يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰
یادداشت حسین قدیانی برای شکست پرسپولیس

آقا این چه گُلیه که ما می‌خوریم؟!

چهارشنبه ۵ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۳۸
کد مطلب: 552953
در شبی که «گزارش‌گر» کاملا روپا و آماده و سر ذوق و سرحال بود، کاش «پرسپولیس» هم همانی بود که این ۲ سال اخیر! اما باز، ناامید نیستیم! من به عنوان یک استقلالی، فکر می‌کنم «پرسپولیس» در بازی برگشت، کار بسیار سختی در پیش دارد، نه غیر ممکن!
آقا این چه گُلیه که ما می‌خوریم؟!
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، حسین قدیانی طی یادداشتی در کانال تلگرامی اش نوشت: اگر چه باخت سنگین «پرسپولیس» به «الهلال» حال‌مان را گرفت اما «محمدرضا احمدی» نشان داد که یک «گزارش خوب» و البته یک «گزارش‌گر خوب» چقدر می‌تواند در بهبود حال بد آدمی، مؤثر واقع شود! تسلط چشم‌گیر روی بازی، تمرکز بر متن مسابقه، حاشیه‌روی در حد ضرورت، انتقال دقیق حس صحنه به بیننده، پرهیز از عبارات تکراری و بکارگیری اصطلاحات ناب و از قضا کاملا معمولی، بعلاوه‌ی تن صدای بالا و لحن گیرا؛ همه و همه باعث شد صرف‌نظر از نتیجه‌ی روی مخ، بهترین امتیاز ممکن را به «محمدرضا احمدی» بدهیم! فی‌المثل، کنایه‌ی بدیع «آقا این چه گلیه که ما می‌خوریم؟!» بعد از گل سوم «الهلال» یا اتمام گزارش با جمله‌ی معنی‌دار «حال‌مان گرفته شد!»

الغرض! آینده‌ی روشنی برای «محمدرضا احمدی» در عالم «گزارش‌گری» متصور است! من خیلی وقت بود می‌خواستم چیزی برای این «گزارش‌گر موفق» بنویسم و حالا خوشحالم نوشته‌ام هم‌زمان شد با یکی از بهترین گزارش‌‌های «محمدرضا احمدی»! بزعم من که بهترین!

حالا تا در هم‌چین متنی هستم، اشاره کنم به اوج‌گیری دوباره «عادل» بعد از مدت‌ها یک‌نواختی در گزارش! الساعه «فردوسی‌پور» مشغول گزارش «دورتموند» و «رئال مادرید» است؛ به همان زیبایی بازی! بلاشک نوآوری‌های «عادل فردوسی‌پور» در پیدایش نسل جدید گزارش‌گران ما، من‌جمله «احمدی» و «میثاقی»- البته حوزه‌ی کار این دومی، متفاوت با صرف گزارش زنده‌ی فوتبال است- بسیار مؤثر بوده! «عادل» می‌تواند با امتناع از ورود بی‌جا به «سیاست» و پرهیز از همه‌ی آن طعنه‌های بامنظور و بی‌منظوری که سبب تکدر خاطر شماری از علاقمندانش می‌شود، تنها و تنها متمرکز بر کارش شود؛ که «حاشیه» بویژه وقتی آلوده به «سیاسی‌بازی» شود، بدترین آفت کار چهره‌هایی از قبیل «فردوسی‌پور» است!

در نهایت، دوباره تحسین می‌کنم «محمدرضا احمدی» را بابت گزارش فوق‌العاده‌ی امشب! در شبی که «گزارش‌گر» کاملا روپا و آماده و سر ذوق و سرحال بود، کاش «پرسپولیس» هم همانی بود که این 2 سال اخیر! اما باز، ناامید نیستیم! من به عنوان یک استقلالی، فکر می‌کنم «پرسپولیس» در بازی برگشت، کار بسیار سختی در پیش دارد، نه غیر ممکن! اسطوره‌های باشگاه قرمز، باید به حیث روانی، به مدد «برانکو» و «پرسپولیس» بیایند! هنوز 90 دقیقه مانده! برای نق‌زدن و غرزدن، وقت هست...

 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *