سه شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ - 21 May 2024
 
۰

تلاش سعد حریری برای نادیده گرفتن نقش حزب‌الله

پنجشنبه ۹ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۱۰
کد مطلب: 546045
نخست وزیر لبنان که هم‌اکنون در فرانسه به سر می‌برد، با نادیده گرفتن نقش کلیدی مقاومت لبنان در اخراج داعش از این کشور، مدعی شد که تنها پیروز در نبرد داعش «مردم، دولت و ارتش» هستند.
تلاش سعد حریری برای نادیده گرفتن نقش حزب‌الله
به گزارش جهان نيوز؛ نخست وزیر لبنان در اظهارات امروز خود، نقش حزب‌الله در شکست داعش و بیرون کردن تروریست‌ها از شرق لبنان را نادیده گرفت.
به گزارش شبکه «ال‌بی‌سی» لبنان، سعد الحریری امروز پنجشنبه بعد از ورود به فرانسه با «ادوارد فلیپ»، همتای فرانسوی خود دیدار و گفت‌گو کرد.
حریری در این دیدار با اشاره به عملیات اخیر ارتش لبنان در شرق این کشور مدعی شد: «برخی به دنبال این هستند که این پیروزی را به نام خود ثبت کنند ولی ملت، دولت و ارتش لبنان پیروز واقعی هستند».
نخست وزیر لبنان در حالی نقش محوری مقاومت حزب‌الله در شکست داعش را نادیده می‌گیرد که شکست تروریست‌های جبهه النصره در جرود عرسال و عناصر داعش در عملیات «ان عدتم عدنا» یا عملیات «فجر الجرود» که به کمک ارتش سوریه و لبنان صورت گرفت، به ابتکار عمل و پیشنهاد حزب‌الله و شخص سید حسن نصرالله، دبیر کل این حزب بود.
در آخرین روزهای عملیات اخیر در مرز مشترک لبنان و سوریه، عناصر داعش تن به شکست داده و پیشنهاد آتش بس را مطرح کردند.
براساس توافق آتش بس حزب‌الله با داعش، عناصر این گروه تروریستی در ازای تحویل پیکر شهدا و اسرای مقاومت به شهر بوکمال واقع در سوریه منتقل شدند.
منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *