شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

اتهامات بی‌اساس وزیر خارجه عربستان علیه ایران

شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۱۱
کد مطلب: 527365
وزیر خارجه سعودی بار دیگر اتهاماتی بی‌اساس علیه جمهوری اسلامی ایران مطرح کرد.
اتهامات بی‌اساس وزیر خارجه عربستان علیه ایران
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم به نقل از العربیه، عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان روز جمعه طی سخنانی گفت که قطر تاکنون به خواسته‌های این کشور عمل نکرده است.

وی افزود: حل بحران قطر در گروه توقف حمایت‌های این کشور از تندروی و تروریسماست.وی با بیان اینکه قطر باید پناه دادن تندروها و دخالت در امور کشورهای دیگر را متوقف کند،گفت: تمام جهان از قطر می‌خواهند که حمایت از تروریسم و تندروی را متوقف کند.

الجبیر گفت: عربستان همراه با شرکای خود در بحرین، امارات و مصر به‌زودی لیستی از شکایت‌‌ها علیه قطر را تنظیم و آن را تقدیم قطر خواهد کرد.

وزیر خارجه عربستان با تکرار ادعای خود درباره حمایت ایران از تروریسم افزود: ایران با استفاده از سپاه پاسداران، تروریسم را در منطقه گسترش می‏‌دهد.

وی تاکید کرد که اگر ایران می‎خواهد کشور محترمی باشد، باید دست از حمایت از تروریسم و انفجار سفارتخانه‌ها و انتشار طایفه‌گری دست بردارد.

کشورهای بحرین، عربستان، مصر و امارات و چند کشور عربی حدود دو هفته قبل در اقدامی هماهنگ قطع روابط دیپلماتیک خود با قطر را اعلام کردند و در پی آن پروازهای شرکت های هواپیمایی مصر، امارات و عربستان با قطر به حالت تعلیق درآمد.
درپی این امر، کویت بار دیگر وارد میدان شد و برای میانجیگری به سه کشور عربستان، امارات و قطر رفت اما این میانجیگری نیز به نتیجه نرسید زیرا کشورهای بحرین، امارات، عربستان و مصر پنجشنبه هفته گذشته با صدور بیانیه‌ای مشترک، 59 شخصیت و 12 نهاد قطری را در فهرست تروریسم خود قرار دادند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *