چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۷
۲۹
چرا نظام دادگاه علنی برگزار نمی کند؟

پیشنهادی درباره حصر/ خاتمی تضمین بدهد!

جمعه ۲۷ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۳۹
کد مطلب: 542137
آقای خاتمی و مطهری و باقی دوستان شان، به این موضوع فکر کنند که چطور می شود به مردم تضمین دهند که با رفع حصر و برگزاری دادگاه، امنیت کشور بهم نریزد.
پیشنهادی درباره حصر/ خاتمی تضمین بدهد!
گروه سیاسی جهان نيوز، محسن مهدیان: آقای کروبی اعتصاب غذا کردند و به بهانه نگرانی از سلامت وی، مباحثی هم درباره رفع حصر مطرح شد.

ضدانقلاب داخلی و خارجی مخاطب ما نیستند. اما اگر برایتان کشور و نظام اهمیت دارد و از طرفی درباره حصر ابهام دارید و نگران هستید چند نکته را باید مرور کنیم.

یکم. آقای کروبی ممکن بود با این اعتصاب غذا از دنیا بروند. ایشان آخوند هستند و می دانند این یعنی خودکشی. بعدها در تاریخ خواهند نوشت یک روحانی مسلط به شرع، برای مخالفت با قانون نظام، قانون خدا را زیر پا گذاشت.

البته سابقه ای هم از این جنس وجود دارد؛ وی برای اعتراض به نتیجه انتخابات، قانون اساسی کشور را زیر پا گذاشت.

دوم. حصر برای چه چیز است؟ یک منطق خیلی ساده وجود دارد.

محاکمه آقای کروبی حق ایشان است. حق هم دارند چنین مطالبه ای داشته باشند. مطالبه ما نیز چنین است.
اما چرا نظام دادگاه علنی برگزار نمی کند؟ خیلی ساده است. نگران امنیت مردم است.

از آنجائیکه سابقه قانون شکنی سال 88 وجود دارد، اگر قرار باشد برگزاری یک دادگاه به آشوب در کشور منتهی شود کدام حق ارجح است؟ حفظ امنیت مردم یا برگزاری دادگاه برای یک نفر؟
 
اقای مطهری و دیگران به همین سوال ساده جواب دهند. ممکن است گفته شود که ما پیش بینی می کنیم آشوب نشود. چرا باید حافظان امنیت مردم باور کنند؟ مگر نهاد قانونی برای فهم این موضوع وجود ندارد؟ نهادی که در تصمیم دیروز و امروزش برای حصر، آقای رئیس جمهور حضور داشتند، قابل اتکاتر ست.

سوم . آقای مطهری از جناب کروبی نقل کرده اند که به او گفته شده برای برداشتن حصر باید توبه کند. احتمال می دهم سوء تفاهم شده باشد. توبه از چه چیز؟

اشتباه بزرگی است که تصور می شود حصر به جهت ادعای تقلب است. حصر یک سال بعد انتخابات اجرا شد و به جهت حفظ امنیت کشور بود نه ادعای تقلب. حصر واکنش به آتش افکنی در کشور است؛ نه نتیجه ادعای تقلب و یا محاکمه.

نباید آدرس غلط داد. البته احتمال می رود منظورشان از توبه، اعلام برائت از قانون شکنی ها باشد؛ اگر چنین بوده پیشنهاد خوبی است. بهتر بود ایشان می پذیرفتند. پیشنهادی که به این فهم می رسد؛ همین است.

چهارم و پیشنهاد؛
آقای خاتمی و مطهری و باقی دوستان شان، به این موضوع فکر کنند که چطور می شود به مردم تضمین دهند که با رفع حصر و برگزاری دادگاه، امنیت کشور بهم نریزد.

شور بگیرند و پیشنهاد دهند. مثلا محصورین تضمین کتبی دهند یا هرچیز دیگر. با این تضمین سیاسی حصر برداشته شود و بعد هم در انتظار دادگاه باشیم.

پنجم. یک نکته درباره دادگاه باقی مانده است.

فراموش نشود که این دادگاه درباره اتهام "اقدام علیه امنیت ملی" است. ساده تر اینکه اگر اقای کروبی حتا بتواند ثابت کند احمدی نژاد صد هزار رای و موسوی 30 میلیون رای داشته است، بازهم به جرم اعتراض خارج از ساختار قانونی و دعوت مردم برای ریختن به خیابان ها "باغی" محسوب می شود و حکم شان روشن است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
امنیت توسط مسئولین وطرفداران دولت دهم به این مسیر رفت ایا زمان ان نرسیده رای دهندگان ومسئولین دولت دهم توبه نمایند
Iran, Islamic Republic of
به روی چشم
هر وقت تو از انتخابایی که کردی توبه کردی اونا هم توبه میکنن
Iran, Islamic Republic of
از کدام مردم حرف میزنید
واقعیت های جامعه را ببینید
فروغ
Iran, Islamic Republic of
از کدوم واقعیت حرف میزنی
واقعیت اونی نیست که تو کله تو کردن
واقعیت زنان و مردانی هستن که با وجود برجام هنوز دارن زیر چرخای گرونی تو این مملکت له میشن
واقعیت پدر و مادرایی هستن که بچه بیکار شدشون شده آیینه دقشون
واقعیت عزتیه که قولش رو به ما دادن ولی در عمل دیگه چیزی ازش باقی نمونده
واقعیت منم که به خاطر وعده های اقتصادی و اینکه یکی دیگه نیاد وضع از اینی که هست بدتر نشه به اینا رای دادم ولی وقتی که رای آوردن شوهرم بیکار شد
واقعیت ایناست و.............................................
اینی که یه سری پیرمرد پیرزن شهوت قدرت گرفتشون و خوشی زد زیر دنده هاشون به من چه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟ اونا خواستن کشور رو به هم بریزن و به دلخواهشون برسن به همین خاطر نشوندنشون سر جاشون و تو خونشون زندونی شدن به مردم چه؟؟؟؟؟؟؟؟
برو یه نگاه بنداز ببین ترکیه برای یه اغتشاش 2 روزه از پارسال تا حالا هی داره دستگیر میکنه هی اعدام میکنه بعد اینا 9 ماه پدر مملکت رو در آوردن کشتنمون از استرس فقط حصر شدن والا نظام خوبی داریم
من به عنوان کسی که تا همین یه ماه پیش به اصلاح طلبا اعتقاد داشتم الان به هیچ کدوم اعتقاد ندارم از نظام ممنونم
Iran, Islamic Republic of
از مردم نهم دی ماه 1388
Iran, Islamic Republic of
ذکر نکاتی در مورد این مقاله ضروری است. اینکه نویسنده از امنیت مردم صحبت می کنند حرف درستی است ولی ایشان اگر به کمپین های انتخاباتی نگاهی می کردند می دیدند که از شرق تا غرب و از محرومترین تا برخوردارترین منطقه در ایران و اولین خواسته همین مردم شعار رفع حصر بود که اگر ندیده می توانند در بستر وب به راحتی ملاحظه کنند. پس امنیت مردم در این جا موضوعیت ندارد و شاید ترس آقای نویسنده از دوستانشان باشد که در بین همین مردم داری کمترین وجهه هستند و با این شعار امنیت سرپوشی بر آن بگذارند. دوم. ایشان از زیر پا گذاشتن قانون اساسی توسط آقایان موسوی و کروبی و دعوت مردم به اعتراض گفته آمد اما مگر همین حق در قانون اساسی و در اصل ۲۷ قانون اساسی به صراحت برای مردم به رسمیت شناخته نشده است. متاسفانه همیشه ما چون گفتگو و دیالوگ را بلد نیستیم همیشه به سمت مونولوگ رفته و همیشه از پیشگویی های خود در هر عرصه ای به نفع گروهای سیاسی خود ولی به نام مردم سخن رانده ایم ولی ایشان بد نبود از زیر پا گذاشتن همان قانون اساسی که مهجور افتاده توسط دوستان خود در شورای نگهبان نیز سخن می گفتند شورای نگهبانی که هم داور و هم بازیگر میدان بازی است. سوم لازمه برگزاری یک دادگاه بی طرف بودن آن است اما آیا رییس دستگاه قضایی که در راس این قوه قرار دارد که باید به عنوان بالاترین منصب دستگاه قضایی در تمامی امور بی طرف باشد واقعا بی طرف بوده و هستند.سوم نویسنده محترم در مقام قاضی قرار گرفته و با قرار دادن موضوعات در کنار هم نتیجه گیری و حکم صادر کرده اند در صورتی که ایشان نه قاضی هستند و اگر هم بودند نمی توانستند در مورد یک پرونده نظر دهند که طبق همان قانونی که گفتید تخلف است. و دیگر این که هنوز دادگاهی برگزار نشده که شما پیشاپیش حکم آن را صادر می کنید به نظر ما باید یاد بگیریم از پیش گویی فاصله گرفت.
در آخر به امید موفقیت ایران عزیز
Iran, Islamic Republic of
خخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
اگه از شرق و غرب همه دغدغه شون رفع حصر بود چرا به پیشنهاد دهنده حصر و امضا کنندش رای دادن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
یاشار
Iran, Islamic Republic of
اولین خواسته مردم شعار رفع حصر بود!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ما هم تو کمپینا اومدیم اونجا فقط بزن و بکوب بود و عشق و حال البته بعضی وقتا مجری سعی میکرد یه موجی ایجاد کنه ولی زیاد موفق نبودن چون همه دنبال برنامه خودشون بودن
Iran, Islamic Republic of
یکی اینو جمعش کنه
هنوز دادگاهی برگزار نشده تموم نهادهای نام برده تو همون قانون اساسی به قول خودش مهجور افتاده رو زیر سوال برده وااااااااااااااااای به روزی که دادگاه تشکیل بشه و حکم مورد دلخواهشون ازش بیرون نیاد
اونوقته که دیگه بدبخت آشغالیا
بیچاره آشغالیا
همشون به آتیش خشم داعشای وطنی گرفتار میشن
Iran, Islamic Republic of
خدایی اینجا که غریبه نیست کدوم یکی از اون 3 نفری؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
شایدم یکی از بچه هاشونی
Iran, Islamic Republic of
از مردم نمیترسن چون اونا واقعا دغدغه ای راجع به اون 3 نفر ندارن
ولی یه درصد احتمال میدن آدمایی مثل تو که معلوم نیست از کجا تغذیه میشید فکر به هم ریختن مجدد کشور به سرتون بزنه بالاخره اختیارتون دست خودتون که نیست هر چی اربابتون بگه همونه
فروغ
Iran, Islamic Republic of
برو بابا
دلت خوشه حسابیییییییییییییییییییییییی
محمد خاکدامن
Iran, Islamic Republic of
لطفا این سوال را پاسخ دهید:
آیا کروبی و موسوی باغی هستند یا خیر؛
Iran, Islamic Republic of
كروبي و موسوي قطعا باقي هستند
احدی
Iran, Islamic Republic of
اخوی توهم زدی خیر باشه اکثر مردم خواهان محاکمه اینها بوده و هستند نهم دی را فراموش کردهاید خودشان بهتر میدانند چه دسه گلی به آب داده اند
Iran, Islamic Republic of
کاملا منظقی است، هیچ چیز مهم تر از امنیت نیست
علی
Iran, Islamic Republic of
شما لطفا پیش از دادگاه حکم صادر نکنید. دادگاه برای این هست که حکم صادر بشه. در ثانی مگر شماها مدعی نیستید که این اقایان برای مردم دستشون رو شده و هیچ طرفداری ندارند پس نگرانی از اشوب وجود نداره. همین که میگید نگران اشوب عمومی هستیم یعنی اینکه اینها هنوز خیلی طرفدار زیاد دارند و مردم متقاعد نشدند. ولی در کل حصر کردن یک نفر بدون هیچ محاکمه ای در هیچ قانون قضایی وجود نداره حالا میخواد به هر بهانه ای باشه. بنابراین هیچ توجیحی وجود نداره.
Iran, Islamic Republic of
لطفا حماسه ی9 دی یادتون نره
منوچهر
مجازات باغی اعدام است . احسنت تحلیل عالیی بود.
Iran, Islamic Republic of
ان شاء الله زودتر محاکمه و اعدام شود
رامــــــــــین
Iran, Islamic Republic of
عمل سران فتنه منطبق بر ماده۲۸۷ قانون مجازات اسلامی مصوب ۱۳۹۲ میباشد.
ماده ۲۸۷ ـ گروهی که در برابر اساس نظام جمهوری اسلامی ایران، قیام مسلحانه کند باغی محسوب می‌شود و در صورت استفاده از سلاح، اعضای آن به مجازات اعدام محکوم می گردند.
Iran, Islamic Republic of
برادرا اینا رو بزرگ نکنید کجا اشوب میشه مگه اینا پایگاهی دارند؟! مطلب شما خدای نکرده خلاف امنیت ملی هست
Iran, Islamic Republic of
خاتمی هم با آن ها از کشور فرار می کند!
Germany
امنیت کشور را کسانی به هم ریختند که مردم را خس و خاشاک نامیدند
امنیت کشور را کسانی بهم ریختند که صدای اعتراض مردم را در دو انتخابات ۹۲ و ۹۶ در مورد رفع حصر نمی شنوند و خود را به نشنیدن می زنند.
Iran, Islamic Republic of
قضیه خس و خاشاک رو خوب میدونید چیه ولی دلتون میخواد بگید به ما توهین کردن خوب اینطوری فکر کن مهم نیست
ولی اونی که ما پای صندوق رای دیدیم مردم به خاطر ترسوندنای دولت نگران معیشتشون بودن که به اینا رای دادن حرفی از رفع حصر نبود!!!!!!!!
دغدغه خودتو به مردم تعمیم نده
Iran, Islamic Republic of
بعد از ۸ سال هنوز به خودت زحمت ندادی اصل جمله خس وخاشاک را از زبان مبارکِ «آن مرد» گوش کنی؟ حافظ رحمةالله علیه بیخود نفرموده: تیغ سزاست هر که را، فهم سخن نمیکند
Iran, Islamic Republic of
واقعن اون کسانی که سطل زباله آتش زدند خس و خاشاک نبودند؟
Iran, Islamic Republic of
وگفتند انتخابات بهانه ست اصل نظام .....وبه مقدسات عاشورا حمله بردند.....کثیف تر از خس وخاشاکند....زباله های عفونی !!
محمد
فقط اعدام