
و هزاران ايكاش ديگر
محمد
Iran, Islamic Republic of
به آقای خاتمی:
به دل نگیرید در مثل مناقشه نیست :
میگن یه جایی اون قدیما ،خانمی می خواست سوار اتوبوس شود پایش را بلند کرد دید دامنش تنگه دست برد یکی از دگمه های پشت دامنش را باز کرد ،دید هنوز تنگه ،دگمه ی دوم را باز کرد دید هنوز تنگه دست برد دگمه ی سوم را باز کند .آقای پشت سری هلش داد گفت خانوم چه خبره این شلوار ما سه تا دگمه داشت ،دوتاشو تو باز کردی!!!زهی خجالت :
مردک ،سالهاست این مملکت را با دروغ و نیرنگ در زمان هاشمی ، و آن برادر نیرنگ بازتان و امروز در عهد کلید و تدبیر و امید به گند کشیده اید .هنوز هم احساس می کنید که آزاد نیستیداز دگمه های مدیریت این نظام چند تای دیگر را می خواهید باز کنید و بند به آب بدهید ؟یادتان رفته است که در ماجرای هسته ای به اندازه ی یک دستمال کاغذی برادرتان برای وزیر خارجه ی انگلیس ارزش نداشت؟ماجرای ارتباط با بنیاد سوروس همان استاد انقلاب های رنگی را فراموش کرده اید؟این ملت فراموش نکرده است .وسالهاست که می دانیم که آزادی را فقط در بی و بند و باری وخرج از حاکمیت نظام جستجو می کنید . انشا اله مگر به خواب ببینید .