جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۶
۱۲

دستور عزل بازجو توسط رهبري!

يکشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۰۲
کد مطلب: 550188
معاون محترم حتى وقتي برخي جزييات را از پشت صحنه شايعه پردازي ها و دروغ سازي ها شرح داد، به من پيشنهاد كرد كه براي هر كدام از پرونده ها كه مايل باشي من حاضرم شما را ببرم تا از نزديك همه چيز را ببيني!
دستور عزل بازجو توسط رهبري!
گروه سیاسی جهان نيوز، محمدرضا زائرى: امروز صبح به دادسراي ويژه روحانيت دعوت شدم و براي اين كه كسي نگران نشود حتى به همسر و خانواده ام نيز چيزي نگفتم، اما راستش چون احتمال مي دادم با كسي مثل سعيد مرتضوي روبرو شوم كه به بهانه بازپرسي احضار كرد و از همان جا به زندان اوين فرستاد، اين دفعه با احتياط و ملاحظه رفتم.

صادقانه اعتراف مي كنم كه انتظار اين طور برخورد مؤدبانه و منطقي و صحيح را نداشتم. از دم در و موقع ورود تا فرصتي كه مفصل با معاون محترم دادسرا صحبت كردم و بازجويي انجام شد رفتار و شيوه برخورد بسيار معقول و محترمانه و غافلگير كننده بود!

همين باعث شد كه قبل از آغاز صحبت با توپ پر و موضع قاطع برايشان دعا كردم كه عاقبت به خير شوند و گفتم كه حضور در اين جايگاه، قدم برداشتن بر لبه تيغ و نفس كشيدن بر سر دوراهي بهشت و جهنم است و تعريف كردم كه به خاطر همين ترس قبول نكرده ام به قوه قضاييه بروم و دعوت استاد بزرگوارم مرحوم آيت الله مرعشي را نپذيرفته ام.  

بدون هيچ پنهان كاري و پرده پوشي مي نويسم كه پرسش دوستان در باره يادداشت اخيرم بود و گلايه از برخي عبارات و من توضيحاتي دادم و سپس معاون محترم با متانت و دقت تحسين برانگيز و ستودني جزئياتي از برخي پرونده هاي مطرح اين روزها را بيان كرد- كه نمي توانم اينجا ذكر كنم- و سپس به نكته هايي اشاره كرد كه ناخودآگاه گفتم پس چرا اينها را به مردم نمي گوييد؟

پاسخ ايشان البته مصالح و ملاحظات و آبروي افراد و امنيت رواني جامعه بود-هرچند در موضوع ملاحظات البته من هنوز نمي توانم ين توجيه را قبول كنم- ولي در ميان همه آن مطالب يك نكته خيلي براي من قابل توجه بود؛ ايشان توضيح داد كه گزارش هفتگي قوه قضاييه به رهبر انقلاب عرضه مي شود و گاه حتى ايشان برخي پرونده ها را مستقيما درخواست مي كنند و به مطالعه پرونده مي پردازند و مواردي بوده كه به شكل بازجويي ها اعتراض كرده اند و در يك مورد حتى به عزل بازجو دستور داده اند!

معاون محترم حتى وقتي برخي جزييات را از پشت صحنه شايعه پردازي ها و دروغ سازي ها شرح داد، به من پيشنهاد كرد كه براي هر كدام از پرونده ها كه مايل باشي من حاضرم شما را ببرم تا از نزديك همه چيز را ببيني!
من هم البته گلايه هميشگي خودم از ناشي گري دوستان مان در پوشش خبري و كار رسانه اي را مطرح كردم كه دليل و سبب اصلي بي اعتمادي مردم و افزايش نگراني هاست!
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


یاس
Iran, Islamic Republic of
نمیدونم چرا ایشون من رو گاهی یاد حاج آقا نقویان میندازه وخاطره ی ایشون رو زنده می کنه
س
Iran, Islamic Republic of
نظام اسلامی یعنی
مقتدر مظلوم
همان که آقا فرمود
و...
Iran, Islamic Republic of
شما بر اساس یک شایعه ، این قدر به قوه قضاییه تهمت زدی .
مالک
Iran, Islamic Republic of
جالبه که ایشون بعد از این همه داستان سرایی ، اولا برخورد مناسب بازجویان و مسئولان را به تمسخر میگیرند و عجیب و غافلگیر کننده میدونن و در ثانی بعد از شنیدن و دیدن حقایق بازهم قوه قضا رو مقصر میدونن که پس چرا اینها رو به مردم نمیگید و در آخر هم حاضر به عذرخواهی از اشتباه و جسارت خودش نیست....
واقعا متاسفم....
Iran, Islamic Republic of
خب خدا را شکر که آقای زائری هم سر براه شد. آقای زائری خسته نباشی. مشکل قوه قضاییه مملکت را حل کردی متشکریم!!!
Iran, Islamic Republic of
شما خودرا پیرو رهبری میدانی؟من شک دارم. مقام رهبری را چنان تنزل میدهی مقامی که سیاست های کلی نظام را تعیین میکند به تنزل عزل یک بازجو که ربطی به وظائف ایشان ندارد مشغول است. چه میکنید با این گفتار؟!!!!!!
سید نورالدین آل علی
United States
مدیریت محترم جهان نیوز ،
با عرض سلام و احترام،
در خصوص موضوع : دستور عزل بازجو توسط رهبري!
با توجه به مطالب جناب حجت الالسلام آقای زائری و تشکر از ایشان مطلبی در خصوص ارائه ویا اینکه گزارش به مردم از عملکرد دادسراها و ...همه مطالب بعضا بخاطر مصالح و ملاحظات و آبروي افراد و امنيت رواني جامعه به صلاح نیست تذکری عرض می نمایم.
1- بیش از 220 تلویزیون ماهواره ایی و هزاران خبر ازطریق سایت ها و خبرگزاریها بر علیه جمهوری اسلامی ایران سخن پرانی و دروغ پردازی می نمایند.
2- جند سال قبل در ارتباط با موضوعی امام راحل فرمودند با این مضمون " حفظ نظالم از اهم واجبات است "
3- چندین سال قبل در ایامیکه جناب آقای یزدی ریاست قوه قضائیه را داشتند در نماز جمعه ایی همین موضوع را بشکل دیگری بیان نمودند بعضی از اتفاقات چنان متاثر کننده است که حتی بر روی کاغذ یاداشت نمی توانیم بنویسیم.بخاطر اینکه دست هر کسی نیفتد و یا اینکه آبروی کسی بیجا ریخته نشود .
4- بهر حال در جامعه انتظار از قوه قضائیه بسیار بالا است.
شاید ارائه گزارش بصورت روزانه، هفتگی ، ماهیانه ، فصلی ، آنلاین، آنقدر خبر رسانی بروز باشد ، تا خود همین اطلاع رسانی بتواند از خیلی از منکرات و بالاتر از آن جلوگیری نماید.
و بسیار کارهای بالاتر از این ها
همه ما مسئول هستیم در برابر این شهادت های مظلوم.
با احترام - سید نورالدین آل علی
Iran, Islamic Republic of
آخه چرا همه خودشونو صاحب نظر میدونند و اظهار نظر میکنند! انشا ننویس
شريفي از سوادکوه
Iran, Islamic Republic of
تکليف کساني که انتقادات جناب زائري را شنيدند ولي اين عذرخواهي ظريفانه ايشان را نشنيدند چيست؟ کاشکي هميشه پيش از اينکه سخني بر زبان آوريم کمي بيانديشيم.
گمان مي‌کنم شايسته است ايشان (و امثال ايشان) را يک دور در تمام نهادهاي دولتي و حکومتي بچرخانند تا زين پس گزيده‌تر گويند.
سجادحسینی
Iran, Islamic Republic of
چه بهترکه شما قاضی نشدید آقای زایری اگر از آقای مرتضوی میترسیدند چون خلافکاربودند چون ضدانقلاب بودند چون روزی نامه ها رو درشون رو تخته میکرد حالا شما چرا تخریب میکنید
Iran, Islamic Republic of
توهم كه هرروزتودادگاهي؟
Iran, Islamic Republic of
شما که روحانی هستید و مراجعات به دادگاه ویژه هست اون وقت مرتضوی کجا قصه شماست ؟!