شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۱
کاندیداها در مناظره جمعه چه خواهند گفت؟

آیا روحانی تندتر می‌شود؟!

جمعه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۲۴
کد مطلب: 517662
عصر و غروب روز جمعه، بیست و دوم اردیبهشت ماه نود و شش، صدا و سیما روز سختی را در پیش خواهد داشت؛ مناظره ای سنگین و پیچیده که محل تراکم تمرکز هاست و رکورد تماشای تلویزیون در سال‌های اخیر خواهد شکست و گستره مخاطبان بین‌المللی می شود؛ اما پیش بینی گام سوم این گفت‌وگوهای شش ضلعی دو جانبه، تقریباً کار سختی است.
آیا روحانی تندتر می‌شود؟!
به گزارش جهان نيوز به به نقل از تابناک، «کرم رضا پیریایی»، استاندار اسبق استان‌های قم و همدان، عضو هیأت رئیسه مجمع استانداران کشور نوشت: عصر و غروب روز جمعه، بیست و دوم اردیبهشت ماه نود و شش، صدا و سیما روز سختی را در پیش خواهد داشت؛ مناظره ای سنگین و پیچیده که محل تراکم تمرکز هاست و رکورد تماشای تلویزیون در سال‌های اخیر خواهد شکست و گستره مخاطبان بین‌المللی می شود؛ اما پیش بینی گام سوم این گفت‌وگو های شش ضلعی دو جانبه، تقریباً کار سختی است. لیکن این شبه مجهول، با کنار هم چیدن معلومات مختلف اما مخصوص، روشن و معلوم می شود.

در این تحلیل که پیرامون پیش بینی از سومین مناظره انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم میان کاندیداها با موضوع اقتصادی ارائه شده، آمده است؛

1.  «اسحاق جهانگیری» که تنها دلیل حضورش در مناظره سوم استفاده از فرصت بیست و چند دقیقه ای برای اعلام حمایت شفاف تر از «حسن روحانی» است، احتمالاً به ادامه ارائه مانیفست اصلاحات به سبک و سیاق میرحسین چپگرای قدیم خواهد پرداخت و در مدافعه از عملکرد دولت به نقش خاصی که با دو مناظره اول و دوم متفاوت است، روی می آورد؛ از جمله اینکه کمتر از گذشته متعرض مباحث تکراری خواهد شد، زیرا متوجه ملال آور شدن کلید واژه های مکررش از قبیل "ته دره! و آواربرداری!" هست.

2.  «حسن روحانی» که ظرف چند روز گذشته در سفرهای استانی اش با همه ظرفیت به منتهی الیه تندی تنیده است و همه شعارهای اعتدال نمایانه اش را به مذبح افراطی گری سیاسی فرستاد و اوج اینها را در فیلم فنی هنری مستند دوم رو نمایی کرد، به گمانم در مناظره سوم که اقتصادی است حرفی جز نخ نما کردن شعارهای تند تکراری در چنته نخواهد داشت و ناچار است برای فرار از واقعیت های تلخ دولت چهار ساله اش، بازی با بیدق ها را در دستور قرار دهد و البته بعید نیست در اواخر بازی، از قاعده خارج شود!

3. «سید مصطفی میرسلیم» که این روزها بیشتر وقت خود را در گفت و گو با دانشگاهیان می گذراند، لابد در مناظره سوم به مدد علم و تجربه و مهارت در استدلال، قوت های خود را که به مثابه تهدید برای جبهه مقابل است، بیشتر از پیش نشان خواهد داد.

4.  «سید ابراهیم رئیسی» که از سفرهای پر جمعیت استانی، با روحیه و آمادگی کافی وارد سیستم مناظره سوم ( احتمالا مرحله اول ) می شود، سلسله نیازهای مردم را از قاعده می چیند و افراطیات «حسن روحانی» را با بیان نقائص آشکار کارنامه دولت یازدهم و ارائه خدمات تعریف شده در عدالت و رفاه عمومی پاسخ می گوید، ضمن اینکه خبرهای خوش موثق ازصعود مطلوب در نظرسنجی های اخیر، فضای مناظره را به نفع ایشان تغییر می‌دهد.

5.  «محمدباقر قالیباف» می داند با توجه به توفیقاتش در دو مناظره گذشته و به دلیلی که در مطالب آینده اشاره خواهم کرد، عمده حملات آقایان روحانی و جهانگیری در مناظره سوم متوجه وی خواهد بود، از این روی، به احتمال قوی بهترین دفاع را حملاتی می داند که ضد حمله های تلخ نداشته باشد!

6.  «سید مصطفی هاشمی طبا»، که ساده ترین شیوه تبلیغ را برگزیده است و تبلیغ فیکس نشسته را ترجیح داده، و به همین دلیل کمتر به مخاطبه های مؤثر می پردازد، طبعاً نقش ایشان در این مناظره شش ضلعی، فاقد بازخورد های مشابه سایر اضلاع گفت و گوست، به این خاطر شاهد تکرار عمده ترین مبحث وی مبنی محدودیت نقش دولت ها بدون ارائه مصادیق بارزی از فعالیت های بخش خصوصی در فضاهایی که در قالب کلی مطرح می شود، هستیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *