شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

خیز آمریکا برای حل بحران قطر

سه شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۳۱
کد مطلب: 539422
وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که دو نماینده خود را طی هفته جاری عازم منطقه خاورمیانه خواهد کرد تا گام‌ها برای حل بحران سیاسی میان قطر و چهار کشور عربی را بردارند.
خیز آمریکا برای حل بحران قطر
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم به نقل از «رویترز»، یک مقام مسئول در وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که دو فرستاده آمریکایی طی هفته جاری با هدف حل بحران سیاسی میان قطر و کشورهای تحریم‌کننده آن، عازم منطقه خلیج فارس خواهند شد.

این مسئول آمریکایی، که نخواست نامش فاش شود، تصریح کرد، «تیموثی لیندرکینگ» معاون دستیار وزیر خارجه در امور خاورمیانه و «آنتونی زینی» ژنرال بازنشسته نیروی دریایی آمریکا «این هفته برای گفت‌وگو با طرف‌های ذی‌ربط و حمایت از تلاش‌های میانجیگرانه دولت کویت، عازم خلیج فارس خواهند شد».

هفته گذشته بود که «رکس تیلرسون» وزیر خارجه آمریکا مأموریت زینی و لیندرکینگ را فاش کرد. تیلرسون اخیراً با هدف حل بحران قطر، به چند کشور عربی حوزه خلیج فارس سفر کرد ولی این تلاش‌های وی بی‌نتیجه بود.

عربستان سعودی، بحرین، امارات متحده عربی و مصر از حدود 2 ماه پیش با اعمال تحریم‌هایی علیه قطر، آن را به تأمین مالی گروه‌های افراط‌گرا متهم کردند.

با این حال چهار کشور عربی برای قطر جهت ازسرگیری روابط، شروط سیزده‌گانه‌ای تعیین کرده‌اند که از جمله آنها کاهش سطح روابط با ایران، بستن پایگاه نظامی ترکیه و تعطیلی شبکه خبری الجزیره است.قطر این شروط را رد کرده و عنوان داشته که این کشورها نمی‌خواهند دوحه سیاست خارجی مستقلی داشته باشد.

 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *