جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

عزم جزم زنگنه برای نابودی دانشگاه نفت

شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۲۷
کد مطلب: 557476
به گزارش جهان نيوز؛ روزنامه قانون در گزارشی با عنوان «سوختن دانشجویان "نفتی"» نوشت:

«در حالی که کارشناسان از نارضایتی بخشی از کارکنان صنعت نفت از عدم بهبود شرایط کاری و اعتراضات دانشجویان و فارغ التحصیلان به عدم تعهد وزارت نفت برای استخدام‌شان به‌عنوان چالش‌های پیش روی زنگنه برای دولت دوازدهم نام می‌بردند، ۲۱۴ نماینده مجلس شورای اسلامی ضمن تشکر از اقدامات زنگنه، از رییس جمهور خواستار تداوم حضور وی در صدر وزارت نفت شدند. این مقام مسئول در صدر وزارت باقی ماند و البته طبق اخبار، ماه گذشته یکی از بستگان «درجه یک» یک نماینده مجلس شورای اسلامی جهت مأموریت یک‌ساله و سپس انتقال دائم به یکی از شرکت‌های زیرمجموعه وزارت نفت معرفی شد».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت: «آنچه مسلم است دانشجویان دانشگاه نفت به گفته خودشان براساس امتیازات ذکر شده در دفترچه کنکور سراسری، این دانشگاه را انتخاب کرده‌اند که اولویت استخدام در وزارت نفت و جذب بدون آزمون گروه الف کارشناسی و تمامی‌کارشناسان ارشد و دکتری، جزو امتیازات اعطایی است. این افراد که آینده‌شان را به آنچه وعده داده شده بود گره زده‌اند، به آسانی از احقاق حقوق خود کوتاه نخواهند آمد. لازم است وزیر نفت به جای استخدام اقوام مسئولان، پاسخی شایسته به دانشجویان و فارغ التحصیلان بلاتکلیف در رشته نفت داده و نمایندگان مجلس نیز به جای حمایت از وزیر و تقاضای استخدام اقوام خود، وظیفه نظارت را به عمل آورند؛ شاید که دست افراد نالایق از جایگاهی که شایسته آن نیستند، کوتاه شود».
گفتنی است اصلی‌ترین دلیلی که موجب شد طی روزهای گذشته جمعیت زیادی از دانشجویان دانشگاه صنعت نفت دست به تجمع در مقابل ساختمان وزارت نفت و نهاد ریاست‌جمهوری بزنند، اعتراض به بی قانونی زنگنه در تغییر ساختار جذب و بکارگیری فارغ‌التحصیلان این دانشگاه در سال‌های گذشته است.
طبق اخباری که تاکنون منتشر شده و وزیر نفت نیز در جلسه رأی اعتماد به آن اعتراف نمود، تعداد زیادی از نمایندگان دوره‌های قبل مجلس حتی بدون اینکه تخصص لازم را در حوزه مسائل نفتی داشته باشند، صرفاً براساس حمایت از وزیر نفت، استخدام شدند و در سمت‌های حساس مدیریتی نیز قرار گرفتند. رویه‌ای که زنگنه در جلسه رأی اعتماد خود به سایر نمایندگان نیز وعده آن را داد و متاسفانه با خوشحالی آن‌ها مواجه شد
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *