شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

عرضه مجدد دارایی پس داده شده

چهارشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۵۲
کد مطلب: 541872
سازمان خصوصی سازی با گذشت کمتر از یکسال و نیم از واگذاری بلوک کنترلی سهام "حفارس" اکنون با دست کشیدن از 18.11 درصد ازکل سهام واگذار شده به احیا گستر هرمز، درخواست عرضه مجدد 68.97 درصد از این سهم را به بورس تهران داده است.
عرضه مجدد دارایی پس داده شده
به گزارش جهان نيوز، محمد قامت، مدیر کل دفتر بازار یابی و واگذاری بنگاهها در سازمان خصوصی سازی در نامه‌ای به کارگزاری بانک شهر تقاضای ارایه درخواست به بورس تهران برای عرضه بلوک 68.97 درصدی سهام شرکت حمل و نقل بین المللی خلیج فارس را کرده است.
در این نامه آمده است: سازمان خصوصی سازی در نظر دارد تعداد 240 میلیون و 705 هزار و 172 سهم معادل 68.97 درصد از سهام شرکت حمل و نقل بین المللی خلیج فارس را به وکالت از شرکت احیاء گستر هرمز از کد معاملاتی "سها30140" (مشمول مالیات) از طریق بورس به صورت یکجا و تجمیعی با شرایط پرداخت وجه معامله به صورت 20 درصد نقد طی مهلت 9 روز کاری و مابقی به صورت اقساط مساوی شش ماهه طی 4 سال به قیمت پایه هر سهم 4.701 ریال عرضه نماید.
به گزارش فارس 29 اردیبهشت ماه سال 95 سازمان خصوصی سازی در حالی تعداد303.920.000 سهم معادل 87.08 درصد از سهام شرکت حمل و نقل بین المللی خلیج فارس به ارزش 1.094 میلیارد ریال را به وکالت از شرکت بازرگانی دولتی ایران به صورت یکجا و نقد و اقساط روانه میز فروش بورس تهران کرد که این بلوک کنترلی به قیمت رقابت شده هر سهم 3.602 ریال معامله و روز بعد نیز پس از احراز شرایط قطعی شد.
بر اساس این گزارش این بلوک کنترلی از سوی شرکت کارگزاری سهم آشنا برای شرکت احیاء گستر هرمز (با مسئولیت محدود) خریداری شد که بخشی از ثمن معامله بابت تسویه بدهی دولت با این شرکت بود.
اما اکنون پس از گذشت کمتر از یکسال و نیم از این واگذاری سازمان خصوصی سازی با دست کشیدن از 18.11 درصد ازسهام واگذار شده به شرکت احیاء گستر هرمز واقع در بندر عباس ، درخواست عرضه مجدد 68.97درصد از سهام "حفارس" به بورس تهران را داده است.
به گزارش فارس برای نخستین بار 5.77 درصد از کل سهام شرکت حمل و نقل بین المللی خلیج فارس نزدیک به 5 سال قبل به قیمت هر سهم 1219 ریال در بورس تهران عرضه و کشف قیمت شد .
در عین حال سازمان خصوصی‌سازی بلوک کنترلی 87 درصدی "حفارس" را بطور یکجا در تاریخ اول مرداد ماه 92 و به قیمت پایه هر سهم 1959 ریال روی میز فروش گذاشت که از قیمت بازاری سهم در تابلوی معاملات حدود 44 درصد بیشتر بود.
مجدد این بلوک کنترلی در 28 شهریور ماه 94 برای دومین بار برای عرضه آماده شد که گفته می‌شد یک شرکت حقوقی غیر بورسی فعال در صنعت حمل و نقل جهت تکمیل زنجیره خدمات خود با ارایه مدارک لازم و واریز مبلغ سه درصد ارزش سهام به صورت ضمانت نامه بانکی به کارگزار برای خرید این دارایی اعلام آمادگی کرده بود اما در روز عرضه بدون دلیل مشخصی از خرید این بلوک انصراف داد.
همزمان با آگهی واگذاری بلوک کنترلی "حفارس" در دوره رمانی مذکور از قصد خود برای افزایش سرمایه حدود 800 درصدی از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها با توجه به مبلغ حدود 2674 میلیارد ریال مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها خبر داده بود که البته تا به امروز عملیاتی نشده است.
شرکت حمل و نقل بین المللی خلیج فارس از دارایی‌های ثابت و ملک‌های ارزنده‌ای در برخی شهرهای کشور از جمله در اسلام شهر استان تهران برخوردار است و حال آنکه با توجه به عدم تسویه اقساط از سوی خریدار باعث شده تا سازمان خصوصی سازی عزم خود را برای عرضه مجدد این دارایی در بورس به امید دسترسی به مطالبات خود جزم نماید.

منبع:فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *