جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

ظریف: دولت عربستان بذر کینه و نفرت می‌پراکند

سه شنبه ۶ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۳۱
کد مطلب: 529614
وزیر خارجه کشورمان در شورای اروپایی روابط خارجی آلمان گفت عربستان بذر کینه و نفرت را در منطقه می‌پراکند و نفرتی که از سوی این دولت تبلیغ می‌شود باعث صدور افراط گرائی در منطقه شد.
ظریف: دولت عربستان بذر کینه و نفرت می‌پراکند

به گزارش جهان نيوز، محمد جواد ظریف در محل شورای اروپائی روابط خارجی آلمان سخنرانی کرد که بخش‌های مهم آن به شرح زیر است:
 
- منطقه خلیج فارس دچار دو مشکل ساختاری و شناختی است. برخی از کشورهای منطقه معتقد به خرید امنیت از خارج هستند در حالیکه امنیت از طریق همکاری مشترک کشورهای منطقه تامین خواهد شد.
 
 
- نمی توان تصور برد بر اساس باخت دیگران را داشت، زیرا امنیت را نمی توان به قیمت ناامن کردن دیگر کشورها بدست آورد.
 
 
- امروزه افراط گرائی اغلب کشورهای منطقه را تحت تاثیر خود قرار داده و در حال گسترش به کل دنیاست.
 
 
- فقدان امید در میان مردم و بویژه جوانان کشورهای منطقه، آنان را به افراط گرائی و انجام عملیات انتحاری و کشتن افراد بیگناه سوق می دهد.
 
 
- دولت عربستان بذر کینه و نفرت را در منطقه می پراکند و نفرتی که از سوی این دولت تبلیغ می شود باعث صدور افراط گرائی در منطقه شده و نتیجه آن فاجعه بار است.
 
 
- نیازمند نگرش جدیدی به منظور استقرار ثبات در منطقه هستیم و اروپا قابلیت کمک و ترویج این ایده را دارد. از طرف دیگر در حالی در منطقه خلیج فارس نیازمند یک رهیافت درون منطقه ای هستیم که از طریق دیالوگ و یک ساختار نهادی قانونی در خلیج فارس امکان پذیر است.
 
 
- در زمان جنگ نفتکش ها در خلیج فارس، ایران پیشنهاد طرح امنیت دستجمعی در منطقه خلیج فارس را به شورای امنیت داد.
 
 
- امروز شاهد آن هستیم که چنانچه دیالوگ در بین کشورها آغاز نشود، توسعه ای در منطقه صورت نخواهد گرفت.
 
 
- در جریان بحث هسته ای، آمریکا تئوری بازی با حاصل جمع صفر را دنبال می کرد؛ در حالیکه نگرش جمهوری اسلامی این بود که هیچیک از طرفها احساس بازنده بودن نکرده و از شرایط باخت بدور باشند.

منبع: تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *