شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰
۶

هيچ كاره بود، اما مدال گرفت!/پرسش درباره جاسوس عضو تیم هسته‌ای ریختن آب به آسیاب دشمن است!

چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۰۶:۴۶
کد مطلب: 556441
سرانجام حكم قطعي حبس پنج ساله براي يك عضو تيم مذاكرات هسته‌اي همراه با هويت او علني شد.
هيچ كاره بود، اما مدال گرفت!/پرسش درباره جاسوس عضو تیم هسته‌ای ریختن آب به آسیاب دشمن است!
به گزارش جهان نيوز؛ ‌سرانجام حكم قطعي حبس پنج ساله براي يك عضو تيم مذاكرات هسته‌اي همراه با هويت او علني شد. دولتي‌ها اوايل دستگيري، اصل خبر را رد كردند و وزارت خارجه رسماً تكذيبيه داد. بعد وزارت اطلاعات گفت دري اصفهاني جاسوسي نكرده؛ حالا هم كه همه چيز تأييد شده مي‌گويند او عضو تيم مذاكرات نبوده است. حميد بعيدي‌نژاد، عضو تيم مذاكرات هسته‌اي ايران روز گذشته در اينستاگرام خود نوشته كه «بر خلاف اينكه برخي رسانه‌ها مايلند آقاي دري را به عنوان عضو اصلي تيم مذاكرات هسته‌اي معرفي كنند، وي از اعضاي تيم مذاكرات هسته‌اي نبود، بلكه وي به نمايندگي از سازمان خود و با شركت در برخي از جلسات و به فراخور نياز، به تيم مذاكرات هسته‌اي در برخي زمينه‌هاي تخصصي مشاوره مي‌داد.» او با اشاره به اينكه افراد مختلفي اينگونه به نمايندگي از سازمان خود به تيم هسته‌اي مشاوره مي‌دادند، نوشت: «وزارت امور خارجه وظيفه‌اي براي تعيين صلاحيت‌هاي اطلاعاتي و حرفه‌اي آنها نداشت ... وظيفه مهم صيانت از مذاكرات و كنترل اطلاعاتي نمايندگان سازمان‌ها آن هم در اين مذاكرات حساس بر عهده نهادهاي اطلاعاتي و حفاظتي كشور مي‌باشد.» جالب آنكه عبدالرسول دري اصفهاني در مراسم تجليل از افتخار آفرينان برجام از دست رئيس‌جمهور نشان درجه سه خدمت گرفت و اگر هيچ كاره بوده، پس جايي براي نشان دولتي و دهها سكه جايزه نقدي‌اش باقي نمي‌ماند. نمي‌شود صرف دادن مشورت موردي به كسي نشان دولتي داد. از سويي بعيدي‌نژاد نهادهاي اطلاعاتي را مقصر مي‌داند، بله؛ درست مي‌گويد. وزارت اطلاعات و وزير مربوط اعتقادي به جاسوسي دري اصفهاني نداشتند و همين روز گذشته هم نوبخت گفت بهتر است نظر وزارت اطلاعات را در اين مورد بپذيريم!
 
*پرسش درباره جاسوس عضو تیم هسته‌ای ریختن آب به آسیاب دشمن است!
 
روزنامه آفتابدیروز در گزارشی نوشت: «عبدالرسول دری اصفهانی این روزها بدجور سوژه شده، به خصوص سوژه جناح محافظه‌کار... آنچه این روزها در جریان اتهام دری اصفهانی در برخی از رسانه‌ها و استفاده جناحی از این خبر پیش آمده بی‌تردید نمونه بارزی از آب به آسیاب دشمن ریختن است. اقدام روزنامه‌های زنجیره‌ای اصولگرا در به تصویرکشیدن یک عکس و تیترهای خفت بار برای منافع ملی، نشان می‌دهد جریانی پرغرض در پس پرده به دور از حفظ هرگونه جناب انصاف، اخلاق و رعایت عرف‌های سیاسی، مغالطه و سفسطه از یک پرونده را سرلوحه کار قرار داده است تا از این طریق تا می‌توانند دولت و شخص حسن روحانی را در جریان برجام بکوبند و در آستانه خروج دونالد ترامپ از برجام در زمین دونالد ترامپ بازی کنند».

ماجرای حضور یک جاسوس در تیم مذاکره‌کننده یکی از علت‌های دستاورد تقریبا هیچ برجام است. قصور و تقصیرهایی که به «هسته‌ای رفت و تحریم‌ها ماند» منتهی شد.

دری اصفهانی به جرم جاسوسی دستگیر و محکومیتش قطعی شده آن وقت روزنامه زنجیره‌ای مدعی اصلاح‌طلبی مدعی سفسطه و مغالطه اصولگرایان شده و از آن انتقاد کرده و نوشته پرداختن و سؤال کردن درباره جاسوس عضو تیم هسته‌ای، ریختن آب به آسیاب دشمن است! اتفاقا سفسطه شیوه این رسانه مدعی اصلاحات است که با وجود اثبات جرم و خیانت این جاسوس، دنبال به حاشیه بردن اصل ماجراست.

در روزهای گذشته، حجت‌الاسلام محسنی‌اژه‌ای، سخنگوی قوه قضائیه توضیحات جدیدی درباره مجازات عبدالرسول دری‌اصفهانی از اعضای فنی تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای که به اتهام جاسوسی بازداشت و به ۵ سال حبس قطعی محکوم شده است، ارائه کرد. وی گفت: «آقای عبدالرسول دری‌اصفهانی، فرزند حسین دارای تابعیت دوگانه در کانادا و ایران است. وی با ۲ سرویس اطلاعاتی ارتباط داشته است. حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای تاکید کرد: ایشان یک پرونده فساد مالی هم دارد که هنوز کیفرخواست صادر نشده است.»

دم زدن از «انصاف»، «اخلاق» و «رعایت عرف‌های سیاسی» به قیافه روزنامه‌های زنجیره‌ای و مدعیان اصلاحات زار می‌زند.
مرجع : جوان و کیهان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


افشین
Iran, Islamic Republic of
باید دید مرجع قوه قضایه برای انتخاب این رای چه چیزی و چه مرجعی است اگر حرف وزارت اطلاعات را. قبول ندارد که ایشان جاسوس نیست . ولی نسبت به رای صادر شده برای یک جاسوس که حکم بسیار ضعیفی است بنظر میرسد قوه قضاییه نیم نگاهی هم به نظر وزارت اطلاعات داشته است .ولی اینکه قوه قضاییه مستقل عمل میکندبسیار خوب و عالی است
Iran, Islamic Republic of
اگر دری اصفهانی هیچ کاره بوده و مدال گرفته پس بقیه باید چی بگیرند؟!!!! نقش روحانی در دادن مدال به این آدم چیست ؟
Iran, Islamic Republic of
برجام سند ننگ دولت و سند اسارت ایران و سند بدبختی مردم و سند زجر دلسوزان شد
حجت
Iran, Islamic Republic of
وقتی دولت یا حاشیه درست می کند یا از دزد و جاسوس و اختلاس گر دفاع می کند وقت فکر کردن برای مردم بی نوا را پیدا می کند
بیچار ه این مردم
البته نه چون خود این مردم به این دولت رای دادند
M.sh
Iran, Islamic Republic of
خب اگه اینطور بود چرا نشان شجاعت از دستان مبارک پریزیدنتتون روحانی گرفت!؟ با حساب شما همه اون ۲۵ نفر دیگه هم باید این نشان را میگرفتند وایا چنین شد!؟ فرار رو به جلو دیگه کافیه.
...
مجید
Iran, Islamic Republic of
اقای شیخ روحانی میفرمایند جواب اغتشاشگران را مردم میدهند بله این کار را خود مردم کردن ولی جواب مردم را کی میده کی جواب ناتوانی دولت به مردم را میدهد همه چیز فیلترینگ نیست مردم بیکار بی پول و نا امید-- تلگرام دردشون را دوا نمیکنه البته اینهمه اسیب و کشته مردمی برای دولت درس عبرت نمیشه البته دشمنان با تلگرام امیدوار میشوند همانجور که کدخدا ترامپ گفته