پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 16 May 2024
 
۰

عواقب ورود مال حرام به زندگی

چهارشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۵۳
کد مطلب: 525031
استاد حوزه علمیه قم بابیان اینکه انسان باید همواره از خداوند درخواست عاقبت‌به‌خیری کند،گفت: عاقبت‌به‌خیری درگرو انس با قرآن و اهل‌بیت(ع) است.
عواقب ورود مال حرام به زندگی

به گزارش جهان نيوز، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حبیب‌الله فرحزاد ظهر امروز در جلسه سخنرانی در حرم حضرت معصومه(س) با اشاره به خطبه 81 نهج‌البلاغه اظهار داشت: این خطبه در وصف دنیا است و بر اساس آن ورود مال حرام در زندگی انسان دارای عواقبی است که باید توجه جدی به آن داشته باشیم.
وی کتاب نهج‌البلاغه را بعد از قرآن کریم بالاترین کتاب‌ها بیان کرد و افزود: بر اساس روایات چشم دوختن به مال حرام دنیوی چشم دل انسان را کور می‌کند، و برعکس کسی که دنیا را وسیله‌ای برای آخرت قرار دهد، دنیا او را بینا می‌گرداند، و آنچه به انسان در جهان آخرت داده می‌شود از بین رفتی نیست.
استاد حوزه علمیه قم به مذمت دنیا از سوی امام علی(ع) در نهج‌البلاغه اشاره کرد و گفت: بر اساس روایات از جمله علامات انسان مومن دل کندن از دنیا و دل‌بسته آن نبودن است، چرا که انسان مؤمن مشتاق ملاقات خدا و رفتن به جهان آخرت است، و انسان‌هایی که واجبات را انجام می‌دهند آمادگی بیشتری برای کوچ کردن از این دنیا دارند.
فرحزاد گفت: انسان باید در هر حالتی به انجام امور واجب اهتمام داشته باشد، اما شاهد آن هستیم که برخی به مستحبات می‌پردازند اما فرایض واجب خود را انجام نمی‌دهند، برای نمونه برخی ساعت‌ها قرآن قرائت می‌کند اما در اقامه نماز واجب خود کوتاهی می‌کند، که این کار اشتباه است و باید در انجام واجبات اهتمام جدی داشت.
وی با تأکید بر اینکه پرداخت بدهی‌ها از سوی انسان مقدم بر شرکت در نماز جماعات است، اظهار داشت: انسان باید خود را با ترک گناه و معصیت خود را برای مرگ آماده کند، و زاد و توشه برای جهان آخرت خود جمع‌آوری کند.
استاد حوزه علمیه قم بابیان اینکه انسان باید همواره از خداوند درخواست عاقبت‌به‌خیری کند، خاطرنشان کرد: عاقبت‌به‌خیری درگرو انس با قرآن و اهل‌بیت(ع) است، و همچنین باید از خداوند بخواهیم که هیچ‌گاه به حال خودمان واگذار نشویم.

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *