کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

دستور عزل بازجو توسط رهبري!

26 شهريور 1396 ساعت 14:02

معاون محترم حتى وقتي برخي جزييات را از پشت صحنه شايعه پردازي ها و دروغ سازي ها شرح داد، به من پيشنهاد كرد كه براي هر كدام از پرونده ها كه مايل باشي من حاضرم شما را ببرم تا از نزديك همه چيز را ببيني!


گروه سیاسی جهان نیوز، محمدرضا زائرى: امروز صبح به دادسراي ويژه روحانيت دعوت شدم و براي اين كه كسي نگران نشود حتى به همسر و خانواده ام نيز چيزي نگفتم، اما راستش چون احتمال مي دادم با كسي مثل سعيد مرتضوي روبرو شوم كه به بهانه بازپرسي احضار كرد و از همان جا به زندان اوين فرستاد، اين دفعه با احتياط و ملاحظه رفتم.

صادقانه اعتراف مي كنم كه انتظار اين طور برخورد مؤدبانه و منطقي و صحيح را نداشتم. از دم در و موقع ورود تا فرصتي كه مفصل با معاون محترم دادسرا صحبت كردم و بازجويي انجام شد رفتار و شيوه برخورد بسيار معقول و محترمانه و غافلگير كننده بود!

همين باعث شد كه قبل از آغاز صحبت با توپ پر و موضع قاطع برايشان دعا كردم كه عاقبت به خير شوند و گفتم كه حضور در اين جايگاه، قدم برداشتن بر لبه تيغ و نفس كشيدن بر سر دوراهي بهشت و جهنم است و تعريف كردم كه به خاطر همين ترس قبول نكرده ام به قوه قضاييه بروم و دعوت استاد بزرگوارم مرحوم آيت الله مرعشي را نپذيرفته ام.  

بدون هيچ پنهان كاري و پرده پوشي مي نويسم كه پرسش دوستان در باره يادداشت اخيرم بود و گلايه از برخي عبارات و من توضيحاتي دادم و سپس معاون محترم با متانت و دقت تحسين برانگيز و ستودني جزئياتي از برخي پرونده هاي مطرح اين روزها را بيان كرد- كه نمي توانم اينجا ذكر كنم- و سپس به نكته هايي اشاره كرد كه ناخودآگاه گفتم پس چرا اينها را به مردم نمي گوييد؟

پاسخ ايشان البته مصالح و ملاحظات و آبروي افراد و امنيت رواني جامعه بود-هرچند در موضوع ملاحظات البته من هنوز نمي توانم ين توجيه را قبول كنم- ولي در ميان همه آن مطالب يك نكته خيلي براي من قابل توجه بود؛ ايشان توضيح داد كه گزارش هفتگي قوه قضاييه به رهبر انقلاب عرضه مي شود و گاه حتى ايشان برخي پرونده ها را مستقيما درخواست مي كنند و به مطالعه پرونده مي پردازند و مواردي بوده كه به شكل بازجويي ها اعتراض كرده اند و در يك مورد حتى به عزل بازجو دستور داده اند!

معاون محترم حتى وقتي برخي جزييات را از پشت صحنه شايعه پردازي ها و دروغ سازي ها شرح داد، به من پيشنهاد كرد كه براي هر كدام از پرونده ها كه مايل باشي من حاضرم شما را ببرم تا از نزديك همه چيز را ببيني!
من هم البته گلايه هميشگي خودم از ناشي گري دوستان مان در پوشش خبري و كار رسانه اي را مطرح كردم كه دليل و سبب اصلي بي اعتمادي مردم و افزايش نگراني هاست!


کد مطلب: 550188

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/550188/دستور-عزل-بازجو-توسط-رهبري

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com