دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰

نژادپرستی کار دست 4افسر آمریکا داد

شنبه ۱۴ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۰۹
کد مطلب: 482327
چهار افسر پلیس «سان‌فرانسیسکو» متهم هستند که در یک‌سال گذشته پیام‌هایی با محتوی نژادپرستانه و غیراخلاقی ارسال کردند.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، چهار افسر پلیس سان فرانسیسکو (San Francisco) پس از ارسال مطالب جنسی و نژادپرستانه از کار معلق شدند.

طبق نوشته رسانه‌های محلی این دومین جنجال پیام‌های متنی است که طی یکسال گذشته اتفاق می‌افتد.

بر اساس گزارش «ایندیپندنت» این چهار افسر پلیس متهم هستند که پیام‌هایی با محتوای نژادپرستانه و ضدجنسی علیه شهروندان غیرسفیدپوست ارسال می‌کردند.

دادستان منطقه‌ای «جورج گسکون»(George Gascón) به «ان‌بی‌سی» (NBC)گفت: "این افسران متهم شده‌اند که بین سال‌های 2014 و اواخر 2015 پیام‌های متنی با محتوی ضدجنسی و نژادپرستانه ارسال کرده‌اند و پیام‌های شناسایی شده گویای مشکلات محتوی متعددی است که این پیام‌ها در بر دارند".

وی افزود:"در پیام‌های ارسالی آنها لایه‌های نژادپرستانه بسیار صریح و روشن و از برخی کلمات معمول نژادپرستان به طور منظم استفاده شده است".

همچنین بر اساس یافته‌های دادستان منطقه اطلاعاتی وجود دارد که نشان می‌دهد یکی از افسران پلیس به نام «جیسون لای»(Jason Lai) در 6 فقره بزه از پایگاه داده‌های پلیس سوء استفاده کرده است.

رئیس پلیس سان‌فرانسیسکو «گرگ شور»(Greg Suhr) در نامه‌ای به دادستان منطقه‌ای اعلام کرده است که چهار افسر مذکور در حال حاضر از کار معلق شدند.

وی در این نامه نوشته است: "چنین رفتاری به وضوح از حداقل استاندارد مورد نیاز یک افسر پلیس پایین‌تر است و تحمل نخواهد شد".

پلیس سان‌فرانسیسکو در حال حاضر با پرونده دیگری دست و پنجه نرم می‌کند که نشان می‌دهد 14 افسر پلیس در سال 2012 پیام‌های حاوی متون نژادپرستانه فرستاده بودند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *