جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۵
۱۱
اختصاصی جهان نیوز//

خاتمي: حصر کروبي در شرايط کنوني نبايد برداشته شود و به مصلحت کشور است/ نزدیکان خاتمی برای رفع حصر چه برنامه ای دارند؟

يکشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۱۸
کد مطلب: 546662
در حصر بودن او الان بيشتر به مصلحت کشور و اصلاحات است. اگر کروبي در شرايط کنوني آزاد شود بساط روحاني و دولت او را جمع مي‌کند و عليه دولت روحاني کار خواهد کرد و کسي هم نمي‌تواند او را آرام کند
خاتمي: حصر کروبي در شرايط کنوني نبايد برداشته شود و به مصلحت کشور است/ نزدیکان خاتمی برای رفع حصر چه برنامه ای دارند؟
گروه سیاسی جهان نيوز: مطابق برخی شنیده های خبرنگار جهان نيوز سيد محمد خاتمي در جمعي بيان داشته است که با توجه به شرايط کنوني آقاي کروبي، نبايد حصر او برداشته شود.

وی تصریح کرده است: در حصر بودن او الان بيشتر به مصلحت کشور و اصلاحات است. اگر کروبي در شرايط کنوني آزاد شود بساط روحاني و دولت او را جمع مي‌کند و عليه دولت روحاني کار خواهد کرد و کسي هم نمي‌تواند او را آرام کند. در اين شرايط او در حصر بماند بهتر است.

طی هفته های گذشته که نشانه های از برداشته شدن برخی محدودیت ها برای سران فتنه دیده میشد، تعدادی از چهره های اصلاح طلب تلاش کردند که مساله رفع حصر را در چارچوب منافع این جریان سیاسی بازتعریف و مدیریت کنند.

در جریان اصلاحات برخی ادامه رفع حصر را به نفع این جریان می دانند و معتقدند که ماندن موسوی و کروبی در حصر برای ادامه حیات سیاسی اصلاحات یک ضرورت است.

این تعداد از جریات اصلاحات همچنین معتقدند رفع حصر را باید تبدیل به اهرم فشاری علیه دولت و حاکمیت کرد و حتی معتقدند که اگر قرار باشد شورای عالی امنیت ملی درباره رفع حصر محدودیت های را رفع کند، عملا این جریان سیاسی استفاده خاصی  از مساله محصورین نخواهد برد.

البته تعدادی از اصلاح طلبان معروف نیز هستند که معتقدند آزادی سران فتنه برای آنها در میان هوادرانشان یک پیروزی بزرگ محسوب می شود و باید این موضوع را حتی با دادن هزینه سیاسی هم دنبال کرد.

اما نگرانی دیگری که برخی نزدیکان خاتمی مطرح می کنند نیز این است که پافشاری بر آزادی سران فتنه ممکن است که هم اتحاد اصلاح طلبان با دولت را تحت شعاع قرار میدهد و هم خاتمی دچارحواشی سیاسی ناخواسته ای پسارفع حصر می شود که با استراتژی او برای ادامه حیات سیاسی پس از حوادث سال 88 مطابقت ندارد.

ضمن اینکه نزدیکان خاتمی اعتقاد دارند با برداشته شدن رفع حصر از سران فتنه، رهبری اصلاحات دچار چند دستگی مجدد خواهد شد و بر خلاف انتخابات های چند سال اخیر ایجاد اجماع در بدنه اجتماعی اصلاح طلب بسیار سخت می شود. نزدیکان خاتمی رفع حصر سران فتنه را مساوی با خارج شدن کنترل رهبری اصلاحات از دست خاتمی می دانند.

در همین راستا نیز کمیته ای به ریاست مصطفی تاج زاده در میان اصلاح طلبان شکل گرفته تا قضیه رفع حصر را در رسانه ها و افکار عمومی به گونه ای مدیریت کند که در صورت برداشته شدن یا نشدن برخی محدودیت ها از محصورین نهایتا این مساله به نفع جریان اصلاحات تمام شود.

نکته جالب توجه نیز این بوده است که حتی این کمیته بررسی کرده است که در صورت محاکمه سران فتنه نیز چه تدابیری باید در درون جریان اصلاحات اتفاق بیافتد.
 
با توجه موضوعات گفته شده در جریان نزدیک به خاتمی استراتژی واحدی درباره رفع حصر دیده نمی شود و بیشتر فعلا به استفاده ابزاری از رفع حصر و ایجاد اهرم فشار در مقابل دولت و حاکمیت اتفاق نظر وجود دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


محمد
Iran, Islamic Republic of
خاتمی خود یک فتنه گره به نظرمن اوهم باید محصورمی شد وبایدمحاکمه شود
مجید مجد
Iran, Islamic Republic of
بالاخره این فتنه گر به زبان آمد و واقعیت دلش را برای آنهایی که باور نداشتند بیان کرد . روحانی هم همین دیدگاه را دارد و به همین دلیل در مصاحبه ها هر قدر خبرنگاران می پرسند طفره می رود و پاسخی نمی دهد. همه می دانند که در صورت محاکمه احکام سختی پیش روی آنهاست . از طرف دیگر امثال تاج زاده ها هم دنبال کشته و قهرمان سازی می گردند و چه کسی بهتر از محصورین که اعدام شوند و فتنه گران قهرمان سازی کنند . این دو نفر بالاخره در حصر خواهند مرد اما تاج زاده ها می خواهند قبل از این اتفاق از آب گل آلوده ماهی سیاسی خودشان را بگیرند که این خوابی بدون تعبیر برای فتنه گران است .نظام نه محاکمه می کند و نه از حصر خارج می سازد و این یعنی مرگ تذریجی فتنه گران بدون هیچ نتیجه ای
مجید
Iran, Islamic Republic of
فتنه گران منفور ترین دشمن نظام هستند اسراییلی ها امریکایها اروپائیها به کشور خودشان خیانت نمی کنند اینها برای رسیده به حکومت از شرافت .....می گذرند خدا لعنت کند فتنه گران و حامیان انهارا....
سراج
Iran, Islamic Republic of
سلام - م.خ هم خودش یکی از اون فتنه گرهاست. ایشون هم باید توی حصر قرار بگیرند.
موفق باشید!
سید
Iran, Islamic Republic of
خدا مردم را از شر فتنه گران و منافقین داخلی حفظ فرماید
Iran, Islamic Republic of
واقعا کی میخواین بفهمین اینقدر بد حمله کنید به این سید کار بجایی رسیده اگه خاتمی بگه به شمر رای بدید ملت به شمر رای میدن
اولا م.خ خودش یک پای حمایت از شمرهای زمانه است ثانیا جنین خبری نیست مگر مردم را ... حساب کردی که هر خزعبلاتی را بگه قبول کنند ثالثا اگر برخی روشنفکر نماهای مرفه حرام خوار اینکار را بکنند اقوام ایرانی خصوصا ترک ها خون ان ادمی را که به حریم اهل بیت نزدیک بشه هدر می کنند . در فتنه 88 در خیابان آذربایجان هم همینطور شد و فتنه گران به خیمه های حسینی و مساجد حمله کردند اما مردم این شمرها را فراری دادند حالا اگر خودشما "شمر یا بچه شمر یا دانش آموز مکتب شمر و یا پیرو شمر "هستی چرا ملت را قاطی می کنی/ کمال بالایی
فدایی
Iran, Islamic Republic of
اینجوری میگه که همه فکرکنن راست میگه وبقیه بگن هالا که اینا میگن حصر باشن بهتره پس آزادشون کنن ولی کور خوندن فتنه گر باید توحصر باشه تاجونش درآد.
Netherlands
سران فتنه آزاد نخواهند شد بلکه مجازات و اعدام می شوند
محمد
Iran, Islamic Republic of
این را همه می دانند که در حصر بودن اینها به نفع شما فتنه گران هست . خدا از شما سران فتنه نگذره که به خاطر چند روز ریاست و دنیا طلبی چه بر سر ما مردم آوردید و چه بر سر خودتون می آورید .
Iran, Islamic Republic of
کسانی که باخدای خویش صادق نیستندچطوربامردم صداقت دارندبرای این جماعت منفعت حرف اول واخررامیزنداگه نفع اینهادرحصرفتنه گران باشه هیچ تلاشی برای رفع حصرنخواهندکرداین جماعت دنباله روتفکرغرب هستندکه هدف وسیله راتوجیه میکندایاغرب زمانی که که منفعتش ازمیان برداشتن امثال صدام وبن لادن بودتعلل کرد؟زلف امثال خاتمی بانظریه پردازان غربی دررسیدن به منفعت ولوباهربی وفایی وخنجرازپشت به دوستان خودشان مثل میرحسین وکروبی گره خورده اینهاسیاست راازحضرت علی نگرفتندبلکه ثابت کردندکه درعمل درسیاست پیرومعاویه هستند
Iran, Islamic Republic of
فتنه گر جایگاهی بین دلسوزان نظام در هردو جناح ندارند