شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰
۱
رئیس کمیته بین المللی صلیب سرخ درباره شرایط انسانی یمن گفت:

جهان خواب است

يکشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۴۸
کد مطلب: 535249
دربحبوحه شیوع سریع و هشدار دهنده وبا در یمن، رئیس کمیتۀ بین ­المللی صلیب سرخ برای بازدید میدانی از شرایط انسانی و بررسی عملیات بشردوستانه این کمیته امروز وارد یمن شد.
جهان خواب است
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، کارشناسان کمیتۀ بین ­المللی صلیب سرخ پیش بینی می‌کنند که شمار موارد مشکوک به وبا تا پایان سال 2017 به دو برابر رقم فعلی و به 600 هزار نفر برسد، یعنی یک نفر از هر 45 یمنی. در طی این سفر5 روزه،  رئیس کمیتۀ بین ­المللی صلیب سرخ از شهرهای عدن، تعز و صنعا بازدید خواهد کرد و با کارکنان درمانی که در حال مبارزه با این بیماری مهلک هستند، ملاقات خواهد داشت.

پیش از آغاز این سفر، پیتر مائورر، رئیس صلیب سرخ جهانی  اظهار داشت: «تراژدی اصلی این است که شیوع وبا در یمن یک فاجعه بشردوستانه ایجاد شده توسط بشر و قابل پیشگیری است. شیوع بیماری، پیامد مستقیم یک درگیری است که زیرساخت­‌های غیرنظامی را تخریب کرده و کل نظام درمانی را به زانو درآورده است. این رنج غیر ضروری باعث خشم انسان می‌­شود. در حالیکه جهان در خواب است، اوضاع یمن به سمت وخامت بیشتر پیش می‌­رود.»

تخریب شبکه فاضلاب و تصفیه­ خانه­‌های آب در سراسر یمن موجب گسترش سریع وبا شده است. در حالیکه کمتر از 45% تأسیسات درمانی یمن بصورت کامل فعال هستند، نظام درمانی این کشور توان کمک به تمامی نیازمندان را ندارد. این به معنای عدم امکان مداوای دیگر بیماری­ها مانند مالاریا و یا تب دانگ است که نهایتاً منجر به افزایش تلفات انسانی خواهد شد.
پیتر مائورر گفت: «می‌­توان آمار تلفات را کاهش داد. بدین منظور، لازم است که طرف­‌های درگیر محدودیت‌­ها را کمتر کنند و امکان ورود دارو، غذا و منابع حیاتی را فراهم کنند و در نحوه هدایت جنگ از خود خویشتنداری نشان دهند.»

 در طی این سفر، رئیس کمیته بین المللی صلیب سرخ با افراد و مقاماتی از تمامی طرف­‌های این درگیری ملاقات می‌کند و در رابطه با شرایط بشردوستانه بحث خواهد کرد.

 با توجه به اینکه هر هفته دست کم 10 خانواده یمنی به دفاتر صلیب سرخ جهانی مراجعه می­‌کنند تا مفقود شدن یکی از عزیزان خود را گزارش دهند، رئیس صلیب سرخ جهانی همچنین از طرف­های درگیری دریمن خواهد خواست که دسترسی بدون قید و شرط و فوری این سازمان به زندانیان را برای مقاصد بشردوستانه ممکن سازند.

بیش از 3 میلیون نفر از آغاز درگیری از خانه­‌های خود گریختند و بیش از 20 میلیون نفر هم در سراسر یمن نیازمند کمک­‌های بشردوستانه هستند. هم اکنون کمیتۀ بین ­المللی صلیب سرخ کمک­‌های بشردوستانۀ اضطراری خود را برای دست کم 4 میلیون نفر از اهالی صنعا، صعده، عدن، تعز، حدیده و دیگر استان­های یمن فراهم می‌کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
اللهم عجل لولیک الفرج

آقا جان
نجات بشریت فقط کار خودته