جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۳
۵
پایتخت در گروگان سیاست‌بازان؛

اصلاح‌طلبان سیاسی بازی درتهران را آغاز کردند

يکشنبه ۵ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۲۶
کد مطلب: 544756
خبرپراکنی‌های مختلفی که درباره انتصاب حکم محمدعلی نجفی به عنوان شهردار آینده تهران از سوی جریان اصلاحات صورت می‌گیرد موضوع هر ۹ روز یک بحران دولت اصلاحات را تداعی می‌کند.
اصلاح‌طلبان سیاسی بازی درتهران را آغاز کردند
به گزارش جهان نيوز به نقل از مشرق، اصلاح‌طلبان معروف به این هستند که در دوران اصلاحات هر ۹ روز یک بحران برای خود می‌ساختند و با آن بازی سیاسی می‌کردند اما این جماعت رویه و سنت خود را فراموش نکرده و در جایگاه‌هایی که این روزها هستند سعی در اعمال همان بازی را دارند.

شورای شهر پنجم و انتخاب شهردار تهران از جمله نمونه‌های این بازی سیاسی است. کارشناسان سیاسی هم مطرح می‌کنند که شهر دردست اصلاح طلبان است اما ظاهرا دوره بازی‌های سیاسی و رسانه‌ای شروع شده است و در این یک هفته اخیر، مسئله شهردار شدن نجفی، نمونه‌ای بارز برای سیاست بازی این افراد با مردم تهران است.
در خصوص شهرداری تهران چندین جلسه در شورای شهر بر پا شده است. در این زمینه ۲۰ گزینه مطرح شد که از میان این ۲۰ نفر محمدعلی نجفی را به عنوان شهردار تهران معرفی کردند.

ابتدا، شورای شهر پنجم بدون اینکه با نهادهای استعلام دهنده هماهنگی داشته باشند، نجفی را که دارای سوابق قابل توجهی است، به عنوان شهردار انتخاب کردند، بعد از انتخاب اعلام کردند که تازه به دنبال حکم نجفی در وزارت کشور هستیم و پایتخت چند روز بدون شهردار اداره شد و حتی در این چند روز چند حکم نیز توسط شهردار غیرقانونی هم زده شد و بعد  از اینکه به نتیجه رسیدند استعلام نجفی با مشکلاتی رو به رو شده است، اعلام کردند برای شهرداری تهران سرپرست انتخاب می‌کنیم و مصطفی سلیمی را به عنوان سرپرست انتخاب کردند.

هنوز امضای شورای شهر پنجم بر سرپرستی سلیمی خشک نشده بود، رسانه های اصلاح‌طلب اعلام کردند وزارت کشور حکم نجفی را تأیید کرده است، این در حالی بود که سلیمی در همان زمان در شورای شهر برای اداره شهر تهران در حال ارائه برنامه به اعضای شورا بود.

دقایقی بعد از اعلام تأیید حکم نجفی، وزارت کشور این خبر را تکذیب کرد و گفت: تاکنون پاسخ استعلامات به وزارت کشور واصل نشده و به تبع آن حکم انتصاب نیز صادر نشده است.
این کش و قوس‌های اصلاح‌طلبی که فضای رسانه‌ای و مدیریتی را با بی‌ثباتی همراه می‌کند قطعا بر اداره کلانشهر پیچیده تهران نیز اثر سوء می‌گذارد. از سوی دیگر، مردم تهران نیز  نمایندگانی را به مجلس فرستاده‌اند که یا در جلسات میدان آرژانتین به دنبال باج گیری هستند و یا با جنجال رسانه‌ای و خبرسازی در پی تحمیل گزینه مورد نظر خود در شهرداری پایتخت؛ حالا این مردم تهران هستند که پس از ۱۳ سال مدیریت با ثبات و یکپارچه جهادی در شهر، بار دیگر غلبه سیاست و معملات حزبی بر مدیریت شهری را تجربه کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
تهرونیا حقشونه...
Iran, Islamic Republic of
خلایق هرچه لایق
Iran, Islamic Republic of
نجفی به درد شهرداری نمی خورد.
Iran, Islamic Republic of
آیا دو سیب نجفی از یک سیب نیوتن کمتر است؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
فاتحه تهران با شهردار شدن این با با خوانده شده در تهران دیگر هیچ ابادانی صورت نخواهد گرفت شهرداری تهران از این به بعد جای سیاسی باری وجناح بازی از خدا بیخبران تشنه پول وقدرت خواهد شد نوش جان تهرانی ها که فله ای رای دادن