شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰
درپی وقوع یک حادثه امنیتی؛

پایگاه هوایی «تراویس» کالیفرنیا بسته شد

پنجشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۴۳
کد مطلب: 526941
فرودگاه نظامی «تراویس» در ایالت کالیفرنیای آمریکا درپی وقوع یک حادثه امنیتی، به مدت یک ساعت بسته شد.
پایگاه هوایی «تراویس» کالیفرنیا بسته شد
به گزارش جهان نيوز به نقل از مهر به نقل از رویترز، پایگاه نیروی هوایی «تراویس» در فیرفیلد ایالت کالیفرنیا بعدازظهر چهارشنبه در پی واکنش نیروهای وضعیت اضطراری این پایگاه به گزارشهایی مبنی بر وقوع تیراندازی در داخل محوطه آن، به مدت یک ساعت بسته شد.

اما پس از گذشت حدوداً یک ساعت و نیم از اعلام این هشدار امنیتی، مقامات پایگاه هوایی تراویس این اتفاق را یک «هشدار اشتباه» خواندند و دستور به بازگشایی این پایگاه نظامی دادند.

طبق اظهارات گروهبان «نیکول لیدهالم»، گزارشهایی مبنی بر تیراندازی احتمالی در محوطه بیرونی بازار این پایگاه دریافت شد که نیروهای وضعیت اضطراری فوراً به آن واکنش نشان دادند. اما هیچ فرد مظنون به تیراندازی دستگیر نشد و دستور بسته شدن این پایگاه هوایی نیز لغو شد.

مقامات پایگاه نیروی هوایی «تراویس» در ایالت کالیفرنیای آمریکا بعداز ظهر چهارشنبه با انتشار مطالبی در رسانه اجتماعی و رسمی خود به پرسنل ساکن در این پایگاه توصیه کردند که به دلیل وقوع یک حادثه واقعی امنیتی در «یک مکان امن پناه بگیرند».

در پُستی که بر روی صفحه فیسبوک این پایگاه هوایی منتشر شد، آمده است: «پایگاه نیروی هوایی تراویس هم اکنون در حال انجام عملیات واکنش به یک رخداد واقعی امنیتی است. جزئیات بیشتر متعاقباً اعلام می شود. از مردم درخواست می شود که به منظور تضمین عملیات نیروهای واکنش اضطراری، از این پایگاه هوایی فاصله بگیرند».

حساب توئیتری و رسمی این پایگاه هوایی نیز از ساکنان این پایگاه خواست تا درها و پنجره های محل اقامت خود را قفل کرده و منتظر دریافت اطلاعات بیشتر باشند.

گفتنی است که این پایگاه هوایی در نزدیکی «فیرفیلد» در فاصله 50 مایلی شمال شرقی شهر «سانفرانسیسکو» واقع است.

خبرنگار شبکه خبری «اِن بی سی» در خلیج سانفرانسیسکو نیز از داخل بالگردی که بر فراز این پایگاه در حال پرواز بود، گزارش داد که ساکنان این پایگاه به طور منظم از آنجا خارج شدند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *