سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۱
تراژدی نژادپرستی؛

برداشت آزاد از یک عکس پر معنا

پنجشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۵۵
کد مطلب: 542012
دو تابلوی توقف خودروها (Stop Signs)، نصفه و نیمه در تصویر مشخص اند اما راننده بی‌توجه به آن‌ها می‌راند و مردم را زیر می‌گیرد. عصرِ تاخت و تازِ فاشیست‌های بی‌ترمز در دوره‌ی پسا ترامپ...
برداشت آزاد از یک عکس پر معنا
به گزارش جهان نيوز ، شارلوتسویل، شرق ایالات متحده‌ی امریکا: گروهی از نژادپرستانِ فاشیست، با افتخار و غرور تجمع کرده و به ابراز عقاید افراطی خود می‌پردازند. گروهی دیگر در اعتراض به نژادپرستی تظاهرات می‌کنند.
خودرویی منتسب به گروه اول، با سرعت به میان جمعیت گروه دوم آمده و یک نفر را می‌کُشد و عده‌ای را لت و پار می‌کند. واقعه‌ای از یک زنجیره وقایع که منجر به اعلام وضعیت فوق‌العاده توسط فرماندار ویرجینیا می‌شوند.

در امریکا قاعده‌ای وجود دارد که طبق آن، معمولاً صحنه‌های دلخراش کشتارهای دسته‌جمعی، در رسانه‌ها منتشر نمی‌شود. تصویر زیر از جمله دلخراش‌ترین صحنه‌های منتشر شده از واقعه‌ی امروز در شارلوتسویل بود که چند تراژدی را بصورت همزمان به رخ می‌کشد:

۱. پلاک خودروی ضارب ۴ تا ۱ دارد و احتمالاً جعلی‌ست. یک خودروی امریکاییِ خاکستری رنگ به نام داژ چارژر (Dodge Charger) که پس از تصادف، جلو و عقب آن به فنا رفته است.
۲. «تاندرا»، بزرگ‌ترین وانت پیکاپِ ساخت کمپانی ژاپنی تویوتاست. عظیم‌الجثه‌ای که توانسته به مصاف غول‌های امریکایی چون فورد و GMC و RAM برود و از مهلکه‌ی این تصادف امریکایی، تقریباً جانِ سالم بدر ببرد. امریکایی‌ها، به کم راضی نیستند و مردمی غول‌پیکر دوست اند! ماشین بزرگ، خانه‌ی بزرگ، باغ‌ها و شهرهای و ساختمان‌های بزرگ. حتی در کشتار و ماجراجویی و آبروریزی هم به کم راضی نیستند...

۳. یک جوان سیاه‌پوست به خودروی فرد نژادپرست برخورد کرده و بین زمین و هوا معلق است.
۴. پلاکاردی در اعتراض به نژادپرستی در هوا معلق است؛ روی آن نوشته شده: زندگی سیاهان اهمیت دارد (جوان سیاه‌پوست را دوباره ببینید که هنوز روی زمین نیافتاده تا ببینیم زنده می‌ماند یا نه...)
۵. حیا و نزاکت، چون همیشه، عنصرِ گم‌شده‌ی تجمعات امریکایی‌هاست. باز صد رحمت به پایی که به هوا رفته و آن کلمه را سانسور کرده!

۶. بطری آبی در حال خالی شدن است؛ نشتِ رویاهای امریکایی، Draining American Dreams...
۷. دو تابلوی توقف خودروها (Stop Signs)، نصفه و نیمه در تصویر مشخص اند اما راننده بی‌توجه به آن‌ها می‌راند و مردم را زیر می‌گیرد. عصرِ تاخت و تازِ فاشیست‌های بی‌ترمز در دوره‌ی پسا ترامپ...
منبع: کانال "روزنوشته‌های چند دانشجوی مسلمان ایرانی در امریکا"
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *