چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 15 May 2024
 
۰

پیام اصلی معرفی کابینه

چهارشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۴۰
کد مطلب: 539686
آقای رییس جمهور با معرفی این کابینه نشان داد که مطالبه تغییر و تحول را درنیافته یا نسبت به آن بی‌اعتناست و از این جهت رویکرد کابینه دوازدهم همچنان بر مسیر محافظه کاری پیش خواهد رفت.
پیام اصلی معرفی کابینه
به گزارش جهان نيوز به نقل از صبح نو، رییس جمهور  دیروز، بخش اصلی فهرست پیشنهادی خود را برای کابینه دولت دوازدهم به مجلس معرفی کرد. فهرست پیشنهادی وزرا هر چند از نام وزیر علوم و تحقیقات و فناوری در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید دانشگاه‌ها فعلاً خالی است اما عموماً به آنچه تاکنون به عنوان گمانه زنی رسانه‌ای از کابینه منتشر شده، تطابق زیادی دارد. مهم‌تر از اسامی پیشنهادی‌ای که در جای خود نیازمند مداقه جداگانه است، به نظر توجه به رویکردهای کلان این کابینه است.

این کابینه شباهت زیادی به کابینه دولت یازدهم دارد؛ 9 نفر از وزرا برای ابقا در سمت خود معرفی شده‌اند، پنج وزیر پیشنهادی جدید هم کسانی هستند که سابقه معاونت در همان وزارتخانه را در دولت یازدهم داشته‌اند.

شاید بتوان دو وزیر پیشنهادی نیرو و دادگستری را افرادی دانست که با کمی فاصله نسبت به پست فعلی، به این عرصه وارد شده‌اند. پیام‌هایی که آقای رییس جمهور با انتشار این فهرست به جامعه منتقل کرد، چندگانه است که از جمله آنها این است که سیاست در وزارتخانه‌ها و دولت در چهار سال آینده بر همان پاشنه‌ای می‌چرخد که در چهار سال اخیر گذشت.

آقای رییس جمهور با معرفی این کابینه نشان داد که مطالبه تغییر و تحول را درنیافته  یا نسبت به آن بی‌اعتناست و از این جهت رویکرد کابینه دوازدهم همچنان بر مسیر محافظه کاری پیش خواهد رفت. البته شاید لازم باشد مشاورانی به آقای رییس جمهور یادآوری کنند که هر چند ایشان توانست در انتخابات اکثریت 57‌درصدی را کسب کند اما مطالبه تحول اداری و مدیریتی، در جامعه جدی است.

اقتصاد همچنان در رکود است و می‌شد پیام تحول آفرینی و تحرک اقتصاد در سال‌های آینده را از تحول‌گرایی در کابینه به کارآفرینان صادر کرد اما دریغ از فرصت سوزی.

ظاهراً آقای رییس جمهور در چینش کابینه خود ملاحظات بلندقدتری از جنس سیاسی را در نظر داشته که تحول آفرینی را جدی نگرفته است. شاید خوب باشد نمایندگان مجلس در زمان بررسی کابینه در صحن علنی از رییس جمهور  در این باره توضیحاتی دریافت کنند.

 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *